Reisgen(o)te 60 plus

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bram 1947

New Member
Man 75 jaar ,wil de winter ontlopen.zoek man of vrouw die er ook voor open staat logerend in hotels of appartementen( zo gewenst aparte kamers) af januari 2024 een tijd de zon zee kunst cultuur enz op te zoeken.Ben weduwenaar en heb geen zin meer alleen te reizen. Het strand van Goa is leuk maar de werelderfgoed lijst is ook prima.Ben avonturier dus samen bepalen wij alles.Ben je 40 of 90 jr maakt niets uit.

Man 75 jaar ,wil de winter ontlopen.zoek man of vrouw die er ook voor open staat logerend in hotels of appartementen( zo gewenst aparte kamers) af januari 2024 een tijd de zon zee kunst cultuur enz op te zoeken.Ben weduwenaar en heb geen zin meer alleen te reizen. Het strand van Goa is leuk maar de werelderfgoed lijst is ook prima.Ben avonturier dus samen bepalen wij alles.Ben je 40 of 90 jr maakt niets uit.
Zijn al mijn leeftijdsgenoten al aan huis gebonden? Een pak weg hippie leven kan in ieder tempo tijdloos zijn . Toeval bestaat niet . Kom op er is zoveel te genieten ,dichtbij, ver weg.

Heb in de jaren '70 maanden in Goa geleefd, met name in Colva voor fl 30 per maand voor een oude Portugese villa. Juist nadat de Portugezen waren vertrokken. De man van de eigenaresse was als visser gevangen genomen in Pakistan.
In mijn "Tuin" klommen mannen met een lende doek de 30 meter hoge palmen in met een voet lus om de trossen cocos noten af te kappen die meestal uit elkaar spatten van die hoogte.
Nog met twee anderen de hippy markt in Callangute geïnitieerd in het noorden.
Heb inmiddels vernomen dat het allemaal erg commercieel is geworden. Mij zien ze er mij niet meer!
Over 2 jaar is waarschijnlijk de Sahara ondertunneld om naar ZUid-Afrika te gaan.
Uit ervaring weet ik dat je nu vanuit Nederland non stop langs de kust over asfalt naar Senegal Dakar kunt rijden zonder problemen binnen 8 dagen.

Het adagium is dus: Reis nu voordat het te laat is. De wereld wordt steeds kleiner!
Tussen Peking en Shang Hai bestaat elk dorp uit wolkenkrabbers.

I.V.

Wat een gave reacties. Natuurlijk is Goa veranderd . De tijd dat wij reisden is voorbij. Toch ga ik weer op zoek,ben niet vies van plekken waar ik eens was. Even de sfeer snuiven en weer door.Ik wil de plaatsen vinden waar ik nog kan leren en begrijpen hoe de mensen zich in deze tijd aanpassen of juist niet. Ik ben ook niet vies van stranden zonder of met weinig toeristen.Opgravingen,musea muziek,met een schip meeliften tussen continenten .En ja pluk de dag.dat brengt het zijn met zich mee. Dus wie wil meedenken.

Zou ik niet doen om je de enorme teleurstelling te besparen.
Kunt beter gaan naar een plek die nieuw is voor je.
India is niet meer zoals wij dat hebben mogen ervaren. Nu is een klote land voor een toerist! Meen ik echt.
Ga nu naar Viet-Nam en dat is op het randje. Zal verder wel Phillipijnen in de snelle toekomst worden, inclusief hun bandidos.
Je begint in vooraan in Azië en verdorie nu zit je aan het eind ervan vanwege de toename van het toerisme, terwijl ik daar al oorspronkelijke reizger was begin 1970. Merde.

Dag Bram,
Zelf een groep samenstellen een idee ? ik doe/denk wel mee.
En ibivibo er is meer dan India en niets blijft zoals het was.
Maar ik moet eerst nog eens deze site
bestuderen is nog niet zo simpel.
Gr

Josephina,was paar dagen duiken in de schelde. Was ook weer eens overvol,luidruchtige kijkers. Ga niet meer in vakantietijd. Ergerlijk is dat kindertjes aan je spullen zitten ,ouders doen niets aan dat gedoe,die zitten speklappen op de braai te bakken en bier hijsen.
Heb geen idee wat jij wil bestuderen,er zijn mogelijkheden genoeg echter leuke 50_100 plus sites zijn er niet voor zover ik zocht. Ja soms zeurderige types die alles voor t op reis gaan willen regelen. Maar ja ziek worden of dood gaan kan je overal overkomen. Ik ga er niet op zitten wachten. Natuurlijk heb ik al reizende wat meer tijd nodig om energie te laden. Pak mijn rust ,speel mijn muziek,en dan weer op zoek naar de horizon. Als jij ( of anderen,dit is openbaar waar wij prive kunnen bellen of schrijven wil opzetten laat t mij weten) kom op mensen maak de gouden jaren goud, vertrut niet. Bram

Zou ik niet doen om je de enorme teleurstelling te besparen.
Kunt beter gaan naar een plek die nieuw is voor je.
India is niet meer zoals wij dat hebben mogen ervaren. Nu is een klote land voor een toerist! Meen ik echt.
Ga nu naar Viet-Nam en dat is op het randje. Zal verder wel Phillipijnen in de snelle toekomst worden, inclusief hun bandidos.
Je begint in vooraan in Azië en verdorie nu zit je aan het eind ervan vanwege de toename van het toerisme, terwijl ik daar al oorspronkelijke reizger was begin 1970. Merde.
Had een Noord Afrika trip in gedachten.Vanuit zuid Spanje . Egypte naar Marokko per o.v.
Of Angola en buurlanden.Die klote toerist komt daar niet veel. Behalve wat georganiseerde race reizen van 3 weken. Ontlopen kan je ze nergens meer alleen ze hebben haast dus ik zwaai ze uit inkl de catering.

Indertijd ben ik Libië niet binnen gekomen, omdat ik een grensformulier moest invullen dat alleen in het Arabisch was gesteld en dat heb ik dus geweigerd in te vullen. Heb toen in Tunis de boot naar Palermo genomen.

Dag Bram zit nu op de luchthaven te wachten op mijn vlucht naar Enchorage.
Hij heeft een paar uur vertraging. Eind augustus ben ik weer terug.
Ik vertrut dus mijn tijd niet.

Ik weet dat dit openbaar is en daar moet ik eerst op studeren 🤔hoe je het anders kunt/moet doen!
Als jij het weet mag je het zeggen.

Dag Josephina,
Mooi Alaska,nooit geweest ,zit hier op de bank thuis te broeden waar ik de winter doorbreng.Als je zoals ik toe bent aan samen reizen is Enchorage een gemiste kans,ik was daar nooit. Heb wel eens een huis in Alaska willen kopen. Ver weg van het gekrakeel. Alleen ik hou te veel van mensen en kluizenaar zijn is mijn ding niet.Ook geen idee hoe wij dit wat meer prive kunnen maken. Ga er ook eens over nadenken ,gave tijd ,geniet en sla het op in je brein.Bram.

Gelukt ik zit erin bijna 4 uur later dan gepland vliegen we dan eindelijk !! Straks een hapje en een drankje. Een beetje slapen en morgen wakker worden in een andere wereld. Van anchorage (10 graden) naar Vancouver (25 graden) inside Alaska.
Kijken hoe de hubbard glacier ervoor staat.
Alaska Is voor mij ook de eerste keer.
Gr

Zou daar nooit naar toe gaan.
Voor mij is de US uitgesloten.
Ben in Caribië geweest en heel Zuid-Amerika, heel Afrika en heel Azië.
Principieel nooit naar US.
Toen ik een visum wilde aanvragen bij het consulaat in Amsterdam moest ik een aangehecht formulier ondertekenen om aan te tonen dat ik geen lid was van de communistische partij Nederland, of ik lid was geweest van de SS.
Ik ben van na de oorlog en zeg tegen die beambte kijk eens goed naar mij.
Had er genoeg van. Wilde in Canada een oude schoolbus kopen om dan heen en weer over de grens naar het westen te rijden en dan afzakken naar Californië om die weer in Mexico te verkopen. Uiteraard nooit gebeurd en ambieer dat niet meer.
Mensen kennis was hun vreemd.
Kortom ik zal er nooit naar toe gaan!

internet is wat lastig hier. Morgen naar Seward en dan een dag op zee om naar de hubbard glacier te gaan.
(Antw) pb bericht lukt nu niet.
26 aug ben ik in Vancouver. Misschien dan beter internet !

Let je een beetje op met die grizzly beren daar? Is het er koud?
Zelf kijk ik uit naar mijn verblijf komende winter in de warmte van Z-O Azië.

Hier is het nu heerlijk weer tem rond 15 graden maar wel een dikke jas aan natuurlijk. Rond 15.00 uur komen we bij de hubbard glacier aan.
Zo te zien is dit wel een pb toch?
Lekker vooruitzicht voor je komende winter waar ga je naar toe in z-o Azië ?

Vrouw, leeftijd is slechts een getal, reislustig! Vertre k rond jaarwisseling niet naar warme oorden, maar naar de Canadian Rockies. Alaska is dan te donker en koud. Reizen die ik graag wil maken, maar liever niet alleen, is een trektocht door Suriname, door Midden-Amerika en met de trein door Zuid-Afrika. Sluit me graag bij ‘pluk de dag’.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan