Dit is een pagina geoptimaliseerd voor mobiel gebruik die snel laadt, klik hier voor naar de originele pagina te gaan.

Reisgenoot gezocht Australië aug 2014

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tatjana88

New Member
Hoi,

Mijn naam is Tatjana, 25j, nieuwsgierig, spontaan en vrolijk. Ik hou enorm van reizen en droom al een tijdje van een langere reis doorheen Australië.
Dit jaar ga ik deze droom waarmaken. Ik ben van plan om begin augustus (ergens rond de 8ste) te vertrekken en zou het heel leuk vinden om dit avontuur samen met iemand te ondernemen. Met twee of meer lijkt me toch net iets gezelliger dan alleen.

Ik zou minstens een half jaar willen blijven; gaat het allemaal prima en krijg ik er niet genoeg van dan maak ik er een jaar van.
Veel plannen heb ik niet, maar wel al massa’s ideeën. Om de reis te bekostigen zou ik ter plaatse ook wat willen werken. Het rondtrekken kan gebeuren met de bus, of als er anderen zijn die graag mee willen kunnen we misschien samen een wagen delen.
Ik wil liefst zoveel mogelijk zien van wat het land te bieden heeft.
Ik hou ook de optie open om misschien meteen een stukje Nieuw Zeeland mee te pikken, maar dat zien we dan wel.

Mocht je zin hebben om mee te reizen en je in dezelfde periode ongeveer vrij kunnen maken, dan hoor ik het graag. Kunnen we ideeën, plannen, … uitwisselen en dan zien we wel hoe het loopt.

Alvast veel groetjes!

Hoi,

Ik ben van plan om in Oktober te gaan naar Australie. Ik zou dan de Oostkust willen doen. Van Cairns naar Sydney.
Weet niet of we dan elkaar eventueel kunnen kruisen? Dan moeten we al een deel niet alleen gaan. Als ik geen reisgenoot vind zou ik dan een groepsreis maken. Maar dit komt natuurlijk wel duurder uit.
Laat maar iets weten wat jij ervan vind.

Groetjes
Cindy

Hoi Cindy,

Zou je alleen in de maand oktober door Australië trekken? De oostkust wil ik sowieso ook doen, ik ben er alleen nog niet uit wanneer ik waar precies ga zitten. Zal een beetje afhangen van de vlucht die ik boek, maar ben wel van plan snel een beslissing te maken. Jij hebt je vlucht al geboekt? Ik zal je nog iets laten weten als ik er een beter beeld van heb.

Groetjes,
Tatjana

Hoi Tatjana,

Ik ga alleen maar de Oostkust doen. Ik heb niet meer verlof. Spaar nu al mijn verlof op tot oktober.
Ik heb nog geen vlucht geboekt maar ben gisteren naar een reisbureau geweest van Connections. En daar hebben ze me wel een interessante aanbieding gegeven als groepsreis. En dat is vertrekken op 06/10/2014 en terugvlucht 27/10/14.
Voor de groepsreis werkt Connection samen met een internationale reisorganisator nl. Contiki. Dit lijkt me wel iets. Zou deze week dan al willen boeken aangezien de prijs ook in mijn budget past. En er gaat nog korting af tem eind januari. Dus moet snel zijn. Ook de vlucht komt heel goedkoop uit. Dat heeft dan Connections geregeld voor mij.
Ik zal je de link geven waar je informatie kan terugvinden :http://www.contiki.com/destinations/australia/tours/403-reefs-and-rainforests-start-cairns-new.

groetjes
Cindy

Hey hey

Ik ben van van plan eind okt naar aussie te vertrekken , ben er al eens 3 weken geweest Sydney en Melbourne toe gedaan.
Maar was zo verkocht aan het land dat graag terug zou gaan , en dit keer een jaartje en wat rond trekken met een auto , kleine camper en vooral dingen zien beleven en ontdekken .
Ohja even voorstellen mijn naam is niki kerel van 29 kok van opleiding , reis héél graag .
Zou graag ook nieuw-Zeeland meepikken .

Moest je dat wat lijken om misschien samen te reizen stuur gerust een mailtje nikiroumans@gmail.com
Groetjes niki

hey tatjana ,

ik zou,die reis zeker en vast zien zitten , mss kunnen we elkaar wat beter leren kennen en eens kijkn als onze plannen ineen lopen

x

Hey allemaal!

Het lijkt wel of ik een tijdje van de aardbol verdwenen was, even een heel drukke periode achter de rug. Mijn excuses dus voor de nogal late reactie!
Leuk te horen dat er nog enthousiaste reizigers zijn! Ik heb ondertussen mijn WHV al aangevraagd, heb daar heel snel een positieve reactie op gekregen en omdat ik niet wilde dat er nu nog iets zou tussen komen heb ik zo snel mogelijk een ticket geboekt. Half augustus is het dan zover!
Ik vertrek alvast nog samen met iemand anders, maar al wie zich wil aansluiten (of ergens wil inpikken) is meer dan welkom en moet dus zeker maar iets laten weten. Ik vertrek in Darwin, en ben van plan daarna richting het oosten te gaan om dan af te zakken. Daarna van het oosten naar het westen en terug omhoog. Tenminste, dat is het ruwe idee want er kan nog zoveel gebeuren en tussenkomen eens daar aangekomen.Ik wil geen strak schema volgen maar gewoon zien wat er daar op me afkomt en doen wat op dat moment goed voelt. En Nieuw-Zeeland staat in elk geval toch ook nog op mijn verlanglijstje. Als ik dan toch al aan de andere kant van de wereldbol zit, lijkt het me ideaal om dat ook mee te pikken.
Laat gerust even horen wat jullie plannen zijn als jullie dit allemaal wel iets lijkt!

Veel groetjes!
Tatjana

Hallo,

Ik vertrek 2 mei voor een jaar, of langer als dat mogelijk is.
Ben er al 2 keer geweest, eerst in 4 weken van Melbourne naar Darwin, en nadien in 5 weken van Adelaide naar Broome.
Westkust zeker NIET overslaan!
Bij mij staan enkel nog maar de eerste 2-3 weken vast, aankomen in Melbourne, daar week dingen regelen en ontjetlaggen, dan 10 dagen Sydney en omstreken, dan vliegen naar Perth.
Van daaruit wou ik een farm zoeken voor mijn specified werk.
Op mijn verlanglijstje staan, van Broome naar Cairns te gaan en dan door naar Melbourne, en Tasmanië. Ook als het kan Nieuw Zeeland en Fiji of zo.
Hebben jullie al iets meer gepland ondertussen?

Cheers!
Danaë

Hey Danaë,

Wat leuk, jij bent al bijna weg! Ik ben zelf volop aan het aftellen naar augustus, maar jammer genoeg is dat nog even wachten.
Wij hebben nog niets meer gepland, maar alles wat jij opnoemt staat sowieso op de verlanglijst.
Het enige dat wij weten is dat we dus aankomen in Darwin, daar eerst even blijven om alles te regelen en dan kunnen we op weg!
Misschien dat de plannen iets concreter gaan worden als de datum eenmaal dichterbij komt, maar ik wil liefst niet te veel op voorhand regelen omdat je dan niet met een schema ofzo zit en meer ruimte hebt om spontane beslissingen te nemen.
Veel succes nog met de laatste voorbereidingen en een goede vlucht!

Groetjes,
Tatjana

Bedankt voor je reply!
Je gaat met iemand van hieruit vertrekken?
Dat snap ik best dat je niet te veel wilt plannen, bij mij ligt alleen die vakantie in Sydney vast vermits dat met een Nieuw-Zeelandse vriendin is en de eerste vliegtickets, de rest is een blanco blad.
Het is voor mij inderdaad al heel dichtbij! 2 weken te gaan
Aankomen in Darwin.. Haha, niet iemands eerste keuze dat is waar, luchthaven heeft 2 terminals dus dat zegt genot hoe groot het daar is.
Ik snap best waarom je dan daar wilt zijn, met het droogseizoen en al.
Zeker Litchfield en Kakadu National Park gaan doen!

mvg,
Danaë

Ja ik vertrek inderdaad samen met iemand daarheen. We hebben gekozen om in Darwin te starten vanwege het weer inderdaad, en ons ticket vanuit Singapore was ook heel erg goedkoop dus het leek ons best daar te beginnen. Niet omdat het zo'n wereldstad zou zijn dus Litchfield en Kakadu staan zeker op de verlanglijst. Jij bent er al geweest, heb je toevallig nog goede tips? Ik zou graag ook iets willen leren over de aboriginal cultuur, heb je daar toevallige enige ervaring mee?
Alvast bedankt!

Veel groetjes!!

Aboriginal cultuur kan je overal, maar vooral in het centrum en noorden leren kennen.
Het zijn veel verschillende stammen, ieder met hun eigen verhalen en wijsheden.
Darwin en ook Alice Springs is zeker geen goede plek om een beeld op te doen van aboriginals.
Daar zie je enkel drank en/of drugsverslaafde aboriginals, bouncers aan de deur van bars om ze buiten te houden en stoppen met klanten lastig te vallen, darwin heeft ook een alcohol limiet via paspoort in de bottleshops. Hoewel er geen enkel uitvlucht is om verslaafd te blijven, snap ik heus wel dat als iemand alles van je afneemt, je soms geen uitweg weet en liever vergeet.
Vele parken en gronden zijn dan ook al teruggegeven aan de oorspronkelijke volkeren en dan geleased aan de staat, onderhouden met de gelden die je betaald om erin te mogen. Maar heus niet overal.
Op heel veel plaatsen worden er wandelingen gedaan door aboriginals waarbij ze vertellen over de omgeving waar je dan bent, planten, dieren, maar ook over het verleden en hun voorouders.
Kakadu en Litchfield zijn de max, Litchfield was mijn favoriet van de 2, met zijn vele watervallen. Ik was er op het einde van het droogseizoen (eind september - begin oktober), dus ik heb geen last gehad van salties, maar past daar maar toch voor op als ge gaat zwemmen in die billabongs.
Als ge georganiseerd wilt reizen kan ik zeker en vast voor Melbourne-Adelaide-Darwin Topdeck aanraden, Adelaide-Perth Nullarbor Traveller en Perth-Broome was via Adventure tours. Maar mss dat jullie wel een busje kopen en zo rondtrekken?

Bedankt voor de tips!
Ik had van een vriendin inderdaad ook al een dergelijk verhaal gehoord over drankverslaafde aboriginals. Jammer, maar inderdaad begrijpelijk gezien hun verleden en de discriminatie die er blijkbaar heerst naar hen toe... Ik dacht daarom al dat het beter was om naar een natuurgebied te gaan ofzo dan om iets op te pikken van hun cultuur in een stad.
Misschien dat we wel eens een georganiseerde dagtrip ofzo doen hoor, maar we zijn inderdaad van plan om een busje ofzo te kopen en zo door het land te trekken. Dan heb je toch iets meer vrijheid en dat lijkt me wel aangenaam.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Cookies zijn vereist om deze site te gebruiken. Je moet ze accepteren om de site te blijven gebruiken. Leer meer...