Reisgenoot gezocht voor enkele periodes!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joeri1983

Active Member
Ik ben een 27 jarige jongeman, die normaal dit jaar 3 maal opreis ging met een kameraad. Doordat deze persoon in een relatie terecht gekomen is, gaan deze reizen niet door. Jammer, maar vandaar hier mijn oproep.

Ik zoek eigenlijk iemand waar het mee klikt, m of v, al eender en die qua reisvoorkeur ook zowat op dezelfde lijn ligt.

Ik hou vooral van een warme bestemming. Liefst ga ik hiernaar toch met de vlieger. Dit mag wel op hotel zijn, dat je je even van niet veel iets moet aantrekken. En daarbij hou ik wel van afwisseling met uitstapjes, zoals een autotje huren en door de natuur trekken, steden, gebouwen, gaan bezoeken, een natuurpark, openluchtpretpark bezoeken,... en dit afgewisseld met af en toe een dagje of half dagje rust aan het zwembad van het hotel. Savonds hou ik vooral van wat rondkuieren in het stadje en de sfeer op snuiven, wat langs de souvenirshopjes gaan, iets gaan drinken,... lekker gezellig.

Dit houdt niet in dat ik voor andere soorten reizen niet opensta. Het enige wat me echt niets zegt is met een rugzak rondtrekken.

De periodes dat ik momenteel vakantie heb op het werk zijn van:
1 april tem 11 april
27 mei tem 12 juni
5 augusutus tem 30 augustus.

Spreekt dit je wel aan of heb je nog vragen, contacteer me dan gerust.

Groetjes

Joeri

geïnteresseerd!

Hey Joeri,

Ik ben ook een 27 jarige vrijgezel (m) die exact hetzelfde als jij denkt over een vakantie en ben dus zeker geïnteresseerd.

De eerste periode die je voorstelt kan ik niet. De 2de en/of 3de periode zou ik evt. kunnen.

Mij lijkt het leuk als we met 4-8 personen zijn, dan heb je ook de mogelijkheid om bv 's avonds een gezelschapsspelletje te spelen. Bovendien is het dan ook niet erg als eentje een keer geen zin heeft om een activiteit mee te doen (als je maar met 2 bent en die andere heeft geen zin... alleen is ook maar alleen :-))

Ohja, ter info: ik ben geen zuipschuit die tot in de vroege uurtjes probeert zoveel mogelijk alcohol achterover te schudden, maar zover ik jouw oproep begrijp ben jij dat ook niet ;-) Dat wil trouwens niet zeggen dat ik niet kan genieten van een glaasje wijn en wat gezelligheid ;-)

Ben benieuwd naar je reactie!

Raf

Hallo Raf,

Bedankt voor je reactie alvast.

Eerst en vooral al even op je laatste puntje terugkomen. Ik ben zeker ook geen zuipschuit. Als ik een paar drankjes op heb, ben ik al redelijk weg, dus ik kan zeker niet zoals sommige van het ene cafe naar het andere en maar drinken. :) Dat is zeker ook niets voor mij. Een wijndrinker ben ik niet, maar tegen een lekkere coktail zeg ik zeker niet neen. :)

Gezien ik vrijgezel ben, vind ik het soms ook wel leuk om op reis wat nieuwe mensen te leren kennen dan. Meisjes daaronder is wel leuk. Maar het is zeker niet dat dat moet. :)

Ivm met je eerste opmerking van de groep heb ik een ja- en een neegevoel. :cool: Met 4 personen zeg ik zeker ja. Dit is inderdaad interessant, zeker als je met 4 dezelfde voorkeuren hebt. En dan heb je inderdaad ook wat keuzes, zeggen er twee van we gaan eens dit doen en de andere twee willen bijvoorbeeld niet mee. Als we daar dan bijvoorbeeld een auto ofzo huren, kan je ook makkelijk met 4 in de auto.

Met 8 daarentegen heb ik een iets minder gevoel en ik zal je hierbij direct zeggen waarom. In kleinere groepen zoals met 4 ofzo en het klikt goed onderling voel ik me zeer goed en kan ik helemaal mezelf zijn. Met 8 heb ik sowieso al iets meer tijd nodig om mezelf te kunnen zijn en te integreren als het ware in de groep. :smile: enkele andere punten aan een groep met 8 is bijvoorbeeld aan tafel dat je dan samen gaat eten zit je al direct 1) met tafels die je tegen elkaar moet schuiven want meestal heb je zo tafels van 4, dit is natuurlijk maar een kleinigheid, maar anderzijds ook met 8 aan tafel is het al moeilijker om gezellig een gesprek te voeren of te lachen over iets. Ik zeg dit uit ervaring gezien wij met collega's regelmatig smiddags eens gaan uiteten en als je met 4 zit gaat dat echt gezellig en zit je bij elkaar, maar met 8 is het soms toch dat je al ziet dat er twee gesprekken ontstaan. Ook zoals ik daarstraks zei bv een auto huren, zit je al direct met 2 auto's,...
Alle dat is mijn aanvoelen en idee erover, ik zeg dat liever van in begin eerlijk.
Een belangrijk punt is ook, pak da wij twee nu al dezelfde voorkeuren hebben enzo zijn we al met twee, maar dan moet je nog altijd 6 anderen vinden e :)
Maar met 4 zeker een goed idee. ... Ik zou echter enorm graag zeker 1 keer op reis gaan. Mag zelfs 2 keer. als het maar 1 keer is gaat mijn voorkeur uit naar augustus. dan kan je er langer naar uitkijken is de rest al geweest en moet jij nog gaan. :) Va mij mag er ook wel wat drukte zijn, een hotal waar zo maar 10 mensen rondlopen geef toch niet dat vakantiegevoel he. :)
Voor mij zeg ik langs de andere kant ook, als je geen 2 andere personen vindt, niet nee tegen maar met 2 te gaan. Hierbij heb je immers al zeker, je vertrekt al niet alleen, je kan sowieso al enkele uitstappen samen doen, en mss heb je dna inderdaad eens dingen dat je daar toch alleen moet doen of dat je niet zal doen, maar langs de andere kant kan je dan toch opreis en moet je dan al niet helemaal alleen reizen. :)

Tot daar even mijn idee op uw reactie..
Moest je nog steeds op dezelfde lijn liggen zie ik uit naar je reactie en kunnen we eventueel ons mailadres uitwisselen dat we al wat verder kunnen spreken hoe onze interesses van ebstemmingen en reismethodes enzo nog meer op elkaar afstemmen en kunnen we hier misschien elk een nog meer aansprekender bericht plaatsen.

ik hoor het wel

joeri

Hellow,

Het idee vind ik inderdaad ook wel de max. en ik zie reizen ook wel zo voor me. Jammer dat je periode wat minder past. Ik heb maar verlof tussen 16 en 31 juli. Moest die periode lukken voor jullie zie ik dat volledig zitten. Laat me iets weten moest het lukken.

Ps: Ben 25 m w-vl.

Greetz,
Vince

Fourkie, mercie voor u reactie...
Voor mij gaat die periode zeker niet, juli is sowieso bijna onmogelijk voor mij :)

Volg het hier wel wat op zou ik zeggen, wie weet komen er later of volgend jaar ofzo nog ander initiatieven e :)

nog steeds geinteresseerd

Hey ik ben nog steeds geinteresseerd hoor, vind jouw argument voor 4 personen ook zeker OK. Heb het momenteel alleen vreselijk druk, ik reageer wat uitgebreider als ik wat meer tijd heb...

hey hey!

Ik (Caro,25j, V) ben ook geinteresseerd in een vakantie met meer personen. (is natuurlijk veel gezelliger en goedkoper dan in je eentje!:cool:)
Ik zou op dit moment wel in alle drie de periodes kunnen, maar heb voorkeur voor de eerst twee genoemde periodes, in verband met mijn (helse) banenzoektocht..
Ik hou eveneens het liefst van warme bestemmingen en ben niet zo'n echt uitgaanstype, maar hou wel erg veel van zwembad en strand (lekker chillen en bruin bakken) natuur (vooral wandelingen door parken, langs strand ed) , gezelligheid (ik hou van gezelschapsspellen en gezellige avondjes met wijn ed), cafebezoekjes, culturele activiteiten en bezienswaardigheden (stedenbezoekjes, historische bezienswaardigheden, musea, nieuwe mensen ontmoeten ed...) en shoppen natuurlijk!
(maar ik vergeef overigens een iedere heer die daar niet van houd, hoor...:)).

Lijkt het (een van) jullie wat om samen ergens naartoe te gaan? Ik hoor het wel!

groetjes!
Caro

hallo caro,

bedankt voor je reactie...

Er is momenteel nog niets beslist.. zoals je leest uit het voorlaatste bericht van m27 raf, heeft hij het momenteel erg druk, maar is hij zeker nog geïnteresseerd. Momenteel ligt voor mij de meest interessante periode echter in augustus. Al is de periode eind mei begin juni ook zeker een mogelijkheid.

Ik had al naar Raf gemaild hier dat we eventueel eens op elkaar konden afstemmen nog wat gedetailleerder dat we zeker op dezelfde lijn zitten qua reisvoorkeuren, eventuele bestemmingen, verblijfplaatsen, en sowieso moet je elkaar ook eens gezien hebben op voorhand, want soms heb je toch mensen waarmee het echt niet klikt en tis nie dat een reis maar 5 euro kost he :)
Ik weet ook niet of je de andere reacties al gelezen hebt en wat u idee is ivm 4 of 8 personen?

de periode van april is al heel dicht bij :) voor mij zou dit altijd nog gaan, al is het dan al een last minute en moet je dan eigenlijk al bijna met twee gaan, vermits het moeilijk zal zijn om nog mensen te vinden. Maar ja eventueel dan een kortere periode van 5 dagen naar de zon kan ook altijd leuk zijn e? al zouden we elkaar dan eerst nog wel eens moeten zien natuurlijk...

Je laat maar iets weten ivm al het bovengenoemde, waaronder april en voor de andere periodes of je eventueel mee wil opvolgen dat we al eens met zen drie ergens kunnen samenkomen ofzo om eens te vergelijken en zowa te zien waar ons plannen liggen e en dan eventueel een concreter bericht in naam van ons drie hier plaatsen. :)

ik hoor je reactie wel

beste Joeri,

Het lijkt me zeker een goed idee om als de plannen doorgezet gaan worden eerst elkaar eens met zn allen in het echt te ontmoeten. Wie weet vliegen we elkaar immers al na een seconde in de haren ;). (lol)
Dat is dan tevens een betere manier om te overleggen over hoe en wat etc. qua bestemming en vertrek enzo.

Als je voor korte termijn zou gaan (wat mij overigens gezien mijn onzekere toekomst beter zou schikken) dan zou da al snel moeten! Ik heb inderdaad hele leuke lastminutes op arke enzo gezien die errrg leuk zijn voor 2 personen! :D

Vieren klinkt overigens goed, maar achten niet voor mij. Das te groot en onmogelijk om dan met iedereen rekening te houden, en daarnaast onpraktisch zoals raf al vermelde. Vier is dus echt een max wat mij betreft.

Waar geef jij overigens voorkeur aan? last minute of niet (pas in mei/juni of augustus)? en belangrijker: waar woon je ongeveer? (voor een eventuele real life meeting..)

greetz! caro

ter info

Hey Joeri en Caro,

Om te beginnen: sorry voor de trage reactie. Het is weer weekend, dus heb ik wat meer tijd ;-)

Caro: welkom!

Ik weet niet wat jullie ervaring met dit reisforum zijn, maar mijn ervaringen zijn zowel positief als negatief.

Bij mijn negatieve ervaring ben ik met iemand van dit forum naar Azië geweest voor 2 weken. Op voorhand 3 keer afgesproken met deze persoon, leek goed te klikken, maar ter plekke gedroeg ze zich compleet anders, asociaal, alsof ik opeens niet meer bestond... Gelukkig was het een soort van groepsreis (allemaal "koppeltjes"), zodat mijn vakantie tenminste niet helemáál verpest was...

En bij een andere ervaring zou ik met in totaal 8 van dit forum een huisje huren in Frankrijk, voor 1 weekend. We hadden niet op voorhand afgesproken omdat het slechts voor een weekendje was. Uiteindelijk zijn er met mij erbij 4 van de 8 op komen dagen, de rest besliste de dag zelf om NIET te komen. Ik moet er wel bij zeggen dat het met de "opdagers" echt wel een tof weekend was, dus toffe forumleden die zich aan de afspraken houden bestaan!

Wat ik wil zeggen:
- Afspreken maakt zoveel niet uit, sommigen kunnen zich helaas compleet anders gedragen op vakantie... Als je echter met 4 gaat heb je hier weinig last van als iemand zich compleet afzondert! Daarom ga ik liever niet met 2...
- Misschien moeten we er in totaal 8 hebben om uiteindelijk met 4 over te blijven... Toegegeven: 8 is teveel, maar als je met 4 afspreekt en er zeggen er 2 helemaal op het eind af... Is niet tof!

Daarom mijn voorstel:
- We doen een klein uitstapje in de periode 27 mei - 12 juni (ter info: ik kan pas vanaf 30 mei) en gaan dan voor een dagje of 3 een citytrip doen, en we leren elkaar zo een beetje kennen.
- Als dat goed meevalt gaan we in augustus gewoon opnieuw, maar dan langer en verder!

Ohja, ideaal zou natuurlijk 2m - 2v zijn, dan kunnen de vrouwen al eens samen gaan shoppen ofzo! Is denk ik leuker dan 1-3 of 3-1.

Ben benieuwd wat jullie van mijn voorstel vinden :-)

Raf (27j, Maasmechelen)

Hallo Raf,

Geen probleem hoor dat het even duurde :)

Ik denk die ervaringen positief en negatief dat je dat overal kan hebben. Ik kan zelf een voorbeeld aanhalen van enkele jaren geleden toen ben ik eens met een kameraad op reis geweest die ik al jaren kenden, wij kwam altijd goed overeen, maar... een reis was nog iets anders... het was echt een slechte reis en tussen mij en die maat vlotte het daar ook niet... zo zie je maar, die kende ik dan al jaren int echt... dat is een beetje een gok dat je maakt, maar daar maak ik geen probleem van. :)

Ik kan je volgen in het geval je probeert te opteren voor 8 in het begin, maar langs de andere kant denk ik dat je met 4 mensen kan zijn die je zeker vindt dat dat moet lukken. ik weet voor mezelf dat ik altijd eerlijk zal zijn en als ik beslis ik ga mee, zal ik ook zeker mee gaan, en ik denk gij ook, dus zijn we al zeker met zen 2 :)
Ik geef persoonlijk toch de voorkeur van elkaar minstens eens 1 keer gezien te hebben, je kan je altijd anders voordoen dan je bent zoals je zegt en int begin ist altijd wa aanpassen, ik heb ook wa tijd nodig om volledig mezelf goed te voelen bij nieuwe mensen, maar dat is bij veel mensen zo denk ik... maar vooral soms als je mensen ziet zijn er toch dat je na 5 minuten al weet van da botst hier langs alle kanten... waar bij het waarom soms een vraagteken is... en daarom is het toch goed elkaar al eens gezien te hebben denk ik?

Voor wat je aanhaalt ivm de verhouding ben ik zeker akkoord dat het beste is 4 m of 2 m en 2 v.
Ik kan me ook vinden in uw idee voor een citytrip eerst in mei juni...
ik heb al langer een aantal steden in gedachte, maar door omstandigheden zijn deze nog niet geweest :)

Nu hebben we hier al wat basisideën gewisseld, maar leek het mij toch interessant om eens wat dieper uit te wisselen wat je verwacht van een reis, wat uw voorkeurbestemmingen zijn enzo... dat we ook daar kunnen zien of we op dezelfde golflengte zitten e...?

zou het niet interessant zijn dat we emailadressen uitwisselen met elkaar en dan zo via ne gebundelde mail met elkaar versturen, want nu wordt heel de conversatie al zo uitgebreid en met mail is het toch iets makkelijker te volgen...
stuur hem dan beiden eventueel maar door via persoonlijk bericht hier...

groetjes

Beste Raf en Joeri,

Bedankt voor je reactie Raf! Ik denk dat als je inderdaad naderhand samen zou gaan eerst een city tripje/weekendje weg wel prima is! Ik kan overigens NU (op dit moment) niets beloven (daar ben ik de vorige keer misschien nie helemaal duidelijk in geweest), want ik weet nie precies hoe het met mijn baan gaat zitten, maar iets van tijd voor vakantie gaat daar zeker dan bij lukken! :)
Drie dagen zou ik overigens dan wel al kunnen vastleggen, mits het in een weekend valt :).
Maar misschien een leuk en goed idee om elkaar eerst dan tevoor in het echt te ontmoeten. Waar kom jij precies vandaan?

groetjes Caro

Raf, ik stel voor dat we eventueel via email eens ne keer overleggen en mss een nieuw concreter onderwerp hier online plaatsen, uitgaande van ons twee?

Btw ik ben van Kalmthout, Noorden van Antwerpen

Hallo,

Ik weet niet hoe het ondertussen zit. Hebben jullie al een vierde persoon of al concretere plannen? Ik heb de berichtjes hier zo wat gevolgd en ik zou ongeveer hetzelfde willen. Zonnige bestemming, rondrijden in de natuur, wat bezienswaardigheden of musea bezoeken, s'avonds samen lekker eten, cocktail... De periode eind mei-begin juni is goed voor mij. Voor augustus zal het wel moeilijk gaan.

Ik = 25j, v, antwerpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan