Reizen van Thailand naar Cambodja

Discussie in 'Zuid-Oost Azië' gestart door Floor Elli, 28 dec 2016.

1. Floor Elli

Floor Elli New Member

Hallo iedereen!

Ik ben van plan om deze zomer naar Thailand en Cambodja te reizen. Mij idee was om een retourticket te boeken van Brussel naar Bangkok.

In thailand ben ik ondertussen twee keer geweest maar over Cambodja weet ik vrijwel weinig. Het liefst zou ik van een van de Thaise eilanden naar een van de Cambodjaanse gaan. Weet iemand of er een boot is?
    Of heeft iemand een ander advies om makkelijk door te reizen, om dan terug in Bangkok te geraken?

Alvast bedankt voor de tips!

2. Wyffels

Wyffels Reisadviseur Travel Advisor

Ik heb enkel weet van de busreis Bangkok - Battambang of Siem Reap. En deze duurde vrij lang... Dus als er alternatieven zijn, kan je deze gerust voornemen :-D
    Om via zee te gaan zal moeilijk zijn denk ik, aangezien je uw visum moet regelen aan de grensovergang. Ook is het wegennet in Cambodja niet zo denderend goed, en zeker niet te vergelijken met de wegen in Thailand. Sihanoukville naar Phnom Penh is alleszins een grote weg. Dus als er al een manier bestaat om via te eilandhoppen in Cambodja geraakt, dan zal je waarschijnlijk moeten in Sihanoukville trachten te geraken.

Je kan ook met de trein naar de grens gaan vanuit Bangkok en dan aan de grensovergang de bus nemen naar Battambang. Maar hier heb ik geen ervaring.

Conclusie? Persoonlijk zou ik proberen te vliegen... Of misschien 1 route vliegen en 1 route met per bus.

3. Anoek

Anoek New Member

Je kunt vanuit Bangkok een minivan naar Trat boeken. Vanaf Trat naar de grens met Cambodja. Vanaf daar ga je met een taxi naar het centrum van Koh Kong ( blijf daar 1 nacht als je je reis wilt breken) en dan vanaf Koh Kong kun je een bus boeken naar Sihanoukville (daar kun je met een ferry naar de eilanden). Dan kun je na Sihanoukville naar het oosten reizen, eindigen in Siem Reap of Phnom Penh en dan terug naar Bangkok. Misschien is dat de beste optie voor jou?

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie
  1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie