Dit is een pagina geoptimaliseerd voor mobiel gebruik die snel laadt, klik hier voor naar de originele pagina te gaan.

Rondreis Midden-Amerika, najaar 2012

• Onderwerp starter Onderwerp starter Twan
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Twan

New Member
Beste reiziger!

Mijn naam is Twan Zijlstra, bijna 23 en net afgestudeerd als Product Designer in Amsterdam. Dit najaar wil ik een rondreis maken door Midden-Amerika en de Caraïben en het lijkt me ontzettend leuk om dat met iemand samen te doen die ongeveer de zelfde interesses heeft.

Ik wil vertrekken in oktober/november en zo’n 3/4 maanden wegblijven. Mijn globale idee is om van Mexico naar Panama te reizen en daarna nog Cuba te bezoeken. Ik denk er ook aan om ergens in de reis voor ongeveer een maand vrijwilligerswerk te doen.

Het lijkt me leuk om:

• veel te zien, zowel de voor de hand liggende als de minder voor de hand liggende plekken
  • vooral te verblijven in hostels of andere low budget plekken
  • hier en daar een stranddagje en een feestje mee te pakken

Kortom een avontuurlijke en afwisselende reis!

Als jou dat wat lijkt, laat een berichtje achter of stuur een mailtje naar twanzijlstra@hotmail.com. Ik ben ook te vinden op facebook. Wat je wil. En er staat nog niks vast, dus kom vooral met eigen ideeën en wensen!

Groet,
Twan

Misschien nog even goed om erbij te vermelden: Ik ben niet persé op zoek naar iemand waarmee ik van de eerste tot de laatste dag samen reis.

Ik merk dat veel mensen de vrijheid willen hebben om afzonderlijk dingen te doen en misschien op een bepaald moment een eigen weg in te slaan. Die vrijheden zou ik zelf ook het liefst hebben. Dat maakt het denk ik ook makkelijker om te besluiten samen op pad te gaan.

Als je soortgelijke plannen hebt, laat dan ook weten hoe jij hier over denkt!

Ik ga zelf naar Zuid-Amerika. Ik weet niet of dat ook iets voor jou is? Of dat je echt specifiek de landen wil bezoeken die je hier boven genoemd hebt. Ik kom zelf namelijk ook uit Amsterdam. Ik ben 21 jaar oud en vertrek eind november.

Dat zijn wel de landen waar ik me nu in aan het verdiepen ben. Zuid-Amerika lijkt me ook prachtig, maar die landen zou ik denk ik eerder onafhankelijk van elkaar bezoeken omdat ze zo groot zijn (Brazilië, Argentinië, Chili)

Maar ik ben evengoed wel nieuwsgierig naar je plannen. Naar welke landen wil je en hoe wil je je tijd daar doorbrengen?

Er moet wel wat gebeuren wil ik mijn plannen nog zo radicaal wijzigen, maar zeg nooit nooit

In ieder geval Peru, Bolivia, noord Chili en Santiago. Vanuit Santiago wil ik Paaseiland bezoeken. Afhankelijk van de situatie wil ik hierna nog verder reizen in het zuiden van Chili, Argentinië, Uruguay, Paraguay en zuidoost Brazilië (de Pantanal, Iguazú, Rio de Janeiro, Sao Paulo).

Bijna het hele continent dus. Ik vind het zelf lekker om het wat rustiger aan te doen en meer te zien dan alleen de hoogtepunten per land. In een land als chili zou ik me zo 2 maanden kunnen vermaken.

Het is en mooi plan maar heeft dus niet mijn voorkeur.

Ja, ik ben zelf dan net afgestudeerd en heb geen vaste baan in Nederland, dus ik heb de vrijheid om zolang te gaan als ik wil. Ik ben in oktober klaar met mijn vrijwilligerswerk in Cusco en ik wil eind december in Santiago zijn om daar kerst en oud&nieuw met vrienden te vinden. Ik heb dan dus bijna drie maande de tijd om Bolivia en het noorden van Chili te reizen en kan dus lekker rustig aan doen. Daarna wil ik een tijdje in Santiago blijven.
Daarna had ik in gedachten om nog zo'n half jaar rond te reizen (2 maanden Patagonië, 2 maanden centraal Argentinië en Uruguay en 2 maanden Paraguay en zuidoost Brazilië.
Maar in drie a vier maanden is hier inderdaad te weinig voor, dan kan je beter één groot land in Zuid-Amerika zien. Dan is Centraal-Amerika inderdaad een betere optie voor jou, dat is een stuk kleinschaliger. Veel plezier op je reis nog!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Cookies zijn vereist om deze site te gebruiken. Je moet ze accepteren om de site te blijven gebruiken. Leer meer...