Booking.com

rondreis door Noorwegen

Miran66

New Member
Hallo allemaal,

Ik heb me zojuist aangemeld bij dit forum om advies in te winnen over onze trip (gezin met 2 kinderen van 8 en 11 jaar) naar Noorwegen in juli. We gaan rondreizen met onze auto en verblijven in kampeerhutten/appartementen.
De afgelopen week heb ik me goed ingelezen en heb ik een route samengesteld. De route ziet er als volgt uit:

dag 1: naar camping Hirtshals Denemarken. 900 km

dag 2: met de ferry oversteken naar Kristiansand en vanaf daar naar camping Kilefjorden Hornnes (47 km vanaf Kristiansand) in Setesdal.

dag 3, 4, 5: van Horrnes naar Solvik Hytter in Jorpeland in de provincie Rogaland. (217 km) Daar willen we de Preikestolen gaan beklimmen en gaan Fjordenexpeditie doen met de kajak.

dag 6,7,8: van Jorpeland naar camping Myklatun Eidfjord regio Hardanger (278 km). Daar willen we de Hardangervidda bezoeken.

dag 9,10,11: van Eidfjord naar Jostedal camping in Jostedalsbreen Nasjonalpark (251 km).

dag 12,13,14: van Jostedal naar Geirangerfjord, camping Dalen Gaard. (237 km)

dag 15: Van Geiranger naar Lillehammer (258 km)

dag 16: Van Lillehammer naar Oslo (168 km)

dag 17: van Oslo naar Kopenhagen (600km)

dag 18: Kopenhagen naar huis (700km)

Totale afstand is ca 3650 km.
Wie wil meedenken? Is dit een mooie/leuke route? Wat moeten we echt niet missen? Iemand nog tips/aanvullingen?

Ik hoor het heel graag!

Frederik89

Member
Ik zou eerder een dagje weg pikken van dag 6/7/8 of 9/10/11 en een extra dagje in oslo doorbrengen .
Hardangervidda is een nogal saaie omgeving , tenzij je van plan bent om hier een wandeling te doen .
2 wegen kan ik je zeker al aanbevelen dat is de route dwars door rondane ( 10 euro tol , enkel kaart ) , en als je naar geiranger rijd even omwegje naar ovre ardal en tindevegen door rijden ( ook tol , enkel kaart tenzij het bemand is ) . dit zijn de 2 mooiste wegen van noorwegen.
Je zult er dan wel enkele km's bij doen maar niemand zou me dit tegenspreken dat deze wegen de moeite waard zijn .

Preikestolen zeker niet onderschatten ! 2 uur omhoog 1 uur omlaag en in juli is het over koppen lopen omdat het er zo druk is ( neem zeker rugzak met drinken mee en misschien iets te eten )

Op de terugweg over de brug moet je +- 50 euro tol betalen.

Zelf ben ik ook in noorwegen in juli vanaf de 21ste maar dan wel met de moto en ik passeer ook redelijk veel van jouw route .

Veel plezier gewenst.
Frederik

World Nomads Travel Insurance
Bovenaan