Reisgenoot gezocht augustus-september 2013

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bovp
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Bovp

New Member
Hey,

Ik ben op zoek naar een of meerdere reisgenoten om in augustus of september een aantal weken richting Azië te trekken.
Ik ben een vrouw, 30 jaar, woon in Gent en heb zelf al wat gereisd. In Azië ben ik reeds naar Laos en Indonesië geweest. Nu dacht ik dus eerder aan Thailand, Cambodja of Vietnam (of een combinatie natuurlijk). Ik zou liefst een 3 à 4 weken rondreizen. Andere bestemmingen (zelfs andere continenten) sluit ik ook niet uit. Alle voorstellen zijn welkom.
Ik hou van low budget reizen, maar van tijd tot tijd eens een kamer zonder mierennest vind ik ook wel aangenaam. Liefst reis ik met de rugzak en het openbaar vervoer. Ik hou van het rondhangen op plaatselijke marktjes, uitstapjes maken in de natuur, eens fietsen huren,...
En vooral zou weinig mogelijk op voorhand plannen. De mooiste dingen kom je immers onverwacht tegen.
Als je denkt dat je je hierin kunt vinden, geef maar een seintje!

Bo

Nog wat meer...

Om precies te zijn: Ik ben beschikbaar van 25 juli tot 1 oktober (ok, een dagje later of vroeger maakt zoveel niet uit).
Intussen heb ik ook wat info gekregen over backpacken in China en dat moet zeker ook de moeite lonen. Dus als er iemand daar een voorliefde voor zou hebben: Graag!! De vluchten op Peking zijn vrij goedkoop (goedkoper dan op de rest van Azie) en het rondtrekken daar zou vrij vlot moeten gaan. Eten en accommodatie zijn daar ontzettend goedkoop. Er is natuurlijk enorm veel te zien, van grote, drukke steden tot prachtige stukken natuur.
Anyone?

De vluchten op Peking zijn vrij goedkoop (goedkoper dan op de rest van Azie) en het rondtrekken daar zou vrij vlot moeten gaan. Eten en accommodatie zijn daar ontzettend goedkoop. Er is natuurlijk enorm veel te zien, van grote, drukke steden tot prachtige stukken natuur.
Anyone?
Ik zou niet zeggen dat rondtrekken daar vlot gaat, tenzij je Chinees spreekt. Communicatie is een groot probleem. Ik heb al veel landen gedaan, ook andere landen in Azië waar ze weinig of geen Engels spreken, maar China was voor mij het moeilijkste land dat ik ooit gedaan heb. Chinezen lopen liever weg of schudden alleen maar nee als ze een Westerling zien. Zelfs diegenen die Engels geleerd hebben, durven het vaak niet spreken :wtf:. Alleen in Shanghai en jeugdherbergen spreken ze wat Engels soms (hotels niet!). Verder zijn de treinen zeer populair, zeker in de zomermaanden en kan je die alleen maar vanaf 3 dagen op voorhand op de plaats van vertrek kopen (tenzij het systeem ondertussen gemoderniseerd is). Dus als je geen 3 dagen op 1 plaats verblijft, is de kans groot dat de trein van je keuze vol zit op de moment dat je wil boeken of dat je alleen een staanplaats kan krijgen (ook op nachttreinen!).
Let ook op met het budget. Vlucht, eten en overnachtingen zijn inderdaad zeer goedkoop, maar dit wordt deels gecompenseerd door de dure entreetickets die je voor alle bezienswaardigheden moet kopen. Het visum is ook vrij duur.

Hey,

Ik ben op zoek naar een of meerdere reisgenoten om in augustus of september een aantal weken richting Azië te trekken.
Ik ben een vrouw, 30 jaar, woon in Gent en heb zelf al wat gereisd. In Azië ben ik reeds naar Laos en Indonesië geweest. Nu dacht ik dus eerder aan Thailand, Cambodja of Vietnam (of een combinatie natuurlijk). Ik zou liefst een 3 à 4 weken rondreizen. Andere bestemmingen (zelfs andere continenten) sluit ik ook niet uit. Alle voorstellen zijn welkom.
Ik hou van low budget reizen, maar van tijd tot tijd eens een kamer zonder mierennest vind ik ook wel aangenaam. Liefst reis ik met de rugzak en het openbaar vervoer. Ik hou van het rondhangen op plaatselijke marktjes, uitstapjes maken in de natuur, eens fietsen huren,...
En vooral zou weinig mogelijk op voorhand plannen. De mooiste dingen kom je immers onverwacht tegen.
Als je denkt dat je je hierin kunt vinden, geef maar een seintje!

Bo

Hi Bo

Als er vragen zijn over Indonesië, Cambodja + Vietnam ( binnenkort, d.w.z. binnen 2 maanden, ga ik ze bezoeken), geen probleem, vragen staat vrij:wink:

Groetjes
Gecko

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan