Riga - Tallinn

Status
Niet open voor verdere reacties.

livingstone

Member
Hallo,
Wie ziet een gecombineerde city trip Riga - Tallinn zitten ? De periode die ik in gedachte heb is eind juni - begin juli. Het plan is vliegen van Brussel naar Tallinn daar 3 dagen blijven en eventueel eens de veerboot naar Helsinki nemen. Vervolgens per bus van Tallinn naar Riga waar we terug 3 dagen blijven om dan terug naar Brussel te vliegen. Heb al eens geïnformeerd en de transportkosten bedragen +/- 200 euro.

Ik heb vorig jaar ongeveer hetzelfde traject afgelegd.

Nu denk ik dat 3 dagen Tallinn en 3 dagen Riga iets te veel van het goede is :good:.
Twee dagen zullen zeker volstaan voor elke stad.

De boot Finland - Tallinn kostte ongeveer 30 euro per persoon.
De omgekeerde richting zal wel een gelijkaardig bedrag zijn zeker.
Het is zeker aan te raden om een dag naar Helsinki te gaan.

De busrit Tallinn - Riga kan je voor een tiental euro vinden als je de promoties wat in de gaten houdt. De busrit zelf duurt 4u30 en is op een comfortabele bus.

Hartelijk dank voor de feedback !

Ken je ook nog een leuke overnachtingsplaats in beide steden ?

Voor Riga: Conventa Seta (dat was denk ik 50 euro voor met twee personen, ontbijt inbegrepen :smile:)
Zeker aan te raden.

Voor Tallinn was dat Tallink express hotel. Dat lag net aan de haven om de boot te nemen naar Helsinki. Stadscentrum was op 10 minuutjes wandelen.
Is meer dan voldoende voor een budgetreis :-)

Hallo Peter,

Riga en Talin staan al jaren op het "to do"-lijstje. Heb al een stukje van de wereld gezien op basis van "vliegticket boeken en met een goede reisgids in de rugzak zien we wel" (meestal met 2 a 3 pers.). Ben zelf 49 en uit de buurt van Gent en de lange vluchten een beetje moe, wil nu Europa eens aanpakken. Hou van dwalen in steden met op tijd een terras en museum, Ben niet het type om nachten door te steken maar voor ééntje pas ik niet. Heb je reissite bekeken en denk dat het wel kan lukken, kortom: ik stel mij kandidaat voor je plannen. Ook mooi meegenomen, heb ik verlof de laatste week van juni/2 eerste van juli.

Luc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan