Roadtrip Bulgarije-Turkije-Griekenland-Macedonië

Discussie in 'Oost-Europa' gestart door toontje123, 3 mei 2015.

1. toontje123

toontje123 New Member

Hallo Allemaal

Op 4 Juli 2015 vertrekken we met 5 personen richting Sofia. Van hieruit zullen we een roadtrip maken van 12 dagen om uiteindelijk weer terug uit te komen bij Sofia. Voorlopig hebben we al een planning opgesteld en enkele Hostels geboekt. (Zie hieronder)

04/07 Vertrek Eindhoven om 8h50 – Landen in Sofia om 12h30.
    04/07 tot 06/07 Sunny Beach – Complex Golden Dreams
    06/07 tot 08/07 Istanbul – Taksim Unique Residence
    08/07 tot 10/07 Thessaloniki –
    10/07 tot 12/07 Ohrid –
    12/07 tot 14/07 Skopje –
    14/07 tot 16/07 Sofia –
    16/07 Vertrek Sofia om 6h30 – Landen in Eindhoven om 8h20.

We willen zo weinig mogelijk Hostels boeken op voorhand en meer voor het avontuur gaan.

Graag hadden we van jullie enkele tips/ervaringen gekregen. Alsook dingen die we zouden MOETEN doen. We hebben een auto ter beschikking, dus kleine omwegen willen we gerust maken.

Alvast Bedankt!

Bijgevoegde bestanden:

2. Gecko

Gecko Active Member

Hi Toonje

Onder alle 10 Balkanlanden, alleen Macedonië en Bulgarije komen overeen met jullie reis. En ik ga in Macedonië zijn vanaf 23 juni. Daarna ga ik naar Kosovo, terug naar Macedonië en dan naar Bulgarije, omdat ik de Servische grens niet vanuit Kosovo mag oversteken.

Je komt in de hoogseizoen dus, spijtig genoeg, gaat je meer betalen : eten en accommodatie + plaatselijke taksen, die verschillen van plaats tot plaats. Soms zijn de hostels duurder dan booking.com...op de site van booking.com zie je wat je krijgt voor je geld + de confirmatie duurt 1-2 minuten. Hoe vroeger je boekt, des te goedkoper. Ik heb mijn heel traject sinds verleden jaar geboekt en ik zie dat wat ik moet betalen, ondertussen, is 50-100 euro duurder geworden.

Ik heb zelf ondervonden : laat welke reisgids dan ook achterwege en ga zelf iedere plaats ontdekken. De reisgidsen zijn subjectief ; ene is vol met kerken, die andere is vol met restaurants... doe het op je eigen manier en doe wat je goesting in hebt ! Vrij... dit is mijn beste advies... volg niemand, volg je eigen interesses, en dan ben je tevreden... je hebt een plaats ontdekt op je eigen manier... zonder ' MUST' ... een 'must' is een verplichting en waar een verplichting is, is de vakantie weg, als je begrijpt wat ik bedoel... Ontdek alles zelf, wees vrij van alle 'must see' s, je gaat meer voldoening hebben...een ontdekkingsreiziger !

Ik blijf ter je beschikking....:)

Groetjes uit Gornji Karin ( Kroatië ) - morgen vertrek ik richting Sibenik
    Gecko :)

3. toontje123

toontje123 New Member

Gecko

Bedankt voor de reactie. We kregen namelijk van vele mensen commentaar om het feit dat we overal maar een goeie 1,5 dag ter plaatse zullen zijn. Dus we zullen toch al enkele activiteiten op voorhand moeten gaan vastleggen, om niet al te veel tijd te verliezen ter plaatse. Heel moeilijk qua tijd om veel zelf te ontdekken dus. Had dit liever ook anders gezien maarja :D.

Groetjes Toon

4. Gecko

Gecko Active Member

Hi Toon

Als je zo'n reis maakt ( de mijne eindigt in november - december ), moet je kiezen... wil je alles zien ? onmogelijk. Je moet zelf een selectie maken. Als je met 5 personen bent, het goedkoopste oplossing is nu een vakantiehuis boeken via booking.com.

Eens in Istanboel, kun je als je terug komt Sofia bezoeken, dan Thessaloniki en dan Macedonië met de Ohrid-meer. Op 2 weken tijd, 3 landen... het komt op ongeveer 5 dagen per land...als je goed kunt selecteren en alles vanuit een basis kunnen bezoeken, het is wel mogelijk, maar het blijft een rally... geen vakantie, om ervan te genieten... je moet de keuze kunnen maken... ik kan het moeilijk doen ;)

Ik ben hier als je hulp nodig hebt...:)

Groetjes
    Gecko :)

Laatst bewerkt door een moderator: 3 mei 2015

5. toontje123

toontje123 New Member

Gecko

We gaan volgende week nog eens samenzitten om alles nog eens te bekijken. Misschien al wat meer in detail.
    In principe is de gemiddelde reisduur 3 à 4 uur. Dus op zich gaat dat nog wel.

Groeten
    Toon

6. Gecko

Gecko Active Member

Hi Toon

De gemiddelde reisduur is te doen, maar hou rekening met het verkeer : slechte wegen, kar + paard, kippen, dronkaards, een gemiddelde van 40 km/uur - uit eigen ervaring, niet om je te boycotten, verre van...:)

Den Gecko :)

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie