Roemenië in detail

Discussie in 'Oost-Europa' gestart door Gecko, 2 mrt 2012.

1. Gecko

Gecko Active Member

...en ja, zoals je kunt zien, het is inderdaad "in het kort"; maar kijk toch maar, er zijn "highlights", tips, regio's, enz..;)

http://www.columbusmagazine.nl/europa/roemenie.html

zie ook "Magnificent Romania!", gepost begin februari, als ik me niet vergis

Laatst bewerkt: 15 apr 2012

2. Gecko

Gecko Active Member

Deze site bevat enorm veel informaties wat Roemenië betreft, véél onderwerpen, video's, films, enz.
    Maar, in vogelvlucht, heb ik een paar dingen die niet kloppen of niet helemaal.
    "Whatever", het is een belangrijk informatiebron voor reizigers of Roemenië "lovers"

http://roemenie.start.be/

Een fout in deze site : "Castelul Bran" is NOOIT Dracula's kasteel geweest; de koning Vlad Tepes heeft daar maar 1 nacht geslapen....

Laatst bewerkt: 7 mei 2012

3. Gecko

Gecko Active Member

4. Gecko

Gecko Active Member

Internet is een zeer goede machine....maar dit wisten jullie allang.
    Toevallig, heb ik een zeer interessante site over Roemenië gevonden, waar de meest actuele en ingewikkelde vragen over dit land, prompt beantwoord worden.
    Als je ooit naar Roemenië wilt reizen, kijk eens op : http://forum.roemenie123.nl/index.php :)
    Een aanrader !
    Groetjes en misschien ....goede reis !
    Groetjes
    Gecko:)

5. Gecko

Gecko Active Member

Laatst bewerkt: 4 nov 2012

6. Dianne

Dianne New Member

www.halloboekarest.com
    Informatie en reviews over restaurants, musea, winkels, hotels, bezienswaardigheden en meer in Boekarest!

7. Parfeni

Parfeni New Member

Ik kom uit Roemenia en over wat spreken jullie is war en niet war. Roemenia is nu meer moderne land. Als wilen jullie op reis naar Roemenia gaan, ik wil beetje adviseren dat mijn land is heel mooi, met veel toeristische dingen: Kastelul Bran heel bekent in Brasov, was genoemd Dracula, maar daar geeft niet Dracula gewont :) :D is zo genoemd van Vlad Tepes , heel stoere leider. Dan wij hebben de bergen :Carpati goed voor ski, Transfagarasan met mooie bekeken en veel meren. De Zwarte Zee is mooi voor de zommer. In de zommer is heel warm tot 40 graden, Constanta de stad waar kunnen jullie het meer vinden is een mooie stad,met veel toerististen, mooi hôtels, zwembaden en tuurlijk het strand!!!!! Kunnen jullie met vliegtuig tot Boekarest gaan en van daar een huurwagen, of met de train. Roemenia is heel groot, moeten jullie veel kilometer rijden tussen de steden, best een huurwagen. Veel plesier voor wie ga Roemenia gekozen voor volgende reis ;-)

8. abel39

abel39 New Member

Voor meer info over Constanta en het mooie zwarte zee gebied. Help ik u graag.
    Vriendelijke groet Abel

9. Gunner

Gunner New Member

Pas terug van Roemenië. Auto gehuurd en vanuit Boekarest rondritje gedaan. Brasov + kasteel in Bran (zeer toeristisch) en Rasnov (vonden wij leuker). Sighisoara, Viscri met het Roma dorpje dat er net voor ligt. Biertan, Salina Turda, Cluj-Napoca, Carvin Castle, Sibiu, Karpaten met de Transfergassen. Mooi land, weinig toeristen goedkoop en lekker eten. Aanrader!

10. reisbloggers

reisbloggers New Member

Roemenië is een erg mooi land!
    Wat ons betreft een aanrader wanneer je van andere culturen houdt. Ook de natuur is prachtig trouwens.

Uiteraard hebben we er een aantal blogs over geschreven die op onze site staan.
    Veel leesplezier!

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie