1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Road trip Mongolië

Discussie in 'Centraal-Azië' gestart door Lieven H, 24 okt 2013.

1. Lieven H

Lieven H New Member

Dag iedereen,

Ik plan om samen met een kennis af te reizen naar Mongolië met de auto door Rusland etc dan een eind door Mongolië te trekken en terug te vliegen. Aangezien ik met men werk met beperkt verlof zit zoeken we niet langer dan 5-6 weken weg te zijn. We hebben vorig jaar een tocht gemaakt met de auto, die we goedkoop gekocht hebben voor deze reis, door Polen, Lithouwen, Letland, Estland, Finland, Noorwegen, Zweden en Denemarken dus we weten ongeveer wat soort hoeveelheden kilometers we kunnen doen per dag enzovoort.

Maar nu we aan het plannen zijn voor Mongolië komen we tot de vaststelling dat het zeer moeilijk is om een auto in te voeren, laat staan te verkopen daar. Ons werd op verschillende plaatsen verteld dat de auto bij de grensovergang wordt genoteerd en dat we het land niet uit kunnen zonder.

Nu vroeg ik me af of iemand weet of hiervoor achterpoortjes zijn waardoor we de auto ginder kunnen achterlaten (eventueel weggeven aan een local) en dan via vliegtuig terug richting België.
    Toen ze me vertelden dat de auto geregistreerd wordt stelde ik me ook de vraag, stel dat we beslissen om de reis terug met auto te doen maar we hebben panne of maken een accident mee waardoor de auto niet meer te maken is.
    Hoe zit dit dan? Kan je dan via het vliegtuig terug of zit je dan met een hoop problemen opgescheept?

Ook als iemand nog tips heeft omtrend de reis deze zijn altijd welkom ! :)

bedankt alvast als iemand tips heeft =)

Lieven ~

2. Gecko

Gecko Active Member

Hi Lieven

Groetjes uit Vietnam ! Ik beloof niets, maar ik ga toch zoeken wat je interesseert. Mijn bibliotheek is in België gebleven, spijtig genoeg...

Hoe ziet je planning uit ?

Groetjes
    Gecko:)

3. Lieven H

Lieven H New Member

We plannen door te rijden tot in Polen en dan het zuiden van Polen te verkennen en rustig verder trekken en eventueel via Letland Rusland binnen rijden en zo verder via Rusland en dan Mongolië. Meestal plannen we enkel de grote lijnen en enkele stops die we willen doen, de rest we figure out on the road :)

4. Gecko

Gecko Active Member

Op de duinen, dacht ik aan ( misschien) een oplossing : als je een in Rusland een auto te koop vindt, met een Russische nummerplaat die je terug verkoopt als je reis afgesloten is; eventueel iemand in Rusland vinden waar je eigen auto kunt achterlaten en dan in Rusland een "antieke" auto kopen, je reis vervolledigen, de "antieke" ding verkopen als het nog gans is of gewoon aan iemand cadeau geven, eens terug in Rusland. En dan zou je met alles in orde zijn ( autopapieren, bedoel ik ). En ze mogen je nummerplaat noteren ook. Het is een Russische auto.

Maar als je een ongeval krijgt, dan wordt het iets ingewikkelder, vrees ik. Het is te zien wat "zegt" een Russische verzekering en een Mongoolse verzekering.
    Ik vermoed dat Mongools niet je sterkste kant is, Russisch dan ? Het is belangrijk, in zulke gevallen, om sterk in je schoenen te staan en geld hebben voor "de Politie, onze vriend ". Daar, is corruptie is een van de normaalste zakken ter wereld. Geld lost alles op. Heel zeker !

Om van Ulaan Bataar naar SVO enkel te vliegen, ik zie geen probleem ermee. "SVO" is de afkorting van "Moskou Sheremetyievo", de grootste internationale luchthaven van Moskou. Nog een ding : een "enkel" kost bijna even veel als een "retour".

Dit is wat mijn "pompoen" heeft vandaag geproduceerd.

Ik ga toch verder "graven". ;)

5. Gecko

Gecko Active Member

...of wat vind je van zo'n voorstel ? Het is oud, maar je kunt ze allerlei vragen stelen.....

" 6 weekse autoreis naar mongolie (en terug)

Op 1 mei 2011 vertrekken wij met een aantal teams met de auto voor een 6 weekse reis richting mongolië (heen en weer) Wij zijn nog opzoek naar extra reisgenoten. Zin in gezelligheid en avontuur? mail ons voor meer info!

N.B: We zullen redelijk wat (wild)kamperen. Geen leeftijdslimiet, op eigen initiatief (dus geen inschrijfgeld) Alleen of al als team van 2 personen: mail ons!

Mvg,

De hekkensluiters "

hekkensluiters@gmail.com

Je kunt contact opnemen met deze mensen en zien hoe het eigenlijk in het werk gaat ...het is maar een idee...

* Een ( misschien) nuttige sites : http://www.landreiziger.nl/tag/autoreis/

http://www.dim-sum.nl/rondreis/subnavigatie/overland-reizen

Laatst bewerkt: 26 okt 2013

Deel Deze Pagina