rondreis door australie vanaf Maart

Status
Niet open voor verdere reacties.

dendrieze

Member
Hallo,

Laat ik mezelf voorstellen: Ik ben Dries, 26 jaar ut het Leuvense. Ik droom al JAREN om naar Australië te gaan. Nudat ik een beetje geld bijeen heb gespaard wil ik gewoon ervoor gaan!
Ik heb men job hiervoor opgezegd dus ik kan niet meer terug héhé:-).

Ik zou gaan met het work-holiday visum en zou willen vertrekken rond maart.
Via deze manier zou ik willen weten of er geïnteresseerden zijn om mee te gaan voor 6 maanden of een jaar. Zelf zou ik het liefste een jaar gaan.

De trip is eerder low budget (hostels, Tent, Couchsurfing,...). Ik wil echt gewoon rondtrekken, dingen zien, al het ergens leuk is wat langer blijven: Totaal zonder stress of verplichtingen. Ik denk dat een autootje daar kopen/huren één van de betere oplossingen is.

Natuurlijk ben ik zelf niet zo rijk dat ik mezelf een jaar van men spaarcentjes kan onderhouden en zal ik dus wel af en toe daar gaan werken (fruitplukken of dergelijke jobs).

Heb jij ook altijd die droom gehad en wil je er eindelijk werk van maken? Laat mij aub iets weten en kunnen we het er over hebben!

Mvg,
dries

Laatst bewerkt:
Hey,

Ik ben nog niet zo lang terug van Australë en ik moet eerlijk toegeven, I'm hooked :wink:
Ik ben van Melbourne door de outback langs Uluru naar Darwin gegaan, wel met een organisatie (Topdeck, wat echt aan te raden is! Je leert er veel mensen kennen met dezelfde ingesteldheid!), maar het was fantastisch!
Het is daar zo mooi! en er is nog een 2de reden om terug te gaan naar Darwin :wink:
Nu ik terug ben, is het beginnen te kriebelen om terug te gaan voor langer, heb het eigenlijk gehad hier in België!
Ik ben nog maar net begonnen met brainstormen en vanalles uit te zoeken, maar heb je al iets concreet gepland?

groetjes,
Danaë

Hallo Danae,

Echt gepland heb ik nog niet. Ik dacht te beginnen in Melbourne en dan zo men weg naar boven opwerken ( of omgekeerd).

IK dacht zoiezo een autootje te kopen. dan heb je meer beweginsvrijheid.
Ik zie dat via Topdeck het maar 2/3 weken max is. IK was wel van plan om het iets rustiger aan te doen en ook veel langer te blijven...

Mijn plan was eigenlijk om totaal te doen waar we zin in hebben (als je met 2 bent moet je natuurlijk afspreken wat je eerst plant.

Ik dacht om een jaartje te gaan (als ik het financieel trek met seizoenarbeid). Maar als jij bijvoorbeeld maar 3 maand of 6 maanden wilt gaan, is dat ook oké hoor. Alles is mogelijk voor mij:)

Hey,

Ik heb geen rijbewijs dus met een auto rijden is dus uitgesloten...
Ik zou natuurlijk wel kunnen proberen om het nog te halen voor vertrek!?
Maar als beginneling daar rijden is misschien niet zo een goed plan.

Anyway, ik ben namelijk nog steeds niet zeker wanneer ik zou kunnen, vermits het financiële aspect een beetje een probleem is op dit moment.
Vermits er minstens 5000$AUD wordt vereist bij aankomst, heb ik natuurlijk nog even hard te werken :shock:
Moet trouwens alles nog regelen qua tijdskrediet, visum en al dien "zever" :tongue:
Maar ik vermoed dat ik dit allemaal pas na de zomer zal geregeld hebben ten vroegste :bad:

Het hangt er ook allemaal een beetje af van vertrekpunt (Darwin of terug Melbourne) en waar te werken (ik zou eventueel in aanmerking kunnen komen voor een sponsorvisum door m'n job! nu alleen die sponsor zoeken...) van een bepaalde persoon die ik in Darwin heb leren kennen, of de afstand en tijd een obstakel gaat worden tussen hem en mij...

Ook vermoed ik dat je de outback, redcentre, great ocean road, top end wel wil zien, maar die heb ik dus al gedaan.
Het enige wat ik eventueel opnieuw zou willen zien is Uluru, omdat we tijdens de topdeck-trip het "postkaartbeeld" niet hebben gezien door bosbranden in Kings Canyon.
Maar een deel samen doen is natuurlijk een optie.

Trouwens je leert daar zeer snel mensen kennen, vermits heel veel mensen alleen reizen.
Dus ookal arriveer je alleen, je blijft ook nooit lang alleen! :smile:

Ik weet dat je hier niet veel aan gaat hebben, maar je mag me altijd op de hoogte houden indien enige concrete plannen, dan zal ik jou een update geven van mijn situatie?

groetjes,
Danaë

Hey Danae,

IS goed. voorlopig ben ik wat blogs aan het lezen om te zien hoe ik mijn reis ga plannen. Ik heb nog geen idee hoe of wat. Ik ga mij baseren op de ervaringen van vrienden en blogs.

Indien er nog mensen zijn die nog willen meereizen, ik zoke nog steeds iemand die mee wilt gaan!

Dries

Travel more for less money

Dag Dries,

Proficiat,
dat is een goede beslissing.
Chapeau, je job opgeven om je droom te verwezelijken.
Ik wens je veel plezier in Australie.
Waarom ik je schrijf?
Ik werk voor/ met Worldventures.
Wij bieden o.a. goedkope reizen aan maar ook de mogelijkheid om zelf wat bij te verdienen.
Misschien interessant voor jou nu je niet echt een vaste baan meer hebt.
Kijk maar even op mijn site.

[DLMURL]http://ovtravel.weebly.com[/DLMURL]

Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben, geef me dan gerust een seintje.

Groetjes

Olivier

:good:

Hallo,

Laat ik mezelf voorstellen: Ik ben Dries, 26 jaar ut het Leuvense. Ik droom al JAREN om naar Australië te gaan. Nudat ik een beetje geld bijeen heb gespaard wil ik gewoon ervoor gaan!
Ik heb men job hiervoor opgezegd dus ik kan niet meer terug héhé:-).

Ik zou gaan met het work-holiday visum en zou willen vertrekken rond maart.
Via deze manier zou ik willen weten of er geïnteresseerden zijn om mee te gaan voor 6 maanden of een jaar. Zelf zou ik het liefste een jaar gaan.

De trip is eerder low budget (hostels, Tent, Couchsurfing,...). Ik wil echt gewoon rondtrekken, dingen zien, al het ergens leuk is wat langer blijven: Totaal zonder stress of verplichtingen. Ik denk dat een autootje daar kopen/huren één van de betere oplossingen is.

Natuurlijk ben ik zelf niet zo rijk dat ik mezelf een jaar van men spaarcentjes kan onderhouden en zal ik dus wel af en toe daar gaan werken (fruitplukken of dergelijke jobs).

Heb jij ook altijd die droom gehad en wil je er eindelijk werk van maken? Laat mij aub iets weten en kunnen we het er over hebben!

Mvg,
dries

hey bedankt voor het aanbod, maar voorlopig ben ik niet van plan naar Thailand te gaan rondreizen!

toch bedankt!

Dries

reisgenoot

Ej Dries

Kwas net wat aant rondsurfen en ben bij jou vraag blijven hangen. Australië wil ik al eeuwen gaan bezoeken, maar er is al altijd wel een reden geweest om het uit te stellen. T
ot nu...
Efkes praktisch een paar vragen: Heb jij al dingen aangevraagd zoals een work and travel visum, vliegtuigticket? Want ben nog met niets bezig voor eventueel op reis te vertrekken behalve nu het idee datk daar wel heel veel zin in heb.
Ja, het jammere is wel datk nog maar pas bezig begin in januari met de praktijklessen voor de wagen, dus vrij onmogelijk om tegen dan een geldig rijbewijs te hebben :s, maar als het tempo toch ontspannen is zou dat nog moeten gaan.
Laat alleszins wat weten, zou tof zijn als er wat meer info is en alst wat concreter zou worden moeten we maar is afspreken.

Groeten!!
Vie

Hey,

Ik heb nog niets gepland of aangevraagd, maar ga daar vrij snel mee beginnen.

WH visa krijg je bijna direct dus dat is geen probleem.
Ticket ga ik in januari kopen. Maar dit hangt af van waar ik begin en daar ben ik nog niet 100% uit. Ofwel Melbourne en daar even blijven /werken en dan door naar Perth ofwel begin ik in Perth en ga dan nadien als ik de westcoast heb gedaan naar Melbourne...

Ikzelf vertrek in Maart, ik wee tniet of dit de 1e of de 15e is, hangt af van de prijs van het ticket.

Vertel me eerst eens wat jou dromen en visie zijn voor je australië reis. Wat wil je doen en wat wil je zeker (niet) zien. WIl je hostels doen, of wil je slapen in tent, couchsurfing,...

Dries

Hey romy,

Hen nog niemand gevonden.

Heb wel al wat knopen doorgehakt. Ik begin in Melbourne ( waar ik zeker een maand ofzo wil blijven om te plannen, alles te regelen,...) rond 2/3 de week van maart. Daarna doe ik de oostkust af tot cairns. Daar zie ik wel...

Dries

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan