Booking.com

Roadtrip Frankijk/Spanje/Portugal

mathiasvdb1995

New Member
Hallo iedereen,
Ik ben Mathias, 23 jaar en ik woon in Belgie.

Mijn plan is om in de zomer (juli, augustus of september | nog niet echt bepaald) een roadtrip te maken langs de Franse, Spaanse en Portugese kust.
Vertrekpunt ligt in Belgie, of eventueel Nederland.

Vanaf daar rijden we naar het zuidwesten (Keltische Zee, Golf Van Biskaje) van Frankrijk langs de kust en passeren we steden en dorpen zoals bijvoorbeeld Nantes.
We rijden verder naar het zuiden en komen uiteindelijk in Spanje terecht waar we dan ook via de zee ( Bilbao, Santiago de compostela,...) naar Portugal rijden.
Eenmaal in Portugal rijden we helemaal naar het zuiden en we passeren een aantal belangrijke steden zoals Porto, Lissabon, ...
Eenmaal als we Porto terug verlaten langs de zuidkant komen we terug in Spanje terecht en zo rijden we dan terug naar het noorden waarbij we ook wel leuke steden tegen komen.

Als we terug in Frankrijk zijn rijden wel langs de bergen ( tegen Italie, Zwitserland en Duitsland) terug naar Belgie, of eventueel Nederland.
Bovenstaande staat zeker niet vast ofzo, het lijkt me gewoon een leuk idee om een roadtrip te maken langs de zee en toch nog leuke steden te bezoeken. Ideeen zijn altijd welkom :)

Ik heb nog niet echt veel ervaring met roadtrips dus daarom zoek ik ook een reisgenoot of reisgenoten (maximum 4) om mee te gaan. Ideale leeftijd is tussen 20 en 30.
Ik schat de reisduur ongeveer 2-3 weken. Op die tijd moet wel alles te bezichtigen zijn :D Daarom is het misschien ook aan te raden om in de auto, tent, of bij mensen thuis (couchsurfing) de meeste nachten door te brengen. Eventueel ook eens in een Hotel, B&B of Hostel, Motel. Er bestaat zoveel tegenwoordig :)
Ik denk dat de belangrijkste punten wel overlopen zijn. Als u interesse, vragen en nog ideeen hebt laat het dan zeker weten.

Frederik89

Member
Een kleine tip van iemand met veel roadtrip ervaring :

Ik weet dat juli-augustus- september de populaire vakantie maanden zijn maar voor een road trip daar in het zuiden zijn het net de de maanden buiten deze het interessants wegens de temperaturen ( want in die periode is het tussen 40 graden +- wat niet echt aangenaam is om in te rijden ).

En ik zou ook de kustwegen vermijden het klinkt aanlokkelijk maar je bent er snel op uitgezien , gebruik de kleine binnen banen over de bergen etc je gaat er veel meer plezier aan hebben . De site routeyou.com bv kan je zo de mooiste wegen opzoeken in de regio waar je wilt gaan .

Veel plezier gewenst .

mathiasvdb1995

New Member
Beste Frederik,

Alvast bedankt voor uw reactie en tips. Deze zijn zeker nuttig.
Niets staat vast of is officieel. Dus andere suggesties zijn natuurlijk ook altijd welkom.

World Nomads Travel Insurance
Bovenaan