Dit is een pagina geoptimaliseerd voor mobiel gebruik die snel laadt, klik hier voor naar de originele pagina te gaan.

Reisgenoot gezocht voor Alaska in de winter 2018

Status
Niet open voor verdere reacties.

JackArrow

New Member
Ben op zoek naar n reisgenoot om eind februari tot eind maart 2018 naar Alaska te reizen.
Allereerst vliegen we over Seattle waar we enkele dagen verblijven, voordat we naar Anchorage vliegen.
De eerste zaterdag van maart is de start van de Iditaroth in Anchorage, dit wil ik meemaken, dan n tripje maken
naar Fairbanks, er gaat maar eens per week n trein. N weekje logeren bij n Musher, je helpt dan mee de honden te verzorgen en als tegenprestatie word je geleerd om een slee te besturen, met je eigen gespan maak je een tripje in de wildernis, en eventueel als t weer t toelaat het noorderlicht bekijken.
Dan weer terug met de trein naar Anchorage, en vandaar uit met het vliegtuig naar Nome, waar we indien nodig bij de plaatselijke bevolking overnachten.
Van hieruit gaan we naar de laatste 2 checkpoints van de race om hier een kijkje te nemen, alvorens de finish mee te maken.
Tussen door kan men van alles ondernemen rondom de Beeringzee .
Dit is in het kort mijn plan, het moet nog uitgewerkt worden, maar het lijkt me super!
Graag will ik met iemand in contact komen die dit alles ook wat lijkt, maar we moeten wel n klik hebben natuurlijk, Luxe moet je niet van uit gaan, gewoon lekker avontuurlijk.
Ik hoor graag enige reacties,
M.v.g. JackArrow

Hallo,

Ik kreeg hier net je verzoekje binnen en ik heb uitzonderlijk zo iets van : ja, dat is ook mijn ding ! Alaska staat prioritair op mijn lijstje en de manier hoe je Alaska (voor een deel) wil ontdekken is ook hoe ik reis : contact met de plaatselijke bevolking en avontuurlijk.
Ik heb wel wat reis-ervaring en mijn laatste reis dit jaar was een Overland (truck) van 4 maand door Zuid-Amerika. Ik had vorig jaar een zoekertje op deze site geplaatst om een reisgenoot te zoeken die mee wilde en heb hier een Antwerpse vrouw van 39 jaar leren kennen, die de volledige trip meegedaan heeft met veel succes. Dus het is ook niet mijn 1e keer dat ik met een "onbekende" reisgenoot voor enkele maanden op stap ga.
Ikzelf ben een alleenstaande vrouw, wonend in Antwerpen.

Dus, bij deze : ik ben zeker geïnteresseerd ...
Groetjes, Pascaline

Hallo Pascaline,
Leuk dat je reageerde, zo snel had ik geen reactie verwacht.
Voor mij is het de eerste keer om met een "onbekende" te gaan reizen, mijn vrienden en kennissen kring die verklaarde me
voor gek, en voorspelde dat niemand met me mee zou gaan.
Ik heb wel al vaker reizen gemaakt met m'n ex, van trekkingen tot rondreizen. Dus n beetje ervaring heb ik wel denk ik.
Ik ben op Alaska uitgekomen omdat ik altijd iets met honden heb gehad, en de Iditaroth is de grootste extreemste sledenhonden race ter wereld, en die wil ik wel eens meemaken.( althans 't van kortbij zien, de start en de finish.) Heb als hobby fotografie , en ik denk dat daar in Alaska wel mooie plaatjes gaan uitkomen.
Zelf denk ik 'n maandje daar rond te hangen en het een en ander te kunnen zien en meemaken, maar omdat het toch redelijk geïsoleerde plaatsen zijn , vooral in de wintermaanden, vergt het wel een goede voorbereiding denk ik zo.
Ik heb al wat info proberen te halen bij Alaska experts, maar die hebben niks in de wintermaanden, omdat er te weinig belangstelling voor is , en die hadden nog nooit zo'n aanvraag gehad.
Zal de kou wel zijn wat mensen tegenhoud!
Omdat de reis naar Anchorage zo'n 38,5 uur duurt, leek het me een goed idee om in Seattle n paar dagen te verblijven, daar valt ook wel wat te zien denk ik zo, en als je er dan toch bent, waarom niet, he?
Ik zou zeggen kijk eens of je je met bovenstaande een beetje kunt vinden, en of je die race ook wel aanstaat.
En verder heb ik ondervonden dat mensen die reizen hebben altijd wel wat te vertellen toch ?
Ikzelf ben dus ook alleenstaand , wonend in Riemst, wel geboren in Maastricht, ( dus n Nederlander) . Hoop dat dat niet afschrikt, hihi.

Groetjes , Jack

Status
Niet open voor verdere reacties.
Cookies zijn vereist om deze site te gebruiken. Je moet ze accepteren om de site te blijven gebruiken. Leer meer...