Reisverslag, foto's en tips Sri Lanka op website

M

Maaike T

Guest
Naast onze foto's en lijst met tips, staat nu sinds vandaag ook ons reisverhaal/-verslag van onze reis door Sri Lanka op onze site, zodat je een redelijke indruk kunt krijgen van dit prachtige eiland.

gr Maaike
www.bjusterbaarlik.nl

Fred.

Administrator
Forumleiding
Travel Advisor
Het valt mij altijd op dat ze de hygiëne daar niet zo nauw nemen :shock: :vork:
Die vis zo op een hoop op de grond, de kippen met 10 in 1 hokje op elkaar gepakt.
Het vlees gewoon aan een haak in de zon.
Dat heb ik in Venezuela ook gezien.
Daar gooide ze ook alle eten op een hoop.
Ik ben er ziek van teruggekomen.

En als je dan hier de voedselinspectie bezig ziet.
Om wat ze hun hier drukmaken. :p

Mooie foto's! :)
Jullie hebben blijkbaar niet stilgezeten.

M

Maaike T

Guest
Voor de zon kunnen we wel een land dichterbij zoeken. Wij bezoeken graag landen met andere culturen, gewoontes, normen en waarden. Het mooie van Sri Lanka was weer ongekende gastvrijheid, vriendelijkheid en de saamhorigheid die mensen met elkaar verbind. Daar is men niet zo individueel als in het rijke westen.
Wij zijn hier in het westen "rijk" en zij daar zijn "arm" , maar delen veel meer met elkaar.
Wie is er dan rijk en wie is arm?

Ja de hygiene...... Wij zijn gelukkig niet ziek geworden. Wel wat last van de darmen, maar niet zo dat we niet meer konden funcioneren. Een paar pilletjes en het was onder controle.
Wij zijn ook in Indonesie geweest. Hier zie dezelfde taferelen, zoals jij ze net opnoemde. Ze gaan er gewoon van uit dat je alles gewoon goed kookt en bakt, zodat alle bacterien dood gaan.
In Indonesie ook niet ziek geweest.

Als je je maar aan een paar gouden regels houdt:
Eet en drink het niet als het niet goed is gekookt, gebakken of zelf gepeld. Eet dusgeen salades en fruit, hoe lekker het er ook uit ziet. En geen ijs en ijskoude dranken.

Deze keer hebben we alles gegeten en gedronken en bovenstaande regel niet toegepast. We zijn niet ziek geworden (misschien ook een beetje mazzel)

Ja het is beter als je in de meeste restaurants/hotels niet in de keuken gaat kijken. De keuringsdienst van waren zou hier accuut een hartverzakking oplopen. :D

En bedankt voor je complimenten.

Bovenaan