Reisgenoten voor trip 2012!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Annelies193

New Member
Hallo,

ik (27 jaar) ben aan het zoeken naar reisgenoten om deze zomer/najaar op vakantie te gaan. De bestemming ligt nog niet vast aangezien ik moeite heb met kiezen. Momenteel twijfel ik vooral aan westkust Amerika, Canada, Mongolië of Argentinië, maar andere voorstellen zijn natuurlijk ook welkom.

Voor mij maakt het niet echt uit wanneer we zouden vertrekken, alleen augustus is een beetje moeilijker. Ik zou maximaal een maand lang verlof kunnen nemen. Ik zou het liefst met meerdere mensen vertrekken aangezien het altijd plezanter is om ervaringen te delen!

Annelies

Reisgenoten voor reis 2012

Hi Annelies
Over Canada en de Canadese Rockies hebt u een post op onze forum-zuster "Travboard.com" in de forum "North America", een redelijk lange post.
Kijk maar....
Groetjes
Gecko:smile:

Laatst bewerkt:
canada reis zie ik wel zitten

Dag Annelies

Is zou deze zomer ook eventueel naar Canada willen reizen. Ik ben al een tijdje een aantal reisorganisaties in het oog aan het houden maar ze komen nogal duur uit. Djoser begint al met 3000 euro voor drie weken en dan heb je nog niet gegeten of gedronken. Dus ja.
Als we inderdaad met een paar mensen zelf een reis in elkaar kunnen steken zou het al goedkoper uitkomen ook hé.

gr Eveline

Canada reis zie ik wel zitten

Hi Evelinem

Stel je groep samen, koop een kaart, samen de traject maken, zo vroeg mogelijk op de tickets beginnen "jagen", eventueel "LP" kopen ("Lonely planet" gids) en je gaat met 3000 euro een hoop meer kunnen doen dan Djoser !
Ik weet het en ik vind het schandalig wat prijzen de reisagentschappen hanteren, daarom dat welke reis dan ook, kun je zelf in elkaar arrangeren.
Stap per stap en voor dat je weet, ben je in Canada !
Het is te doen...ik doe het zelf ook, ieder jaar en ik heb alleen mooie herinneringen aan !
Als ik je moet helpen, schrijf me maar, met veel plezier...en het kost niets, nog niet eens de dossierkosten:wink:
Groetjes
Gecko

Hallo Annelies,

Ik (30) ben zelf ook aan het rondkijken naar wat reisgenoten voor deze zomer. De bestemmingen die je aangeeft spreken mij ook aan, Canada, de Westkust van de VS, staan al een tijdje op mijn verlanglijstje. De periode maakt niet zoveel uit voor mij.

Groetjes,

Gerdy

Reisgenoten voor trip 2012

Hi Annelies, Gerdy

Als ik jullie kan helpen, met "whatever might be", het zal mijn plezier zijn dat een paar van mijn collega's een fijne vakantie zullen hebben, zoals ik het ook gehad heb.

3 000 euro voor 3 weken is schandalig veel; dus, 1 000 euro/week...wat luxueuze hotels gaan ze aanbieden? gaan jullie oesters met champagne als aperitief nuttigen?

Nu even serieus: de vliegtuigtickets, als je op tijd begint te "jagen", gaan rond de 500 euro (retour) kosten per persoon. Dan blijft 2 500 euro voor 3 weken te slapen, eten en "have fun".
Als jullie studenten zijn, neem je ISIC-kaart mee (slapen veel goedkoper, kortingen,enz).

Als jullie beslissing genomen is en jullie traject klaar en ik mag jullie helpen, dan zijn we weg !
Groetjes

reisgenoten voor trip 2012

Dag Annelies

Mocht je besluiten een trip te plannen naar westkust Amerika, mag je me altijd contacteren.
Ik kan voor langere tijd op reis in juli en aug. Daarbuiten ligt wat moeilijker.

groeten
reskamrat
(Gent, v, 33 j)

Hoi!

Ik heb in november 1 maand verlof en zou graag naar afrika trekken, zelf zoek ik ook nog een reisgenoot. Laat me dus zeker wat weten indien je geinteresseerd bent.

Grtjs
Lore (24 jaar)

Hi allemaal
Als hulp(tips) nodig zijn, laat het weten.
Groetjes

Tickets naar de Westkust van Amerika kosten rond de 588 Euro vanaf half augustus. (goedkoopste wat ik kan vinden op dit moment.) Als jullie daar een auto willen huren moet je goed opletten want ze proberen je altijd vanalles aan te smeren. e.g auto die je gehuurd hebt is er niet, hogere categorie = duurder. Gewoon weigeren. En al de verzekeringen die ze proberen te verkopen. Weigeren! Heb je niet nodig :) Als jullie nog vragen hebben. Laat maar horen? Ik help graag :)

Hi Skywriter
Ik heb California, Utah, Arizona en Nevada bezocht, en detail.
Wat tickets betreft, de beste zoekmachine is "Skyscanner"; er zijn andere ook, maar dit is de top.
De auto moet je ter plaatsen huren MET DE NODIGE verzekeringen en niet meer. Je moet die hebben, want anders, het kan gebeuren dat je vakantie gaat evenveel kosten als een reis rond de wereld !!
Het is geen grap ! en ik wil niemand de schrik aanjagen maar het is zo.
Bekijk dit : http://www.allesamerika.com/autohuur-amerika.html

Ik heb daar de NODIGE verzekeringen afgesloten ( een van de "Avis" kantoren in San Francisco).
Als je op "Skyscanner" niets goedkoper vindt dan 500 euro, je moet verder "graven".
Of laat me iets weten; ik zal verder "graven" op mijn manier (ik werk in Zaventem).
Groetjes
Gecko

Inderdaad de nodige verzekeringen maar ze proberen je ook het een en ander aan te smeren wat je niet nodig hebt. Ook ondervonden bij Avis. Voor de rest was de service ok.

(ik hou niet zo van die caps, komt nogal schreeuwerig over;) )

Hi Skywriter
Als ik me goed herinner, er zijn maar 2 verzekeringen die we toen genomen hebben, maar ik moet diep "graven" in mijn geheugen om ze terug te vinden.
"Avis" was zoals het moest zijn: de afgesproken verzekeringen, de juiste auto en de juiste stemming. Zo hoort het ook.
Als ik iemand probeer te stoppen voor zijn eigen goed, dan gebruik ik caps en allerlei dingen die zijn aandacht moet trekken; normaal, schrijf ik zoals nu. Rustig, dus.
Laat ons (je en ik) onze krachten bundelen om een onvergetelijke vakantie van te maken, voor de meiden en je, als je meegaat.
Wat denk je?
Groetjes

canada

Als jullie geinteresseerd zijn in de oostkust van Canada/Amerika,wil ik in september meegaan,beste periode ,mooiste route.

Hi guys
Als nog goed weet, het was LCD en CDW en geen andere. Als ze proberen nog een andere aan te smeren, hou vol en geef niet toe. Dit zijn de nodige verzekeringen en voor de rest, "take care" met de auto alsof van je is.
Groetjes

hoi,

ben 30 jarige goedlachse meid, ben ook van plan om er in november een kleine maandje op uit te trekken, bestemming maakt niet zo heel veel uit maar het moet wel een lekker weertje zijn om toch even aan het sombere weer van belgie te kunne ontsnappen! sta voor alles open! voorstellen, laat maar komen!! misschien wel belangrijk om te weten is dat ik steeds budget wil reizen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan