reisgenoten Afrika

Discussie in 'Zoek een reisgenoot' gestart door vincent, 2 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vincent

vincent New Member

Hallo,

Ik zoek 2 a 3 reisgenoten om samen een jeep te huren en wat avontuur te zoeken in Afrika.
    Bedoeling is "off the beaten track". De dure wildparken aan de kant laten en plekjes te zoeken waar je nog zoveel als mogelijk de enige bent, maar waar een deftige 4X4 onontbeerlijk is. ( +/- 100 USD/jeep/dag )
    Ik zou bvb vanuit Dar-Es-salaam het noorden van Mozambique willen bezoeken.
    Een andere mogelijkheid is ook vanuit Kampala naar zuid-Soedan, Congo of het noorden van Kenia.
    Heb reeds tamelijk wat ervaring in Afrika. De beestjes ondertussen wel gezien, van de "drums" krijg ik echter niet genoeg.
    Zou dit graag doen oktober-november 2008. Heb max 4 tot 5 weken verlof.

Vincent.

2. Bastiaan

Bastiaan New Member

Tanzania

Hee Vincent, ik heb een ticket naar Tanzania (Dar es Salaam) van half augustus tot eind september (6 weken). Mijn reisgenoot gaat helaas niet meer mee dus ik ben ook op zoek naar reisgezelschap. Enige nadeel is wel dat mijn ticket niet meer omgeboekt kan worden naar oktober/november...

3. vincent

vincent New Member

Bastiaan, ik heb nog geen ticket vastgelegd, dus kan mij zeker nog aanpassen. ik vrees echter dat ik in september geen verlof kan nemen, ga dat zeker uitzoeken.
    Had je reeds een programma voor ogen?
    1) Ik reis heel graag low budget maar wil mijn eigen jeep.
    de miserie van bussen en vrachtwagens heb ik gehad.
    2) als ik naar Dar vlieg zou ik graag van daar uit naar Mtwara rijden, de grens oversteken naar noord Mozambiqe. Stuk van de kust (event.tot Pemba, event.ook een eiland daar), dan landinwaarts tot lake malawi, daar terug Tanzania binnen en terug naar Dar.
    Naar wat ik lees en hoor is dat nog een stukje tamelijk "ongerept".
    dat is maar een voorstel, maar de parken in 't noorden rond arusha heb ik al gezien.deze zijn wel mooi, maar duur, en ze lopen vol fototoesteltoeristen.
    ik weet niet of men aan de kant van malawi met een auto terug over de rivier (rio rovuma ) tanzania binnenkan.zou ik nog moeten uitzoeken.

laat ons contact houden
    én hopen dat er nog mensen meelezen. het is zoeken om een 4X4 te vinden onder de 100 USD/dag. als je kan delen met 4 scheelt dat dus een pak geld.
    ik heb reeds meermaals op die manier gereisd (vnl in en rond Oeganda) en vind dat supergeestig. Op voorwaarde dat je een leuke, gelijkgezinde groep kan samenstellen natuurlijk!!!

vincent.

PS: bij welke maatschappij heb je geboekt? en voor hoeveel?

4. Bastiaan

Bastiaan New Member

Vincent, het spijt me maar ik heb besloten via Dar naar Zuid-Afrika te gaan om daar een vriend op te zoeken die ik al jaren niet heb gezien.

Wat betreft het ticket naar Dar-es-Salaam:
    ik heb een ticket vanaf Dusseldorf met Emirates Airlines (''overstappen'' in Dubai). Geboekt via cheaptickets.nl voor € 749,-.

5. barbara

barbara New Member

Hallo Vincent!

Hoe ver sta je ondertussen? Zoek je nog mensen?

Zelf ben ik ook op zoek naar iemand die met mij zuidelijk Afrika wil verkennen... Periode komt overeen.

Laat je me snel iets weten?

Tnx!

Barbara

6. vincent

vincent New Member

Hey Barbara,

Kwestie van reisgenoten voor een 4x4 sta ik nog nergens, nog weinig reacties gehad.
    Als 't zo blijft wordt het waarschijnlijk terug de rugzak en wachten op de bus...
    Ik ben nu rustig de route aan 't bekijken die ik graag zou nemen. ( met een eventuele reisgenoot natuurlijk aanpasbaar)
    Wat er voor mij wel zeker moet bijzitten is Noord-Mozambique. Ik hou ervan om het avontuurlijk te maken en op plaatsen te komen die nog niet "platgetreden" zijn.
    Ik zou een vlucht boeken naar Dar-es-salaam (tanzania) en vandaar zo vlug mogelijk zuidwaards trekken naar Mozambique. De kust daar (en eilanden ) schijnt héél mooi te zijn en nog niet te toeristisch. Kust volgen tot ilha de mozambique ( door iedereen aangeraden,werelderfgoed).Dan landinwaarts oversteken tot lago niassa ( lake malawi) .Daar doe je een paar dagen over met de nodige tussenstops want de wegen schijnen barslecht te zijn( ook een stuk met de trein), maar geen enen toerist!!.Vandaar eventueel de ferry nemen en malawi binnen.
    Tegen die tijd zullen er wel 3 a 4 weken voorbij zijn. Heb er max 5.
    De rest moet ik uitzoeken. Terugvliegen van Malawi naar Dar? Bestaan er tickets aankomst in Dar en terug uit Lilongwe?Ben ook bereid nog verder te trekken en nog een land meer te doen... alles nog te bekijken/uit te zoeken.
    Zuid-Afrika laat ik liever aan de kant. Ik ben er al geweest...hou het liever volledig zwart. Heb ook geen goesting om in Johannesburg in mekaar getimmerd te worden.
    Als je zin hebt om iets gelijkaardigs mee te doen ben je meer dan welkom.
    Met 2 zijn heeft veel voordelen. Ik kan/ga vertrekken voor 4 a 5 weken ten vroegste eind september en terug tegen uiterlijk eind november.
    Let wel, ik heb gezien dat je 25 bent, je bent dan wel met een ouwe vent van 46 op stap hé....mijn ideale reis is een low budget road movie, ben graag onderweg zonder te weten waar ik die nacht ga slapen.mensen tegenkomen, lachen, pintje pakken. Op hoge bergen klauteren of benji jumpen is nie meer aan mij besteed. ( ik wacht wel beneden )
    stuur maar iets terug als ge 't ziet zitten.
    groetjes,

Vincent

7. barbara

barbara New Member

Hey Vincent,

Bedankt voor je berichtje! Het leeftijdsverschil is voor mij niet zo zeer een probleem, maar ik heb net iemand gevonden die zuidelijk afrika wil verkennen met mij... We zijn m.a.w. bijna weg! :)

Hopelijk vind je nog snel iemand! Veel succes nog!

Vele groetjes,

Barbara

8. jacq.tb

jacq.tb New Member

Hallo Vincent,
    Ben je nog op zoek naar reisgezelschap ?
    Ik (vr, 43) wil graag terug naar Afrika. Ben ooit zelf in Kenia geweest en georganiseerd van Nairobi via Tanzania en Malawi naar Zambia gegaan + Namibië. En hoewel ik het geweldig vond om met een truck door Afrika te trekken vond ik het minder leuk om op al die plaatsen te komen waar je ook al die andere overland gezelschappen treft. Ik heb zojuist 2 "Afrika-boeken" gelezen: "Swahili voor beginners "van Peter Moore waarin hij met openbaar vervoer van Kaapstad naar Caïro reist (en afziet...) en een boek van Alexandra Füller die geboren en getogen is in voormalig Rhodesië... en nu begint het weer te kriebelen. In mijn omgeving is er helaas niemand die met me mee wil en/of kan gaan. Ik kan ongeveer 4 weken vrij nemen, beschik niet over een enorm budget en ben benieuwd naar je reactie terug.

groet,
    Jacqueline

9. vincent

vincent New Member

Hallo Jacqueline,

Je hebt waarschijnlijk de vorige berichten meegelezen.Nog niet veel reacties gekregen en dus nog altijd geen reisgenoten. Op zich vind ik dat geen ramp, want ik ben ook gewoon alleen te reizen.
    Ook mijn reisbudget is niet enorm, daarom had ik deze advertentie geplaatst.
    Ik reis ook niet graag georganiseerd waar alles reeds voor mij uitgekozen is en iedereen blijkbaar op dezelfde plek stopt. Dure lodges en wildparken laat ik liever links liggen.
    Ik was reeds een 15 tal keer in Oost-Afrika, met als thuisbasis Oeganda.
    Beetje vrijwilligerswerk, beetje gerugzakt, ook al een paar keer samen met vrienden een 4X4 gehuurd. Een jeep is een luxe die ik mij in Afrika wel graag veroorloof.Je kan makkelijker op plaatsen komen die je met het openbaar vervoer niet bereikt, je kan makkelijker een tent meezeulen, en bovenal... je bespaart het angstzweet van een dolle matatu/busrit waar je ieder ogenblik vreest overkop te gaan.
    Heb nu nog één droomtrip in Afrika, nl Noord-Mozambique. Naar het schijnt is dit héél mooi en lopen er nog bijna geen toeristen. Maar ja, geen toeristen betekent geen infrastructuur en afzien met de rugzak.
    Ik heb 4 a 5 weken verlof die ik kan/zal opnemen ergens tussen eind september en begin december. Nu zit ik nog wat te surfen en te twijfelen waarnaartoe. We zien wel..
    Vorig jaar was ik voor het eerst in Zuid-Oost Azie ( Thailand en Laos ).
    Na 10 jaar Afrika was ik aangenaam verrast door de cultuur, het lekkere eten, Boeddha, ....en vooral door het gemak waarmee je daar echt low budget kan rondtrekken!!
    Als ik alleen vertrek ik de kans groot dat ik een goedkoop ticket naar Bangkok probeer te versieren om van daar zo vlug mogelijk naar Cambodia en Vietnam te trekken.( ook valt nog veel te bekijken )
    Als je zin hebt verder contact te nemen stuur gerust een mailtje:
    vincent.vekeman@telenet.be
    Ik woon in Oost-Vlaanderen.

Groetjes,

Vincent

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie
  1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie