Reisgenoten gezocht voor Fietsen in China

chillout

New Member
Als 31 Jarige vent die het fietsen een zeer leuke hobby vind zou ik graag eens een stukkie gaan fietsen in China.

Ik ben redelijk getraind in de loop der tijd en heb net nog 105 KM meegefietst in Limburgs mooiste.

Waarom China hoor ik mensen denken. Wel dat zit zo:

1 China is een prachtig land waar ik nog veel te weinig van heb gezien

2 Ik in 2004 al 14 dagen door China heb
getrokken en helemaal verliefd ben geworden op de natuur en Cultuur die ik daar aantrof, buiten de groote steden zoals Bejijng, Xi'an en Shanghai. De groote steden zijn ook leuk maar de kleine dorpjes en steden daar vind je nog het echte China in mijn ogen.

3 Ik al honderden zoniet duizenden pagina's over China heb gelezen om meer te weten te komen over de betrekkelijk onbekende historie van dit land

Wat ben ik nog meer. Ik ben een open al ben ik wel rustig kwa persoonelijkheid. Ik heb veel energie maar kan ook intens genieten van het natuurschoon en cultuur in een ander land.

Waar ik naar opzoek ben zijn mensen die in de maanden July of Augustus zin hebben om 3 weken in China al fietsend dit land te verkennen. Ik heb zelf een voorkeur om de provincies Sichuan en Yunnan te verkennen maar andere ideeen zijn welkom. Tenslotte heb ik pas een heel klein stukje van China gezien. Gezien mijn training tot nu toe denk ik aan een fiets afstand van 1500 KM die af te leggen is binnen 3 weken zodat je ook nog van het land kunt genieten en niet aleen maar op de fiets zit te stampen
smil3dbd4d6422f04.gif

Om je een idee te geven van een route die mij wel aanspreekt deze site geeft je een idee http://www.bikechina.com/t-cdzd.html

Laatst bewerkt:
fietsen China

Ik ben bezig met het voorbereiden van een fietsreis door China, voor ca. een half jaar. Mijn eerste idee is met de trein naar Moskou, vandaar met de Transsiberian Express naar Bejing, en vandaar terug fietsen naar Nederland. 15000 km. Maar het idde waar jij mee bezig bent, is het onderzoeken ook wel waard, dus vandaar deze reaktie. Ik ben niet aan tijd gebonden, Vut, maar wel levendig met een jonge avontuurlijke geest. Hopelijke krijg ik wat informatie van je. Jij bent er tenslotte al eens geweest, en mijn ervaring ligt meer in India, Pakistan en Nepal.
Hugo Kruyt
Maarssen.

Hoi Hugo,

Het heeft even geduurd maar hier ben ik dan.

Wat mij in mijn tijd al reizend door China verbaasde is het ontspannen en fijne sfeertje wat er in dit land hangt. Overal ben je welkom en probeert men het je naar de zin te maken. Ondanks de vaak enorme taal barriere (weinig mensen spreken engels) ging het me altijd goed af om aan eten te komen. Spullen te kopen op de lokale markt.

Het overnachten was voor de groep waarmee ik op reis was altijd prima geregeld en daar hoefde wij niks aan te doen. Al denk ik dat dat de minste zorg is in China.

Wat mij een grootere uitdaging lijkt is het route plennen, alles is in het Chinees dus een engelse en Chinese kaart op een redelijke schaal lijkt me zeker geen overbodige luxe. Michien is zelfs een GPS met kaarten als die verkrijgbaar is een optie.

Verder vond ikzelf in China de kleine plaatjes het meest authentiek en zou ik persoonelijk de grootere steden iet of wat mijden of er moet iets heel speciaals te doen zijn. De wegen zijn verder redelijk interesant met regelmatig mafkezen op de weg waar onze Nederlandse Zondagsrijder nog veel van kan opsteken.

Mijn vakantie plannen willen nog niet echt vlotten maar de aanhouder wint zegt met altijd dus ik blijf stug volhouden om dit jaar nog met een fiets en 1 of meerdere reisgenoten van dit land te gaan genieten.

Groetjes,

Stef

kruyt1 zei:
Ik ben bezig met het voorbereiden van een fietsreis door China, voor ca. een half jaar. Mijn eerste idee is met de trein naar Moskou, vandaar met de Transsiberian Express naar Bejing, en vandaar terug fietsen naar Nederland. 15000 km. Maar het idde waar jij mee bezig bent, is het onderzoeken ook wel waard, dus vandaar deze reaktie. Ik ben niet aan tijd gebonden, Vut, maar wel levendig met een jonge avontuurlijke geest. Hopelijke krijg ik wat informatie van je. Jij bent er tenslotte al eens geweest, en mijn ervaring ligt meer in India, Pakistan en Nepal.
Hugo Kruyt
Maarssen.

Terug
Bovenaan