hoi david,
ik ken jou niet, maar rio wel
kheb er vorig jaar carnaval gevierd, en ik moet zeggen dat ik het me geen seconde beklaagd heb! Het was zijn geld dubbel en dik waard!
Ik heb ongeveer een maand doorgebracht in Brazilië, waarvan een week in Rio. Doe jij enkel Rio?
Met logement kan ik je jammer genoeg niet helpen omdat ik daar bij vrienden ben blijven logeren, maar Rio is zo gigantisch dat je zeker en vast iets zal vinden! Ik zou je Ipanema aanraden, dat is de leukste buurt: veel jong volk, uitgaansbuurt, vrij veilig, maar waarschijnlijk ook niet al te goedkoop. Ik had veel geluk in Copacabana te kunnen logeren.
Je moet er heel voorzichtig zijn, hoewel er je niet veel kan overkomen als je niet al te zot doet, wij hebben er alleszins niks van problemen gehad (hoewel we vaak 's nachts alleen over straat dwaalden --> 2 meisjes).
Carnaval betekent: feest op straat, 10 dagen aan een stuk, overal in het stad. Je kan eigenlijk 10 dagen lang doorfeesten, want eens de carnavalsparade in één deel van het stad over is kan je gewoon ergens anders naartoe gaan om te feesten, maar ik veronderstel dat je af en toe ook wat slaap zal nodig hebben.
Wat ik je zeker aanraad is ook naar het Sambodromo te gaan, dé carnavalsparade. Deze duurt een paar nachten, er kunnen 1000-den mensen in het Sambodromo en wat je ziet is één en al pracht en praal, ambiance tot en met en geweldige mooie mensen en wagens waar een jaar lang aan gewerkt werd! Er zijn verschillende prijsklasses en het Sambodromo is vaak te duur voor de gemiddelde Braziliaan, maar ik vond het zijn geld zeker waard. (Heb er zo'n 300 € voor betaald) De stoet in het Sambodromo begint rond 16u en eindigt rond 5u 's morgens.
Euhm... ja mocht je nog iets willen weten, vraag dan gerust!
PS: zeker de nationale schotel proberen he, de feijoada! ziet er niet uit maar is echt lekker!