Dit is een pagina geoptimaliseerd voor mobiel gebruik die snel laadt, klik hier voor naar de originele pagina te gaan.

Reisgenoten gezocht rondreis IJsland - mei 2015?

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanJee

New Member
Hoi,
Ik ben benieuwd of er nog een reislustig stel is dat met ons in 2015 IJsland wil verkennen. Mijn vrouw en ik denken aan een gezamenlijke rondreis per degelijke huurauto en verblijf van telkens een paar dagen in appartementen. Reisduur van een paar weken.

Wij zijn gewend om na onderzoek zo'n reis te plannen. IJsland is geen bestemming die je bezoekt voor het mooie weer.

Wil je meer weten stuur dan bijvoorbeeld een privé bericht.

Hoi,

Wij zijn een koppel van 38 en 46 en wij zouden heel graag Ijsland doen. Daar wij beiden niet met de auto rijden, hadden we gedacht aan een geleide reis, maar we zouden dat eventueel zien zitten om op deze weg iemand te zoeken.
Als jullieinteresse hebben, kunnen we mss es afspreken.

Groetjes
Thomas en Connie

Hoi Thomas en Connie,

Sinds ik het bericht op de site plaatste is IJsland nog steeds in beeld, maar we kijken iets breder qua vertrekdatum en wijze van reizen. Voordeel van het najaar is dat er meer wegen open zijn en in combinatie met eigen vervoer komt dan ook het binnenland in beeld. Onze leeftijden zijn 49 en 50 maar ik vind conditie en reiservaring interessanter voor het succes van zo'n trip. Hebben jullie bij voorbeeld meer noordelijke landen of vulkanische omgevingen bezocht?

Mooie van zelf organiseren vind ik dat je ook samen bepaald hoe lang je ergens blijft en de route bepaalt. Dan ben je gelijk meer betrokken bij zo'n reis. De georganiseerde reizen die ik gezien heb zijn niet voordeliger dan zelf reizen. Als je accommodatie en auto deelt kan dat flink in de kosten schelen. Auto via de ferry is niet goedkoop, maar dan kun je eten meenemen en een type auto gebruiken dat bij verhuur prijzig wordt. Wij overwegen zelfs de overstap naar een 4wd maar de luxe station die we nu hebben is ook een optie. Gravel wegen kom je uiteindelijk ook op meer plaatsen tegen en veel tegenliggers zullen er niet zijn op IJsland...

Tzt een keer afspreken en eerst eens telefonisch (of via Skype) overleggen of de plannen overeenstemmen lijkt me een goed idee.

groetjes,
Jan en Jacqueline

Hoi,
Ook wij (stel van 57 en 46 jaar) zijn van plan volgend (voor)jaar naar IJsland te gaan en zijn ook op zoek naar reisgenoten.
Hoe staat het met jullie plannen? Of is alles al geregeld en vastgelegd. Wij willen graag een paar weken IJsland verkennen, met auto en te voet.
Laat wat van jullie horen, we zijn benieuwd
Gr Cbk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Cookies zijn vereist om deze site te gebruiken. Je moet ze accepteren om de site te blijven gebruiken. Leer meer...