Booking.com

Roadtrip 'achterland' Italie

Italioot

New Member
Hoi,

Ik ben Robin, een ervaren reiziger die van cultuur, natuur en ontdekken houdt. Mijn favoriete land is Italië, vanwege de geschiedenis, cultuur, natuur en natuurlijk het eten en de mensen. Mijn typische vakantie is een week op pad in Italië. Het liefst met een vlucht vanaf een klein lokaal vliegveld en daarna met een huurauto het 'achterland' verkennen. Ik ben niet iemand die alle overnachtingen van te voren boekt, halverwege de middag is wat mij betreft een goed moment om eens te kijken op bv. Booking.com of er op een bijzondere locatie een goede slaapplek te regelen is. Wat ik ook regelmatig doe is een wedstrijd van een lokale Serie A of B club te bezoeken om de sfeer te proeven.

De gebieden die ik persoonlijk het mooist vind in Italië liggen ten zuiden van de steden Florence en Pisa, helemaal tot in het zuidelijkste puntje van Sicilië. Mijn bijzondere interesses zijn de Romeinse, Griekse (Magna Graecia) en Etruskische geschiedenis en mooie uitzichtpunten over het briljante cultuurlandschap.

Ik ben wat over de 40, man, gezond en sportief. Een stuk wandelen of heuvels beklimmen is geen probleem voor mij. Waar ik het liefst wegblijf zijn de grote toeristische trekpleisters.

Er zijn hier geen romantische ambities, ben getrouwd, mijn vrouw heeft minder vakantiedagen en volgt nog een studie naast het werk. Dus ik moet wat mijn avonturendrang :). Het liefst reis ik buiten de schoolvakanties, lekker goedkoop en rustig. Ik kan overigens heel het jaar door vertrekken.

Ben je op zoek naar een mooi avontuur of een soort van gids die niet bang is voor een beetje avontuur? Neem dan eens contact met mij op om ideeën uit te wisselen. Er zijn overigens ook regio's in Spanje die ik op een vergelijkbare manier zou willen verkennen.

World Nomads Travel Insurance
Bovenaan