Reis juli 2012

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joelle88

New Member
Hey,

Graag zou ik in juli een leuke, avontuurlijke reis maken in Europa. Mijn voorkeur gaat uit naar Slovenië en/of Kroatië. Ben nog student dus voor een redelijk budget ;).
Ik zoek twintigers die zin hebben om samen met mij een reis te plannen. Zelf ben ik 23 jaar. Als je een ander land als voorstel hebt, laat maar weten, liefst gebieden waar je versteld staat van het mooie panorama.

Wie heeft zin in wat avontuur en wil er mee een reisje plannen?

Laatst bewerkt:
Hallo Joelle,

Heb je aan Roemenië gedacht? goedkoop land, goedkope vliegtuigticket en eens geland, als je wilt, een "local" zal je vergezellen om je de niet-toeristische plaatsen te laten zien.
Wat wilt je zien? Bergen tot 2 400 m hoog (je kunt naar de top gaan, bijna ! enkele meters verschil..), zee, Delta (UNESCO patrimonium, vol met pelikanen en duizenden andere vogels, lekker verse vis eten, op klein kanalen varen, in stilte, om de vogels niet te storen!), abdijen (ook UNESCO patrimonium), "scenic drives", mooie authentieke steden, Bucuresti de hoofdstad (veel mogelijkheden om je te amuseren en van alles te bezoeken), enz.

Kijk op "you tube" voor video's over Roemenië en voor verdere info's, sta ik ter je beschikking (ik ben daar geboren en geleefd tot 20 jaar geleden, maar ik ga regelmatig terug; dit jaar in mei-juni).
Google is ook een bron.

Groetjes
Gecko

Ooh, klinkt super allemaal. Ik ga me zeker es informeren over Roemenië. Je voorstellen vind ik alvast leuk! Het is zowat een reis die ik in gedachten heb. Enkele dagen trekken in de bergen afgewisseld met bezoekjes aan stadjes.
Als we er met een groepje naartoe zouden kunnen gaan, zou wijs zijn.

Laatst bewerkt:
Hi Joelle
Die "local" is mijn neef, dus iemand van mijn familie; ik "gebruik" hem als gids en hij doet het geweldig graag !
Hij "waakt" over zijn "klanten" tegen afzetpraktijken ; hij staat altijd paraat, is altijd beschikbaar (GSM) en hij kent Roemenië van buiten.
Gerust gesteld, nu ?

Ook ik sta altijd ter je beschikking !

groetjes
Gecko

Ooh, klinkt super allemaal. Ik ga me zeker es informeren over Roemenië. Je voorstellen vind ik alvast leuk! Het is zowat een reis die ik in gedachten heb. Enkele dagen trekken in de bergen afgewisseld met bezoekjes aan stadjes.
Als we er met een groepje naartoe zouden kunnen gaan, zou wijs zijn.
In Slovenië en Kroatië ben ik enkele jaren geleden al geweest tijdens een rondreis door Zuidoost-Europa, maar Roemenië zou ik eventueel wel zien zitten. Voor hoe lang zou je willen gaan?

Minimum 2 weken zou ik willen gaan.
Ik ben van Gent, van waar zijn jullie eigenlijk en hoe oud zijn jullie?

oké, mss moeten we es bekijken wat we elk zouden willen zien in Roemenië? En dan hierop posten. Of als jullie een voorkeur hebben vr een ander land.
Nog 'avonturiers' die meewillen? :)

Laatst bewerkt:
Hallo Joelle,
Zoeken jullie avontuur, adrenaline die in jullie systeem pompen ?
Het is in Roemenië ook mogelijk, hoor...alle soorten avontuur..."zeg" me wat je wilt, en ik zal zorgen voor de rest.
De "klant" ( we, allemaal, zijn eigenlijk een club van selecte mensen !) is koning !

Groetjes
Gecko :smile:

oké, mss moeten we es bekijken wat we elk zouden willen zien in Roemenië? En dan hierop posten. Of als jullie een voorkeur hebben vr een ander land.
Nog 'avonturiers' die meewillen? :)
Een overzichtje van wat me de moeite lijkt:

- Boekarest: lijkt me logisch en ik veronderstel dat het ook het goedkoopste is om naar te vliegen

- in het Noordoosten: de regio van de kloosters (Bucovina)

- in het centrum (Transsylvanië):
enkele middeleeuwse steden/stadjes: Brasov, Sighisoara, Sibiu, Bran (Dracula kasteel)
Făgăraşgebergte: meest indrukwekkende bergen van de Karpaten

- in het Westen: Apusenigebergte (met oa vele grotten)

- in het Oosten: Donaudelta en eventueel de kust

...en er is meer :

1. Het Vrolijke Kerkhof - ik ben er geweest, het is echt de moeite; de natuur is
wondermooi en de dorpjes zijn een bezienswaardigheden
op zich;

2. kijk op "you tube" voor "mocanita" - "you won't believe it "! ;

3. Transfagarasanul - een van de "scenic drives" van Roemenië ! niet te missen !
zelfs "Top Gear" is daar geweest !;

4. Lacul Rosu - stammen van een oerwoud steken uit het water ; (zeer raar !)

Als je op "you tube" alle plaatsen zoekt, heb je een idee wat je te wachten staat; kijk ook wat ik gepost heb in het hoofdstuk over Roemenië....

En als nog niet genoeg is, ik kan je nog meer tips geven...

PS. Castelul Bran ("Bran Kasteel" is zeer mooi, fantastische ligging, maar Vlad Tepes heeft daar maar 1 nacht geslapen); het gebouw diende als douanepost en fort) ; sorry om je te ontgoochelen maar er is geen sprake van de vampier - het is een personage van Bram Stoker; aan de ingang, zijn talloze souvenir winkeltjes die van de "verkochte"personage leven !);
De echte Vlad Tepes, een king die Roemenen adoreerde, is geboren in Sighisoara en begraven in Snagov, niet ver van Bucuresti.
Zijn kasteel is een ruïne, er is niet veel te zien, maar wel véél trappen klimmen !

Ik geef je alle benamingen in het Roemeens, er zijn gemakkelijker op kaart te vinden en in geval van twijfel, de Roemenen kennen geen Nederlands ! (wel Engels!).

Als jullie alles willen ziel, een auto is een vereiste; het openbaar vervoer is goedkoop maar de aansluitingen zijn echt moeilijk !

Nog tips? "just shoot"...:wink:

dit is mijn plan: misschien iets voor jou? (alhoewel ik een 30er ben)

Hallo,
ik zoek medereizigers om met een (waterski)boot van België naar de Zwarte Zee te gaan, via de kanalen en rivieren van

Europa. Het zal een combinatie van roadtrip (over water) en trekking worden (slapen wil ik zoveel mogelijk in iglotentjes

doen).
Vertrek april 2012, aankomst ?.
Ik ben meer een natuur-mens dan een grote steden mens, maar het is de afwisseling die ook net zo veel goed zal doen. Ik

zoek niet noodzakelijk iemand om de hele reis mee te gaan.
Ik houd van goed eten en drinken. Ik speel graag pool in een kroegje. Als ik een berg zie, vind ik het altijd een goed idee

naar de top ervan te klimmen of wandelen. Alle sporten op en in het water houd ik van. Ik vind het heerlijk mijn omgeving

te exploreren. Net zo goed geniet ik van heerlijk niks doen ;-)
Ik heb ook een thread gestart, die je terugvind via mijn profiel
Je kan me ook bellen voor meer informatie op +32 476 37 57 51
http://www.facebook.com/pages/Captain-Sunset/199067310162721
groetjes, peter

Hallo,

Ik heb ook wel interesse om mee naar roemenië (of andere bestemmingen) te gaan. Ik heb momenteel verlof van 22 juli tot 5 augustus. Lijkt me zalig om dit met een groepje te kunnen plannen.

Laat me gerust iets weten.

Groetjes,
Vincent

ps: ben 26 m w-vl en kan met iedereen om.

Hallo Fourkie
Ik ga niet mee omdat mijn vakantie al geboekt is, MAAR ik heb al mijn hulp beloofd wat Roemenië betreft (ik ben daar geboren en 20 jaar gewoond).
Voor alle info's en dergelijke, sta ik ter jullie beschikking.
Groetjes
Gecko

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan