Booking.com

Reisverslagen

Aviator

Active Member
Om het forum wat meer te bevolken, dacht ik dat het misschien leuk zou zijn een apart deel op het forum te voorzien om reisverslagen op te posten.
Ik vind dat er vrij weinig activiteit is op het forum. Er zijn wel veel leden, maar de meerderheid daarvan post slechts 1 berichtje en bekijkt het forum dan niet meer.
Ik vind het een forum met een interessant en leuk onderwerp, dus zou ik het wat populairder willen maken. Misschien zijn er nog andere voorstellen?

Ik wil gerust meehelpen waar ik kan!

Lise

Well-Known Member
Hier dezelfde bedenking. Toen ik me registreerde, had ik gehoopt hier mensen met dezelfde interesse te vinden, maar meestal blijft het inderdaad beperkt tot een paar berichten en vooral in het stuk om een reisgenoot te zoeken. Ik heb ook 2 keer voorgesteld om es een 'meeting' te doen met mensen van 't forum om elkaar te leren kennen in 't echt en verhalen van anderen te horen, maar de eerste keer waren we met 3 en de tweede keer met 4 (+1 iemand die wel is gekomen maar die we door omstandigheden niet hebben gezien) terwijl er voor de tweede meeting veel mensen hadden gezegd te willen komen. Het een zal natuurlijk wel het gevolg zijn van het ander: als er al meer interactie is op 't forum, zouden er misschien wel meer mensen es willen afspreken.

Reisverslagen posten kan wel een manier zijn om hier meer interactie te krijgen, maar een reisverslag schrijven, vraagt ook wel meer tijd dan gewone berichten. Misschien dat topics per land met tips ook wel interessant kunnen zijn? Ik denk dan bvb aan het doorgeven van een leuke hostel (of net een waar je geen goede ervaringen mee hebt), do's en don'ts, minder gekende bezienswaardigheden die de moeite zijn, praktische zaken (bvb ivm vervoer), culturele verschillen waar je op moet letten, ..?

Aviator

Active Member
Leuk dat er nog ideeën zijn!
Inderdaad die topics per land zijn misschien wel interessant (al bestaan ze er wel al per continent), maar specifiek voor eigen ervaringen dan. En in een nieuwe thread kan je dan die do's en dont's (transport, accommodatie, jobs, ...) zetten of een link naar een reisverslag (voor degenen met tijd).
Of misschien kan dit in de interessegroepen verwerkt worden, want deze lopen ook niet zoals ze zouden moeten lopen (te weinig leden en bijna geen groepsdiscussies).

Maar ik wil het niet alleen bij suggesties en opmerkingen houden, ik wil ook helpen waar het kan.

Laatst bewerkt:

richee

Well-Known Member
wat dan ook makkelijk zou zijn is dat je kunt aanduiden in welk land je geweest bent en waar je dus informatie van hebt (al is dat soms wat oude info) en een aanduiding naar welke lande je wil gaan en waarvoor je dus graag informatie en/of een reisgenoot zoekt.

het laatste deel is eigenlijk al een beetje versprijd over alles.

dit ook zeker over de manier van reizen

ik heb bijvoorbeeld te vergeefs meerdere malen gevragen voor info over hitchhiking / liften en telkens weinig tot geen reactie gehad, totdat ik iemand in persoon aan sprak en hem alles vroeg, deze had mij direct alle info gegeven. (waarvoor bedankt jochen sacre)

Aviator

Active Member
Dat zijn inderdaad ook interessante suggesties.
Vooral die koppeling van gegevens per land vind ik goed. Zo hoef je niet alle topics uit te pluizen voor informatie over een specifiek land, maar heb je alles gebundeld per land (reisgenoten incluis).
Om accurate informatie te krijgen is het dan een voordeel dat je jouw profiel up-to-date houdt (nu vullen bitter weinig mensen de 'over mij' in).
Een opsplitsing voor 'de manieren van reizen' zou ook interessant zijn. In het 'ik zoek een reisgenoot' topic zijn bijvoorbeeld veel aanvragen voor strandvakanties, terwijl iemand misschien meer op zoek is naar een avontuurlijke vakantie.

Laatst bewerkt:

Fred.

Administrator
Forumleiding
Travel Advisor
Om het forum wat meer te bevolken, dacht ik dat het misschien leuk zou zijn een apart deel op het forum te voorzien om reisverslagen op te posten.
Ik vind dat er vrij weinig activiteit is op het forum. Er zijn wel veel leden, maar de meerderheid daarvan post slechts 1 berichtje en bekijkt het forum dan niet meer.
Ik vind het een forum met een interessant en leuk onderwerp, dus zou ik het wat populairder willen maken. Misschien zijn er nog andere voorstellen?

Ik wil gerust meehelpen waar ik kan!
In het begin is er overwogen om een apart forum te maken voor reisverslagen, dit is niet gedaan omdat het dan een puinhoop word met reisverslagen, tenzij je het weer onderverdeeld per land. (maar dan krijg je weer een hoop forums en dat is onoverzichtelijk)
Daarvoor is er dus gekozen om het bij de continenten forums te houden (de landen staan er bij) dus dat zou geen probleem mogen zijn, hier kan je perfect jou reisverslag posten en het word snel gevonden.

Ik herken het probleem van de enkele berichtjes.
De meeste mensen willen snel een reisgenoot vinden en laten dan niets meer van zich horen, sommige komen elke jaar terug met een berichtje om een reisgenoot te vinden maar daar blijft het dan bij.

Wat we nodig hebben of het forum is goede gestructureerde informatie
Ik geef een voorbeeld, lang geleden toen ik nog veel tijd had ;) ben ik begonnen met het https://reisforum.net/noord-amerika/123-grote-amerika-informatie-topic.html waar je heel wat informatie gestructureerd terug kan vinden. Daar heeft iedereen wat aan.
Maar dat kan ik niet alleen, en het is beter informatie te hebben van mensen die ter plaatse geweest zijn.

Hier dezelfde bedenking. Toen ik me registreerde, had ik gehoopt hier mensen met dezelfde interesse te vinden, maar meestal blijft het inderdaad beperkt tot een paar berichten en vooral in het stuk om een reisgenoot te zoeken. Ik heb ook 2 keer voorgesteld om es een 'meeting' te doen met mensen van 't forum om elkaar te leren kennen in 't echt en verhalen van anderen te horen, maar de eerste keer waren we met 3 en de tweede keer met 4 (+1 iemand die wel is gekomen maar die we door omstandigheden niet hebben gezien) terwijl er voor de tweede meeting veel mensen hadden gezegd te willen komen. Het een zal natuurlijk wel het gevolg zijn van het ander: als er al meer interactie is op 't forum, zouden er misschien wel meer mensen es willen afspreken.

Reisverslagen posten kan wel een manier zijn om hier meer interactie te krijgen, maar een reisverslag schrijven, vraagt ook wel meer tijd dan gewone berichten. Misschien dat topics per land met tips ook wel interessant kunnen zijn? Ik denk dan bvb aan het doorgeven van een leuke hostel (of net een waar je geen goede ervaringen mee hebt), do's en don'ts, minder gekende bezienswaardigheden die de moeite zijn, praktische zaken (bvb ivm vervoer), culturele verschillen waar je op moet letten, ..?
Ik stell alvast voor dat jullie al eens nadenken over de komende meeting in 2012.
Als jullie dit jaar ook iets willen organiseren ga je gang... En hopelijk word het een super meeting! Ik kan er niet bijzijn omdat ik nog tot 15 december in Australië ben.
En als er iets moet besproken worden over het forum wil ik daar gerust eens voor afspreken om met een paar mensen rond de tafel te zitten en de problemen aan te pakken.

Reisverslagen is zeker en vast een manier om meer interactie te krijgen, maar dan moeten ze op het forum gepost worden. Anders haalt het niets uit...
Je kan hier foto's uploaden of invoegen in een bericht dus dat zou geen probleem mogen zijn.

Maar 500 verschillende forums is geen oplossing, ik wil het simpel en overzichtelijk houden.
Voor de hostels hebben we zelfs een forum, https://reisforum.net/hostels-vakantiehuisjes/

Voor alle andere informatie over de landen kan je de continenten forums gebruiken.
Daar kan je echt alles informatie over de betreffende locatie posten.

Leuk dat er nog ideeën zijn!
Inderdaad die topics per land zijn misschien wel interessant (al bestaan ze er wel al per continent), maar specifiek voor eigen ervaringen dan. En in een nieuwe thread kan je dan die do's en dont's (transport, accommodatie, jobs, ...) zetten of een link naar een reisverslag (voor degenen met tijd).
Of misschien kan dit in de interessegroepen verwerkt worden, want deze lopen ook niet zoals ze zouden moeten lopen (te weinig leden en bijna geen groepsdiscussies).

Maar ik wil het niet alleen bij suggesties en opmerkingen houden, ik wil ook helpen waar het kan.
Ik heb nogal eens de vraag gehad over en forum voor "werken in het buitenland" en "Transport" Maar ik vrees dat ik dan weer 2 inactieve forums ga hebben.

Als de Continent forums wat actiever worden wil ik gerust een onderverdeling maken en wat meer forums aanmaken. Maar eerst moeten die actiever worden.

Ja, de interessegroepen...
Ik moet toegeven dat ik ze ook nergens gebruik, op geen enkel forum.
Ze zouden meer geïntegreerd moeten zijn in het forum, maar hiervoor heb ik nog geen oplossing gevonden.

Volgend jaar als ik terug thuis ben komt er wel een upgrade naar vBulletin 4 (forumsoftware) , en dan zijn er heel wat meer mogelijkheden.

wat dan ook makkelijk zou zijn is dat je kunt aanduiden in welk land je geweest bent en waar je dus informatie van hebt (al is dat soms wat oude info) en een aanduiding naar welke lande je wil gaan en waarvoor je dus graag informatie en/of een reisgenoot zoekt.

het laatste deel is eigenlijk al een beetje verspreid over alles.

dit ook zeker over de manier van reizen

ik heb bijvoorbeeld te vergeefs meerdere malen gevragen voor info over hitchhiking / liften en telkens weinig tot geen reactie gehad, totdat ik iemand in persoon aan sprak en hem alles vroeg, deze had mij direct alle info gegeven. (waarvoor bedankt jochen sacre)
Dit vind je inderdaad terug in je profiel, maar het is niet verplicht dit in te vullen.
Ik zou dit kunnen verplichten, maar dan krijg je weer mensen die snel willen registreren en gewoon wat letters intypen...

Ik merk ook dat sommige mensen (niet de mensen die hier gepost hebben) na een paar posts via pm of e-mail willen communiceren, maar dan blijft de info dus tussen 2 personen. Daar heeft de rest dus niets aan. Voor die mensen "Gooi het op het forum, zo heeft iedereen er wat aan."
PM of e-mail is goed voor prive informatie omdat niemand dat dan kan lezen, maar als het algemene informatie is zou iedereen beter het forum moeten gebruiken.

Dat zijn inderdaad ook interessante suggesties.
Vooral die koppeling van gegevens per land vind ik goed. Zo hoef je niet alle topics uit te pluizen voor informatie over een specifiek land, maar heb je alles gebundeld per land (reisgenoten incluis).
Om accurate informatie te krijgen is het dan een voordeel dat je jouw profiel up-to-date houdt (nu vullen bitter weinig mensen de 'over mij' in).
Een opsplitsing voor 'de manieren van reizen' zou ook interessant zijn. In het 'ik zoek een reisgenoot' topic zijn bijvoorbeeld veel aanvragen voor strandvakanties, terwijl iemand misschien meer op zoek is naar een avontuurlijke vakantie.
Een goeie oplossing zou zijn dat iedereen labels gebruikt bij het invoeren van een nieuw bericht, zo worden de belangrijke keywords en gelijkaardige berichten gemakkelijker gevonden.

Zo heb je ook 'Soortgelijke discussies' onderaan bij bijna elk topic.
En je hebt de zoekfunctie, dus het zou toch niet moeilijk moeten zijn om iets terug te vinden.

Wat vinden jullie van verplichte informatie die je moet opgeven in je bericht bij "Zoek een reisgenoot" ?

Zoals datum, locatie, manier van reizen, transport, type van verblijf, ... (dan vrees ik wel dat ik meer moderators nodig heb...) Ik kan dit niet alleen.
Maar ik heb dit al willen invoeren, maar niet gedaan omdat ik geen tijd genoeg heb om alle berichten elke dag te controleren.

Er komt ook nog eens bij dat ik rekening moet houden met wat ik doe, als ik bijvoorbeeld de naam van het "Zoek een reisgenoot" forum verander zal google dat niet zo leuk vinden en zal het een tijdje duren voor alles terug in orde is. En ik zie de statistieken van de bezoekers in elkaar duikelen.
Dus forums hernoemen, verplaatsen of verwijderen is altijd de laatste oplossing.

Als ik iets vergeten te beantwoorden ben vraag het mij dan a.u.b opnieuw want ik ben hier een tijdje aan het typen geweest ;-)
Of als je nog vragen hebt, niet akkoord bent of denkt dat je een betere oplossing hebt hoor ik het graag.

Laatst bewerkt:

richee

Well-Known Member
je zecht dat je in het profiel kan invullen in welke landen je geweest bent, dat klopt en dat heb ik (en hopelijk veel samen met mij) ingevuld, maar waar kan ik dat terug vinden in mijn en andere profielen?

tevens zeg je dat je niet kan verplichten voor een duidelijke titel, waarom niet, je kan toch zeggen dat ze een (aantal) land(en) moeten aanvinken, het enige probleem is als ze algemene info willen bijvoorbeeld zoals ik al ooit gepost had, de info over backpacken. maar die titels is zeker een groot probleem vind ik, want maar al te vaak komt er "een reisgenoot gezocht" in voor.

ik ben wel bereid om te helpen om het forum een beetje te ordenen, maar ook ik heb niet elke dag de tijd.

Aviator

Active Member
In het begin is er overwogen om een apart forum te maken voor reisverslagen, dit is niet gedaan omdat het dan een puinhoop word met reisverslagen, tenzij je het weer onderverdeeld per land. (maar dan krijg je weer een hoop forums en dat is onoverzichtelijk)
Daarvoor is er dus gekozen om het bij de continenten forums te houden (de landen staan er bij) dus dat zou geen probleem mogen zijn, hier kan je perfect jou reisverslag posten en het word snel gevonden.

Ik herken het probleem van de enkele berichtjes.
De meeste mensen willen snel een reisgenoot vinden en laten dan niets meer van zich horen, sommige komen elke jaar terug met een berichtje om een reisgenoot te vinden maar daar blijft het dan bij.

Wat we nodig hebben of het forum is goede gestructureerde informatie
Ik geef een voorbeeld, lang geleden toen ik nog veel tijd had ben ik begonnen met het Het Grote Amerika Informatie Topic waar je heel wat informatie gestructureerd terug kan vinden. Daar heeft iedereen wat aan.
Maar dat kan ik niet alleen, en het is beter informatie te hebben van mensen die ter plaatse geweest zijn.
Dat lijkt me inderdaad ook een goede oplossing. Bijvoorbeeld als je een reisverslag schrijft van Nieuw-Zeeland. Daar de tags Nieuw-Zeeland en Reisverslag bijzetten. Zo krijg je als je in het continent Oceanië zoekt naar een reisverslag zoekt onmiddellijk dat en hopelijk nog vele andere verslagen.

Ik ben ook wel te vinden in strengere regels. Als het profiel niet correct wordt ingevuld, kan dat leiden tot verwijdering van het forum (en dus een verplichte invulling van het profiel). Zo spoor je ze tenminste aan om wat tijd te nemen (een reis boek je toch ook niet op een minuut, dus waarom wel een reisgenoot).

Inderdaad structuur is misschien het sleutelwoord wat ontbreekt op het forum. Ik ken een forum dat gebruik maakt van vBulletin™ Versie 4.0.8 en dat vind ik een heel overzichtelijk forum met onderdelen als 'Wat is er nieuw' en 'berichten van vandaag'. Dat topic van Amerika vind ik heel goed, zo krijg je concrete informatie. Ik wil ook wel mijn steentje bijdragen en zo'n tekst schrijven, maar zoals je zegt, dan is het aangewezen dat je daar al geweest bent. Volgend zou ik mijn eerste 'verre' reis maken, dus dan zou ik zeer graag zo'n tekst schrijven.

Ik stell alvast voor dat jullie al eens nadenken over de komende meeting in 2012.
Als jullie dit jaar ook iets willen organiseren ga je gang... En hopelijk word het een super meeting! Ik kan er niet bijzijn omdat ik nog tot 15 december in Australië ben.
En als er iets moet besproken worden over het forum wil ik daar gerust eens voor afspreken om met een paar mensen rond de tafel te zitten en de problemen aan te pakken.

Reisverslagen is zeker en vast een manier om meer interactie te krijgen, maar dan moeten ze op het forum gepost worden. Anders haalt het niets uit...
Je kan hier foto's uploaden of invoegen in een bericht dus dat zou geen probleem mogen zijn.

Maar 500 verschillende forums is geen oplossing, ik wil het simpel en overzichtelijk houden.
Voor de hostels hebben we zelfs een forum, https://reisforum.net/hostels-vakantiehuisjes/

Voor alle andere informatie over de landen kan je de continenten forums gebruiken.
Daar kan je echt alles informatie over de betreffende locatie posten.
Eventueel een chat of videoconference zie ik ook wel zitten.
Wat betreft die verschillende fora, daar heb je eigenlijk wel gelijk in. Om de structuur te behouden is een compacte layout nodig.

Ja, de interessegroepen...
Ik moet toegeven dat ik ze ook nergens gebruik, op geen enkel forum.
Ze zouden meer geïntegreerd moeten zijn in het forum, maar hiervoor heb ik nog geen oplossing gevonden.
Als deze juist gebruikt zouden worden, zou het wel eens een heel leuk instrument kunnen worden op het forum, dus ik kijk al uit naar de nieuwe software.

Wat vinden jullie van verplichte informatie die je moet opgeven in je bericht bij "Zoek een reisgenoot" ?

Zoals datum, locatie, manier van reizen, transport, type van verblijf, ... (dan vrees ik wel dat ik meer moderators nodig heb...) Ik kan dit niet alleen.
Maar ik heb dit al willen invoeren, maar niet gedaan omdat ik geen tijd genoeg heb om alle berichten elke dag te controleren.

Er komt ook nog eens bij dat ik rekening moet houden met wat ik doe, als ik bijvoorbeeld de naam van het "Zoek een reisgenoot" forum verander zal google dat niet zo leuk vinden en zal het een tijdje duren voor alles terug in orde is. En ik zie de statistieken van de bezoekers in elkaar duikelen.
Dus forums hernoemen, verplaatsen of verwijderen is altijd de laatste oplossing.
Ik vind een standaard formulier handig voor dat topic, dat maakt het ook weer overzichtelijker. Ik begrijp dat dat moeilijk bij te houden is. Ik bekijk het forum normaal dagelijks (behalve in de zomermaanden), dus ik zou ook evt. kunnen helpen.

Ik begrijp volledig dat je de titel van dat forum (reisgenoot gezocht) niet zomaar kunt veranderen, maar misschien is een onderverdeling daarin wel handig. Bv. een topic voor de typische strandvakanties, eentje voor de backpackers en nog een voor de rest (camper, road trip, ...).
Nog een suggestie die in me opkwam is een verkoopforum, waar mensen reisgidsen of passen kunnen verkopen. Nu is dat allemaal wat verspreid over het forum.

Het zijn maar suggesties en ik snap dat dit niet van vandaag op morgen kan gerealiseerd worden. Maar ik wil graag mijn diensten aanbieden om het forum wat levendiger te maken (10 likes op FB is nu ook niet echt wat het zou moeten zijn hé ;))

Laatst bewerkt door een moderator:

Aviator

Active Member
je zecht dat je in het profiel kan invullen in welke landen je geweest bent, dat klopt en dat heb ik (en hopelijk veel samen met mij) ingevuld, maar waar kan ik dat terug vinden in mijn en andere profielen?
In 'over mij' kan je dat terugvinden. Maar als je niets invult staat die rubriek er niet.

richee

Well-Known Member
In 'over mij' kan je dat terugvinden. Maar als je niets invult staat die rubriek er niet.
ik denk dat ik niet goed zoek, ik vind het namelijk niet terug, wel op de plaats waar ik het in kan vullen, maar niet op mijn profiel waar het voor iedereen zichtbaar is

en als het onder de link "over mij" staat, is dat een verkeerde naam, want ik wil dat weten van o.a. jou en alle andere die mij eventueel info kunnen en willen geven over die landen

Lise

Well-Known Member
Als ik naar jullie profiel ga, staat bij "over mij" wel wat jullie hebben ingevuld. Normaal gezien moet je dat op mijn profiel ook kunnen zien. Erg ver moet je er normaal gezien niet achter zoeken, dus als je het niet gewoon bij 't profiel ziet staan, dan is er iets mis.

Aviator

Active Member
Screen shot 2011-06-14 at 22.06.04.jpg

In bovenstaande screenshot staat jouw profiel, zoals ik het zie.
Als je het zo niet ziet bij iemand anders, is er inderdaad iets mis.

Fred.

Administrator
Forumleiding
Travel Advisor

tevens zeg je dat je niet kan verplichten voor een duidelijke titel, waarom niet, je kan toch zeggen dat ze een (aantal) land(en) moeten aanvinken, het enige probleem is als ze algemene info willen bijvoorbeeld zoals ik al ooit gepost had, de info over backpacken. maar die titels is zeker een groot probleem vind ik, want maar al te vaak komt er "een reisgenoot gezocht" in voor.

ik ben wel bereid om te helpen om het forum een beetje te ordenen, maar ook ik heb niet elke dag de tijd.
Bekijk even de screenshot van Aviator op pagina 2 van dit topic.
Gewoon op iemand zijn naam klikken en je komt op die pagina.

Ik denk dat je verkeerd gelezen heb, ik wil juist wel verplichten om een duidelijke titel te gebruiken en verplichte informatie op te geven.
Dit heb ik nog niet ingevoerd omdat ik meer mensen nodig heb om dit allemaal te controleren, als ik iets verplicht moet iedereen het ook naleven.
Als ik ten minste 2 mensen vind om dat samen met mij te controleren word dat ASAP ingevoerd.
Ik verwacht niet dat je elke dag alles controleert, als er meerdere personen zijn die dat controleren mat dat geen probleem zijn. Dan zal er altijd wel iemand zijn die dat kan controleren.

Dat lijkt me inderdaad ook een goede oplossing. Bijvoorbeeld als je een reisverslag schrijft van Nieuw-Zeeland. Daar de tags Nieuw-Zeeland en Reisverslag bijzetten. Zo krijg je als je in het continent Oceanië zoekt naar een reisverslag zoekt onmiddellijk dat en hopelijk nog vele andere verslagen.

Ik ben ook wel te vinden in strengere regels. Als het profiel niet correct wordt ingevuld, kan dat leiden tot verwijdering van het forum (en dus een verplichte invulling van het profiel). Zo spoor je ze tenminste aan om wat tijd te nemen (een reis boek je toch ook niet op een minuut, dus waarom wel een reisgenoot).

Inderdaad structuur is misschien het sleutelwoord wat ontbreekt op het forum. Ik ken een forum dat gebruik maakt van vBulletin™ Versie 4.0.8 en dat vind ik een heel overzichtelijk forum met onderdelen als 'Wat is er nieuw' en 'berichten van vandaag'. Dat topic van Amerika vind ik heel goed, zo krijg je concrete informatie. Ik wil ook wel mijn steentje bijdragen en zo'n tekst schrijven, maar zoals je zegt, dan is het aangewezen dat je daar al geweest bent. Volgend zou ik mijn eerste 'verre' reis maken, dus dan zou ik zeer graag zo'n tekst schrijven.

Eventueel een chat of videoconference zie ik ook wel zitten.
Wat betreft die verschillende fora, daar heb je eigenlijk wel gelijk in. Om de structuur te behouden is een compacte layout nodig.

Als deze juist gebruikt zouden worden, zou het wel eens een heel leuk instrument kunnen worden op het forum, dus ik kijk al uit naar de nieuwe software.

Ik vind een standaard formulier handig voor dat topic, dat maakt het ook weer overzichtelijker. Ik begrijp dat dat moeilijk bij te houden is. Ik bekijk het forum normaal dagelijks (behalve in de zomermaanden), dus ik zou ook evt. kunnen helpen.

Ik begrijp volledig dat je de titel van dat forum (reisgenoot gezocht) niet zomaar kunt veranderen, maar misschien is een onderverdeling daarin wel handig. Bv. een topic voor de typische strandvakanties, eentje voor de backpackers en nog een voor de rest (camper, road trip, ...).
Nog een suggestie die in me opkwam is een verkoopforum, waar mensen reisgidsen of passen kunnen verkopen. Nu is dat allemaal wat verspreid over het forum.

Het zijn maar suggesties en ik snap dat dit niet van vandaag op morgen kan gerealiseerd worden. Maar ik wil graag mijn diensten aanbieden om het forum wat levendiger te maken (10 likes op FB is nu ook niet echt wat het zou moeten zijn hé ;))
Ik ga bekijken of ik de profiel info kan verplichten (denk het wel)
Ik laat jullie weten als het zover is, want moet binnen 20 min vertrekken...

Voor travboard.com gebruik ik ook al vBulletin 4.1
Ben nog bezig met de facebook integratie zodat je met je facebook account kan inloggen, word eerst op Travboard.com getest en als ik met reisforum.info overstap naar vBulletin 4 komt dat ook op reisforum.info beschikbaar.

'Wat is er nieuw' en 'berichten van vandaag' heb je ook op dit forum (bovenaan in de menubalk of door het gebruik van deze links.
https://reisforum.net/search.php?do=getnew
https://reisforum.net/search.php?do=getdaily

Ja, dat ik de titel niet wil veranderen ligt aan de structuur van het forum (deze heb ik in het begin gekozen) en het is niet aan te raden dat te veranderen.
Bij travboard.com is dat helemaal geen probleem, ondertussen ben ik slimmer geworden ;-)

Ik hou rekening met je suggesties want dat lijkt mij ook interessant, ik kan het alleen niet direct invoeren (geef mij een beetje tijd) ik ben momenteel aan het rondreizen dus ik wil ook geen uren per dag achter de pc zitten... Als ik thuis ben maakt mij dat allemaal niet uit.

Ach ja, ...
Je doet mij er aan denken dat ik ooit eens een facebook pagina gemaakt heb voor reisforum.info

Ik heb ze nooit gepromoot, dus ja...
Maar dit kan ik denk ik wel snel veranderen zoals bij travboard.com dat er een regel boven het forum komt om de facebook pagina te promoten.

Geef me enkele dagen om hier over te brainstormen, ik apprecieer jullie hulp zeker en vast. :)
Nu moet ik snel vertrekken...
Tot later.

Laatst bewerkt:

Aviator

Active Member
Inderdaad. Het is altijd wat zoeken op een nieuw forum, bedankt voor de links naar die 'wat is nieuw' pagina's.

Het is allemaal zeker niet dringend, maar eens je terug bent en wat tijd gevonden hebt, wil ik je zeker helpen. Geniet in ieder geval van je verblijf in Australië!

Laatst bewerkt:

Fred.

Administrator
Forumleiding
Travel Advisor
De eerste aanpassingen zijn al gebeurt :)

De volgende vragen zijn nu verplicht bij registratie of bij een profiel update.

Welke landen heb jij al bezocht?
Welke landen wil jij nog bezoeken?
Wat is jou ultieme vakantiebestemming?

en ik heb nog een extra vraag toegevoegd.

Welk soort vakantie sluit het beste bij jou aan?

daar kan je dan aanvinken wat bij jou past
voorlopig heb ik de volgende

strandvakantie relaxvakantie citytrip
backpacking trekking road trip groepsreizen

Maar ik denk dat ik er nog heel wat vergeten ben, dus laat maar horen welke soort vakanties je nog kent.

Of heb je nog een idee voor een vraag die ik zou kunnen toevoegen? Ik wil wel niet te veel toevoegen, anders doe je een half uur over een registratie ;) en dat schrikt nieuwe gebruikers af...

Als de vragen in orde zijn ga ik nog bekijken op ik iedereen kan vragen hun profiel te updaten. :)

Die velden in je profiel moet je ook in kunnen doorzoeken met de zoekfunctie van het forum, alleen heb ik zelf nog niet gevonden hoe :eek:

Laatst bewerkt:

Aviator

Active Member
Amai dat is snel! Ik heb mijn profiel alvast geüpdated.
Dat vind ik inderdaad beter, misschien nog een kleine opmerking:
Er staat: in welk soort vakantie sluit het best bij jou aan. Ik denk dat je twee constructies per ongeluk door mekaar gebruikt hebt.
En ook nog: wat is jou ultieme vakantiebestemming? Jou moet daar jouw worden.

Het zijn maar kleine opmerkingen hoor en zijn zeker niet dringend.
Worden die speciale voorkeuren van reizen dan later ook met de fora gekoppeld?

Fred.

Administrator
Forumleiding
Travel Advisor
Amai dat is snel! Ik heb mijn profiel alvast geüpdated.
Dat vind ik inderdaad beter, misschien nog een kleine opmerking:
Er staat: in welk soort vakantie sluit het best bij jou aan. Ik denk dat je twee constructies per ongeluk door mekaar gebruikt hebt.
En ook nog: wat is jou ultieme vakantiebestemming? Jou moet daar jouw worden.

Het zijn maar kleine opmerkingen hoor en zijn zeker niet dringend.
Worden die speciale voorkeuren van reizen dan later ook met de fora gekoppeld?
Inderdaad, dacht dat ik het ge update had. maar blijkbaar niet.

Ik heb er gewoon "je" van gemaakt, dat is meer gebruikelijk. Nooit een specialist geweest op dat vlak ;-) De spelling is dan ook maar 3 keer veranderd toen ik op school zat. :p

Aviator

Active Member
Ja die spellingsveranderingen...
Maar het is de genetief dus dan moet er sowieso een w achter. Zoals bij het topic 'u reispartners' daar moet ook normaal gezien een w achter.
Ik heb mijn profiel aangepast, maar nu kan ik plots helemaal niets meer zien. Is dat bij jullie ook? Misschien heeft het wat tijd nodig.

Laatst bewerkt:

richee

Well-Known Member
he goede aanpassingen en spelling is ook niet mijn beste vak, waarom toch allemaal zo moeilijk

maar goed daar gaat het nu niet over, bij de vakantie types kun je nog zetten, verweg, dichtbij, geörganiseerd

en aan de hand van die parameters kun je misschien ook iets doen met een geschikte reispartner vinden

Fred.

Administrator
Forumleiding
Travel Advisor
Ik heb verweg, dichtbij, geörganiseerd en wereldreis toegevoegd.

en deze is nu ook verplicht in te vullen.

Maar ik heb ondertussen gevonden dat je via de memberlist kan zoeken of door op de volgende link te klikken kan je al deze gegevens doorzoeken. :cool:
https://reisforum.net/memberlist.php?do=search

Vind het zelf geweldig :)

Ik ga nog uitzoeken of ik iedereen kan "dwingen" om hun profiel te updaten zodat er genoeg gegevens voor handen zijn.
**edit** Dit gebeurt blijkbaar automatisch
Dus de gegevens worden vanaf nu verzameld en je kan deze nu doorzoeken.

Laatst bewerkt:
World Nomads Travel Insurance
Bovenaan