Reisadvies colombia

Discussie in 'Zuid-Amerika' gestart door Jean Paul, 17 aug 2018.

Tags:
  1. Jean Paul

Jean Paul Member

Hallo,

Ik zou graag colombia bezoeken in 2019 voor een 20-tal dagen.
    Ik heb na wat research een reisroute uitgestippeld.

Als er iemand ervaring heeft met Colombia en me wat advies zou kunnen geven dan zou ik zeer dankbaar zijn.

Ik ben op zoek naar een reis met veel afwisseling: wandelen, avontuurlijke buitensport en rusten. Af en toe wat cultureels mag ook, maar dan moet het echt wel iets speciaals zijn. Museums aflopen is niks voor mij.
    Reisroute.png

2. LaViajera

LaViajera Member

Ik ben er een paar jaar geleden geweest, maar mijn reisroute was wel heel anders (nu ja, de interesses zijn ook anders :) ).

Onder Bogota in de buurt van Neiva heb je de desierto de Tatacoa, ook wel mooi. Verder naar het westen van daar ligt Tierradentro; toen wij er naartoe reden was de weg nog in slechte staat en kwamen er weinig toeristen, maar ze waren toen wel bezig met asfaltering, dus is misschien wel anders anders ondertussen... Tierradentro is cultureel, maar wel speciaal vond ik persoonlijk: een hele hoop graftombes waar je in mag klauteren om de originele gekleurde beschilderingen te zien. In dezelfde regio ligt San Agustin; ook archeologische site, maar misschien minder 'speciaal' voor jou. Pereira op zich is niks bijzonders volgens mij, maar is wel in de koffiestreek, dus wel de plek om een koffieplantage te bezoeken als je dat wil. Onderweg van Bogota naar Villa de Leyva kan je evt. stoppen in Zipaquira: daar hebben de werkers van de zoutmijn in de mijn vroeger een kerk gemaakt... ook weer cultureel, maar wel speciaal vind ik. Wel behoorlijk toeristisch. San Gil is the place to be voor 'avontuur'; ben er zelf niet geweest, maar 2 van mijn reisgenoten wel en die waren er wel enthousiast over. Tayrona: let op de openingsuren; wij waren net daar op de dagen van jaarlijks onderhoud. 2 reisgenoten zijn nadien wel terug geweest; zij vonden het een beetje overroepen. Cartagena is een mooie koloniale stad, maar als cultuur niet je ding is, zou je dit evt kunnen overslaan. Wij zijn ook nog naar San Andres en Providencia geweest; 2 Colombiaanse eilanden in de buurt van Nicaragua. San Andres is behoorlijk toeristisch en duur voor wat het is, maar Providencia is wel authentiek met veel kleine strandjes en weinig toeristen. De enige manier om op PRovidencia te geraken is echter om te vliegen van San Andres (op zich ook al wel 'avontuurlijk' :) ), wat dus wel impliceert dat je er wat moet voor over hebben, want je moet dan ook eerst naar San Andres vliegen...
    Ook al zijn musea je ding niet, ik zou toch overwegen om naar het goudmuseum in Bogota te gaan: zeer impressionante gouden schatten uit de koloniale tijd.

Colombia is een mooi land, relatief weinig toerisme, heel goedkoop en de mensen zijn heel vriendelijk (maar spreken geen Engels). Je kan overal een heel gamma aan verse fruitsappen krijgen tegen een spotprijs (probeer ook eens het sap van 'lulo') en ook de verse 'aromaticas' (=thee van vers fruit) zijn lekker. Ook panela (=drank van ongeraffineerde rietsuiker) moet je eens proberen (warm of koud met limoen erbij).

Ik kan ook een aantal overnachtingsplaatsen aanraden als je wil, maar ik ben wel niet naar de goedkope backpackers hostels geweest.

Que disfrutes :D! (=Geniet ervan)

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie
  1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie