Reismaatje Azie gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mdekraker

New Member
Hallo,

Mijn naam is Maaike en ik ben 20 jaar. Ik doe momenteel een opleiding die volgend jaar maart ten einde loopt en dan zou ik vanaf april graag mijn reis door Azië willen beginnen.

Ik zou de landen China, Thailand, Japan en Maleisië sowieso willen bezoeken, maar concrete plannen over welke steden en verdere landen ik wil bezoeken, heb ik momenteel nog niet. Ik sta open voor alles!

Ik zou graag backpackend te werk gaan en mogelijk zelfs gebruik willen maken van de CouchSurf ervaring.
Mijn budget zal rond de 3.000 euro liggen.
Ik heb ervaring met reizen in verschillende landen, maar om dit backpackend te doen, dat is nieuw. Voorheen heb ik altijd in een hotel verbleven. Nu wil ik echter de avontuurlijke route inslaan!

De talen die ik spreek zijn Nederlands, Engels, Spaans en een klein beetje Duits. Ik hoop dat mijn reisgenootje mij misschien zou kunnen aanvullen met andere talen...(A) (Zo niet, dan redden we het ook wel hoor!)

Als iemand interesse heeft en de zelfde passie voor reizen heeft als ik, dan zou ik graag een x willen meeten en kijken of het klikt. Het lijkt mij erg leuk om met een leuk, gezellig en sociaal persoon op pad te gaan en kijk dan ook erg uit naar jullie reacties.

Groetjes,
Maaike

..

Hoi Maaike,

Het kriebelt bij mij nog steeds om op reis te gaan..hoewel het enige wat mij tegenhoud is dat ik vanaf september volgend jaar fulltime aan de slag wil gaan en op mezelf (huisje kopen) wil gaan.
Het spaargeld dat ik heb wil ik dus daaraan spenderen.

Ook ben ik wel van mening dat ik NU kan gaan:P

Hoelang was je van plan te gaan?

Groetjes, Twan

Bij mij is het niet helemaal zeker hoe lang ik weg wil blijven. Als het bevalt mogelijk wel een jaartje... ik ben nog jong, en ben nog niet klaar om te werken.
Heb momenteel het geld, dus wil wel wat zien :)
Anders kunnen we misschien wat uit zoeken dat werkt voor enkele maanden, en dan ga ik daarna solo verder? Ik kan helaas niet eerder op reis...

:)

okej:) ik geef je groot gelijk!
ik zou denken aan 2-3 maanden maximaal..
heb me er ook nog niet in verdiept hoor dus weet niet hoe het allemaal werkt:P
wil opzich wel orienteren..
we kunnen altijd wel zien..gaan we, ga jij verder, ga ik uberhaupt wel:P

je kon dus vanaf april?

Jup, vanaf april ben ik beschikbaar :)
Ik heb het volgende al een beetje uitgezocht:

1) www.edreams.com --> Amsterdam (NL) - Beijing (China), 1 April, € 352.17 (excl. Service fees) , Aeroflot Russian
1 maand en 24 dagen
2)www.edreams.com --> Shanghai (China) - Tokio (Japan), 25 Mei, €177.85 (excl. Service fees), China eastern Airlines
1 maand en 0/4 dagen
www.skyscanner.com --> Osaka Kansai International (Japan) - Kuala Lumpur (Maleisië), 25/29 Juni, € 75/€92, Air Asia

Ik zou daarna graag doorreizen naar Cambodja en Indonesie, maar zover ben ik nog niet met uitzoeken...
Ik zou wel graag beginnen in China, omdat ik hier al een lange tijd naar uit kijk.
Lijkt je dit wat? Uiteraard is dit een gammele basis, en moet er nog veel uitgezocht worden, maar elk idee is een stapje dichter bij de tocht :)

okej!
wat mij van het oosten trekt zou dan idd china zijn, en thailand en maleisie. indonesie hoeft voor mij niet zo..(ze lijken toch op elkaar:P)
hoe wil het daar doen dan? qua overnachtingen en eten en drinken en dingen bezoeken?

Ikzelf denk aan backpacken, en dan 's avonds een jeugdhonk/hostel opzoeken of op internet wat adresjes zoeken op de couchsurfen website en dan wat kleine puntjes vastleggen in de reis waar we zeker zijn van een bed. ...
Het echte studentenreizen, haha!

haha okej:P
ik ga ook maar eens wat info zoeken..maar daar doe ik wel rustig aan mee aangezien de laatste loodjes van de studie het zwaarst wegen:S

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan