Dit is een pagina geoptimaliseerd voor mobiel gebruik die snel laadt, klik hier voor naar de originele pagina te gaan.

Roadtrip west USA mei 2024

Status
Niet open voor verdere reacties.
D

DM14959

Guest
Hallo mensen,

In mei 2020 had ik een rondreis gepland in west USA die door Covid helaas niet door kon gaan. In 2024 wil ik dit opnieuw oppakken maar mijn reispartner van toen is niet meer in de gelegenheid.

Ik wil een autotrip van Seattle naar Los Angeles maken via de vele mooie natuurparken van Amerika. Hiervoor zoek ik dus een reismaatje. Iemand die het leuk vind dingen te zien, geen problemen heeft met tijd in de auto (> 6500 km) en regelmatig een leuke wandeling wil maken (< 10 km).

Denk bij de route aan Seattle, Yellowstone, (mount rushmore?), Salt Lake City, Rocky Mountains, Bryce canyon, Grand staircase, Oljato, Grand canyon, Las Vegas, Death valley, Yosemite, San Francisco en LA.

Omdat in de winter veel van de mooie hooggelegen wegen ontoegankelijk zijn wil ik ergens half mei vertrekken. Vanwege de afstand denk ik aan een termijn van zes weken met verblijf in redelijk betaalbare hotels en al met al verwacht ik wel dat het iets boven de € 5.000,- p.p. uit gaat komen.

Zelf ben ik redelijk easy going en vind leeftijd en geslacht niet echt belangrijk. Wel moet er een soort van klik zijn want het is veel tijd om samen door te brengen.

Groetjes,
Hennie

Hoi Hennie.

Je hebt een geweldige road trip gepland staan. Helaas kan ik niet zo lang vrij nemen..

Ik heb september 2022 samen met een reismaatje grofweg het rondje LA, Yosemite, Las Vegas, Grand Canyon West, LA gedaan. waren ongeveer 3000km. Hier hebben we 12 dagen over gedaan, maar achteraf de conclusie getrokken dat dat veel te kort was voor die route.

Houd ook in de gaten dat je voor sommige nation parks (oa Yosemite) reserveringen nodig hebt. Deze zijn voor een tijdvak van 3 dagen geldig. De helft van de slots worden (ik dacht) een jaar van te voren te koop aangeboden, de rest iets van een maand van te voren. ANdere optie is in de parken overnachten, dan zit er (meestal?) een reservering/ontheffing bij.

Groetjes, Matthijs

Hoi Matthijs,

Dank voor je aanwijzingen. Jammer dat het te lang is voor je. Ik heb jouw route ook al eerder gedaan maar dan iets groter (5000 km) in 3,5 week, maar wil nu echt van noord naar zuid.
Wist je trouwens dat je voor de toegang ook een pas kan kopen voor bijna alles. America the beautiful heet die. Kost 80 Dollar en is een jaar geldig voor The National Parks and Federal Lands.

Groet, Hennie

Dag Hennie, een trip van seattle naar LA is mijn droomreis. Mei 2024 komt me niet zo goed uit; dan ben ik een paar maanden terug van mijn trip Canada/US oostkust. Wel later in 2023 of nog liever 2025, is dat een optie? Pauly

Hi Pauly,
Leuk dat je reageert. 2025 weet ik echt nog niet, zover reikt mijn kristallen bol niet.
Later in 2024 is misschien wel een optie, dat moeten we bekijken. De rit bestrijkt een groot stuk en ook nog eens hoog en laag. Ik heb opgezocht wanneer de hoogste wegen in Yellowstone en Yosemite na de winter opengaan en vandaar dus eind Mei. Hoog zomer vind ik ook geen goede optie ivm Arizona en Death Valley. Misschien vertrek in September en starten in Seattle?

Zou eventueel een optie voor me zijn. Even afwachten hoe mijn road/snow trip door Canada en de US bevalt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Cookies zijn vereist om deze site te gebruiken. Je moet ze accepteren om de site te blijven gebruiken. Leer meer...