1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Reisverslag Cuba - rondreis - Ontdekking van Cuba

Discussie in 'Caribisch Gebied' gestart door Fred., 8 sep 2004.

1. Fred.

Fred. Administrator Medewerker Travel Advisor

Cuba is bij mij heel goed meegevallen.
    We hadden een rondreis genomen van 7 dagen + nog enkele dagen strandvakantie in Varadero

Als we daar aankwamen na 12 uur vliegen wand we hebben een tussenlanding gemaakt in Cancun (Mexico) brachten ze ons met zo een klein rammel busje naar ons hotel in Havana.
    Was al een hele beleving op zich...
    Dit was s'avonds... dus we hebben niet veel meer gedaan, nog iets gaan eten en wat rondgelopen en gaan slapen.

De volgende morgen kwamen ze ons weer ophalen met dat kleine rammel busje omdat we een rondreis hadden geboekt.
    Onder dat busje zat geen vering onder denk ik.
    Dus wij met dat busje naar Cienfuegos waar we dan in de late namiddag aankwamen... en ons de rest van de dag nog goed geamuseerd hebben in het
    hotel.

De 3e dag hebben we een uitstap gedaan naar Trinidad en de vallei van de suikermolens.
    Trinidad was zeer mooi. Als je naar Cuba gaat moet je dat zeker gezien hebben.
    Echt een oud mooi stadje.
    De vallei van de suikermolens was ook niet slecht... daar hebben we ons ook geamuseerd.

De volgende dag zijn we naar het dorpje Cumanayagua geweest, gelegen op de hellingen van het bergmassief van Escambrey.
    In een open vrachtwagen zij we door de bergen gereden en konden we de prachtige panorama's bewonderen. Echt de moeite!
    Na het eten, In de namiddag keren we terug naar Cienfuegos voor een bezoek aan het historisch centrum van de stad.

De 5e dag zijn we s'morgens terug vertrokken naar Havana
    Daar hebben we te voet het historische centrum van Havana bezocht : de Spaanse koloniale wijk, de Plaza de Armas, de Plaza de la Catedral en zijn
    omgeving waar talrijke oude paleizen, herenhuizen, oude forten en barokke kerken de tijd trotseren. Aan boord van Amerikaanse collectieauto’s
    rijden we vervolgens langs de 14 km lange Malecón, de beroemde boulevard aan de Atlantische oceaan, naar Miramar waar de luxueuze villa’s prijken.

De 6e dag hebben we in het Moderne Havana met de fiets rond gereden.
    En zo hebben we verschillende dingen gaan bekijken met die fiets.
    We zijn ook naar een sigaren fabriekje gaan kijken waar de mensen allemaal op bankjes de sigaren rollen.

dag 7 meteen de laatste dag van de rondreis hebben we terrasjes gedaan :) en s'avonds gaan hebben we met de hele groep gaan eten op een groot
    terras in het hartje van de oude stad, op een Cubaans feest.
    Daarna hebben we nog iets gedronken in de lobby van het hotel..
    Waar ze mijn digitale camera gejat hebben... :(

De volgende dag Hebben ze ons met een Grote bus naar Varadero gebracht
    Waar we ons direct thuis voelden in dat luxe hotel :)
    Daar kwamen we dan s'midags aan en zijn we eerst iets gaan eten, met Cubaanse wijn uiteraard...
    Na het eten hebben we ons aan de bar gezet en zijn we ons beginnen te verdiepen in de Cubaanse wonderen. :)
    Rum , en we hebben het lijstje met cocktails afgelopen :)
    Daarna, ondertussen al de volgende dag hebben we ver moeten lopen om onze hotelkamer terug te vinden.
    Was nochtans niet zo ver... ;-)
    Eens in de kamer black out...

De volgende dag heb ik s'morgens niet gegeten... had opeens gen honger meer :LOL: :roll:
    s'middags een klein beetje gegeten en daarna hebben we een wandeling gemaakt over het prachtige witte strand.
    Daarna hadden we natuurlijk dorst :) en zijn we weer aan de bar beland. Waar we ons netjes gedragen hebben Zonder al te veel rum.
    Tijdens de avond hebben we in de buurt van het hotel nog wat rondgelopen.

De laatste dag hebben we s'morgens nog gegeten en rond de middag kwamen ze ons al ophalen om terug naar huis te vertrekken. :(

Tip:

Als je voor strandvakantie gaat moet je in Varadero zijn, ook als je graag rum drinkt tot je er bij neervalt.
    Als je graag de historische gebouwen ziet moet je zeker in Havana geweest zijn.
    Daar moet je eigenlijk zeker geweest zijn als je naar Cuba
    gaat.
    En Trinidad mag je ook zeker niet vergeten, dit is een prachtig oud stadje.

dit is ondertussen al bijna 2 jaar geleden bij mij... ik heb in het kort samengevat wat ik nog weet.
    De dagindeling kan iets anders zijn geweest, maar dat weet ik niet meer juist.

Foto's

overzichtje van Havana
    nog een overzichtje van Havana
    Capitolio in Havana
    De bussen van Cuba , wij hadden er één met airco 8)
    op rondreis.. de vallei
    Mooie auto's daar, de laatste nieuwe modellen :)
    Toen we in Trinidad waren was er juist en trouw bezig
    Sigaren rollen
    Mooie witte strand en zee

Zoals ik al zij mijn digitale camera is daar gestolen, deze foto's komen van een kennis die met mij mee is geweest.
    Daarom zijn het zo weinig foto's.

2. linda

linda New Member

Hoi Fred

Ik ben vorig jaar ook in Cuba geweest.
    Varadero, Havana, Snorkelen enz.

Spijtig dat je digitale camera gestolen is.
    Indien je nog foto's wilt van het één of ander laat maar wat weten en ik zal zien of ik je kan helpen.

groetjes
    Linda

3. Fred.

mooie foto's zijn altijd leuk... :D

Als je wil mag je de mooiste foto's uploaden en op het forum zetten....
    http://images.reisforum.info/meer info daarover vind je hier https://reisforum.net/viewtopic.php?t=17

Laatst bewerkt: 28 feb 2016

4. linda

linda New Member

foto's uit Cuba

5. Fred.

Nice :D

zeer mooie foto's

Die Fidel Castro heb ik ook gezien.
    En dan dat kasteel was in Havana dacht ik... we hebben daar te veel gezien na elkaar dus... :?
    en het is ondertussen ook al 2 jaar geleden.

Die brug is wel super 8)

Deel Deze Pagina