Reisgenoot gezocht Ecuador of Colombia - periode mei of juni - een 3-tal weken

Status
Niet open voor verdere reacties.

VeroniqueB

New Member
Hallo, De reismicrobe zit al lange tijd in mij, en heb al heel wat moois kunnen zien in de wereld. Zuid-Amerika staat echter nog op mijn verlanglijstje. Ik zou dit jaar erg graag gaan rondtrekken in Ecuador of elders. Bij voorkeur in de periode mei of juni. Een combinatie van natuur en cultuur spreekt me enorm aan, met af en toe een dagje relaxen aan een zwembad/strand. Slapen in hostels, soms wat meer comfort, gebruik maken van het openbaar vervoer, ... Ikzelf ben er 36, en woonachtig in de regio Gent. Wie heeft hetzelfde idee en zou me willen vergezellen?

Hallo Veronique,
Ik ben Sofie, 34j, uit Oud Turnhout.
Je bericht spreekt me aan omdat ik helemaal hetzelfde denk over de manier van reizen als jij. Ik hou ook van een mix natuur, cultuur en relaxen. Slapen in hostels vind ik prima, maar liefst geen grote dorms. Af en toe wat luxe, daar geniet ik ook wel van. Op het einde of middenin enkele dagen aan het zwembad of strand plan ik ook altijd in.
Ik wil graag dit jaar nog een rondreis maken, maar zou pas kunnen vanaf september. Is dat voor jou een optie?
Heb zelf ooit 6 maanden stage gedaan in Ecuador en was er eerder ook al eens op vakantie Was super leuk, maar ik zou nu wel graag iets nieuws zien. Alle andere landen in Zuid Amerika spreken me zeker nog aan. Argentinie, Brazilie, Panama, Peru, Colombia (als het echt veilig is), ... staan allemaal ook nog op mijn lijstje. Het klimaat in Zuid Amerika is net omgekeerd van hier, dus hoe later op het jaar, hoe mooier het weer. Wil je echt enkel naar Zuid Amerika of sta je ook open voor andere werelddelen?

Groetjes Sofie

Ik sta open voor gans de wereld. Al veel ervaring in verschillende continenten. Avontuurlijk maar ook in stijl. Afhankelijk van de mogelijkheden.
Eender waar, maar liefst waar ik nog niet geweest ben.

Hallo Veronique,
Ik ben Sofie, 34j, uit Oud Turnhout.
Je bericht spreekt me aan omdat ik helemaal hetzelfde denk over de manier van reizen als jij. Ik hou ook van een mix natuur, cultuur en relaxen. Slapen in hostels vind ik prima, maar liefst geen grote dorms. Af en toe wat luxe, daar geniet ik ook wel van. Op het einde of middenin enkele dagen aan het zwembad of strand plan ik ook altijd in.
Ik wil graag dit jaar nog een rondreis maken, maar zou pas kunnen vanaf september. Is dat voor jou een optie?
Heb zelf ooit 6 maanden stage gedaan in Ecuador en was er eerder ook al eens op vakantie Was super leuk, maar ik zou nu wel graag iets nieuws zien. Alle andere landen in Zuid Amerika spreken me zeker nog aan. Argentinie, Brazilie, Panama, Peru, Colombia (als het echt veilig is), ... staan allemaal ook nog op mijn lijstje. Het klimaat in Zuid Amerika is net omgekeerd van hier, dus hoe later op het jaar, hoe mooier het weer. Wil je echt enkel naar Zuid Amerika of sta je ook open voor andere werelddelen?

Groetjes Sofie

Hey Sofie,
Bedankt voor jouw reactie. Voorlopig blijft mijn eerste voorkeur Ecuador en de periode rond juni. Dus voorlopig nog wat zoeken. Maar ik hou september in mijn achterhoofd!

Dag Veronique

Ik ben Gabriela uit Gent en heb nagenoeg dezelfde plannen als u qua reisbestemming,reisperiode, reisduur en reisverwachtingen met dat verschil dat ik me wil beperken tot 2 weken ipv 3 (wegens tekort aan vakantiedagen) en dat ik uitsluitend in de periode 24 mei-8 juni (+- 1, 2 dagen) kan gaan. Wat vind je ervan?
Ik zou heel graag in contact met u komen.

Groeten
Gabriela

Hey Gabriela,
Ik zou zelf toch voor 3 weken willen gaan. Is al zo ver vliegen, en Ecuador blijkt heel mooi te zijn, dus 2 weekjes ter plekke lijkt me echt wel te kort. (Periode mei/juni)

ik evenmin!
Ecuador heeft idd heel veel om te zien maar jammer genoeg kan ik in die periode geen 3 weken nemen.
Misschien kunnen wij een groot deel van Ecuador samen bezoeken in 2 weken?
Er zijn georganiseerde reizen gedurende 16 dagen dus in zo veel tijd zou je in principe de must see's kunnen bezoeken.
In elk geval kunnen wij ten minste ideeen uitwisselen :)

Beste Veronique,
Ik ben al langer van plan naar zuid america te gaan. Ik hou wel van hotels en reis normaal met een huurauto of jeep.
Ik zou meerdere landen willen doen zodat het niet saai wordt. Ik spreek vlot spaans en kan mijn tijd zelf regelen.
Groetjes,
Marc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan