Reisgenoten Iran

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomasdb82

New Member
Wie voelt zich aangesproken om in de periode april-mei 2012 een rondrit te maken in Iran?
Gezien de korte voorbereidingstijd en tijd die nodig is om een visum aan te vragen gelieve zo spoedig mogelijk reageren (We hopen midden januari een eerste keer samen te komen om de koppen bijeen te steken).

Al wie een gezonde portie interesse heeft in geschiedenis en architectuur mag zich melden (je hoeft geen bolleboos te zijn, maar het zou wel leuk zijn mocht je niet na één minuut al verveeld rondkijken op zoek naar het volgende monument op de checklist).
Een schrik voor moslims en een voorliefde voor 5-sterrenhotels zijn ook niet echt troeven...

We kijken uit naar jullie antwoord.

Thomas (28j)

Hey,

Aangesproken voel ik me zeker, maar voor hoe lang zijn jullie van plan te gaan? De periode april-mei is voor mij niet ideaal, dus dat moet ik sowieso eerst bekijken, maar de interesse is er, en ik heb ook al enige ervaring in zogezegde niet voor de hand liggende landen in het Midden-Oosten. (Libanon, Syrië, Israel)

Groeten,
Yves

Data liggen nog niet vast, maar de lente lijkt ons qua natuur en temperatuur de beste periode. Ik denk momenteel dat 3 tot 4 weken voldoende moet zijn om al een eerste indruk op te doen.

Groetjes,

Thomas

3 - 4 weken lijkt me logisch, maar dat gaat me niet lukken vrees ik rond die periode, dus ipv nog te twijfelen en naar moeilijke alternatieven te zoeken heb ik besloten dat het niet voor mij gaat zijn.
Alvast nog veel succes met jullie zoektocht en goeie reis.
Groeten
Yves

UPDATE Iran

UPDATE:

Wij zijn op zoek naar een vrouw die ons wil vergezellen op een rondreis doorheen Iran. De reis is gepland van 28 april 2012 tot en met 20 mei 2012 (indicatief) en zal een goede afwisseling bevatten tussen cultuur (Imam square in Isfahan), natuur (Alborz-gebergte), geschiedenis (Persepolis) en ontspanning (Hammam en eventueel paardrijden) (Reisplan is voldoende flexibel opgesteld om in te spelen op de noden van het moment, en kan ook nog aangepast worden). Vermits Iraniërs op allerlei reisfora en gidsen worden omschreven als het meest hulpvaardige en gastvrije volk zouden we ook opteren om zo veel mogelijk met openbaar vervoer te reizen en te overnachten in kleinere (vaak dus iets minder luxueuze) hotels. Maar omdat er (deels pro forma) in o.a. hotels, hammam en heiligdommen een strikte scheiding tussen geslachten wordt gehanteerd, zoeken we nog een 2e vrouw. Qua budget schatten we deze 3 weken voorlopig in op €1000 à €1500 (all-in).
Dus indien je interesse hebt (of iemand kent die interesse zou hebben), laat het me dan zeker weten op [email protected]

Nele (29j), Steven (31j) en Thomas (29j)

PS: In Iran wordt enkel een respectvolle houding van toeristen ten opzichte van de lokale cultuur en gebruiken verwacht. Dit houdt in dat er (quasi) geen alcohol wordt geserveerd, drugs verboden zijn en het fotograferen van moslims tijdens het vrijdaggebed wordt afgeraden. Voor vrouwen betekent dit ook het dragen van een hoofddoek (losjes gedrapeerd op het hoofd, en een beetje afzakkend naar het achterhoofd om helemaal hip te zijn) en een sterk advies voor het dragen van lange broeken (ook voor mannen) en lange mouwen (of minstens driekwartmouw). Een ‘chador’ (geen ‘boerka’) is verplicht bij bepaalde heiligdommen, maar wordt ter plaatse uitgedeeld. De kans bestaat ook dat we worden aangesproken door jongeren die ons een ander beeld willen laten zien van Iran en ons (in de grotere steden) meenemen naar een ‘underground-party’ waar de kledingstijl meer uitgesproken Westers is (te bespreken in groep hoe we hierop reageren).

een droomreis, maar spijtig genoeg lukt die periode niet voor mij. heb al iets gepland. mocht er iemand op een ander moment willen gaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan