”Een derde brandstoftoeslag is verantwoord én reëel.”
19/06 Vliegvakanties worden nog maar eens duurder
”Een derde brandstoftoeslag is verantwoord én reëel.” Dat zegt Claude Perignon van de Belgische touroperator Thomas Cook. Ook bij Jetair wordt momenteel bestudeerd of er weer een aanpassing moet komen. Twee eerdere toeslagen dit jaar zorgden er al voor dat de kostprijs voor een aantal chartervluchten toenam met gemiddeld 80 euro per ticket. De toeslag op sommige lijnvluchten liep zelfs op tot meer dan 300 euro.
De stijgende brandstofprijs bezorgt niet alleen de transportsector en de boeren koude rillingen. Ook de Belgische touroperatoren zitten ermee verveeld. De kans is groot dat reizigers van Jetair en Thomas Cook nog voor 1 juli een derde brandstoftoeslag te verwerken krijgen.
Derde brandstoftoeslag
“Toen we half april de tweede brandstoftoeslag doorvoerden, bedroeg de kerosineprijs 1.033 dollar per ton”, zegt Claude Perignon van Thomas Cook. “Twee maanden later is die prijs met dertig procent gestegen tot 1.300 dollar per ton. Een derde brandstoftoeslag is daarom verantwoord én reëel. Het water staat heel hoog.”
De twee eerdere brandstoftoeslagen zorgden er al voor dat de kostprijs van vliegtuigtickets spectaculair toenam. Zo verhoogde de kostprijs voor een lijnvlucht naar Cuba met vliegmaatschappij Iberia bijvoorbeeld maar liefst met 340 euro.
MHH, ik heb geen enkele opslag gehad.
Ik hou hout vast... mss blijven wij toch gespaard dirk?
Ma soit wij hebben al genoeg betaald hé, dat zal toch inbegrepen geweest zijn.
Ik zou het in elk geval héél erg spijtig vinden moest ik ineens nog eens 200 euro ofzo betalen.
ma ja wie niet hé?
Hey,
Hahawees gerust
wij zullen geen fueltoeslag krijgen,kijk maar:
Inbegrepen
vlucht Brussel – Washington – Los Angeles, Los Angeles – Washington – Brussel • internationale luchthaventaksen •fuelsupplementen • meertalige tourleader (waaronder Nederlands en/of Frans: zie prijstabel voor afreisdata) gedurende de volledige rondreis (internationaal gezelschap) • verblijf in de genoemde hotels in logies en ontbijt • excursies zoals beschreven tijdens hetrondreisverloop
Die kleine lettertjes hebben soms ook voordelen he!
Hey,
Hahawees gerust
wij zullen geen fueltoeslag krijgen,kijk maar:
Inbegrepen
vlucht Brussel – Washington – Los Angeles, Los Angeles – Washington – Brussel • internationale luchthaventaksen •fuelsupplementen • meertalige tourleader (waaronder Nederlands en/of Frans: zie prijstabel voor afreisdata) gedurende de volledige rondreis (internationaal gezelschap) • verblijf in de genoemde hotels in logies en ontbijt • excursies zoals beschreven tijdens hetrondreisverloop
Die kleine lettertjes hebben soms ook voordelen he!
Netjes !
whoehoe, ma ja, we hebben genoeg betaald ook hé
euh... wij hebben ook genoeg betaald anders.
even een overzichtje:
09/02/2008 reis geboekt voor 2 personen basisprijs € 5990 + verzekering € 50
09/02/2008 supplement brandstof 1 € 100
20/05/2008 supplement brandstof 2 € 60
05/06/2008 supplement brandstof 3 € 40
VoorlopigeTotaalprijs € 6240
En nu willen ze ons nog een brandstof supplement van € 300 (€ 150 per persoon) gaan aansmeren heb ik juist op het nieuws gezien...
Ik heb gehoord dat het max 10% van de totaalprijs kan stijgen. dus het kan nog erger. max. € 599 zou dat bij ons zijn. Nu zitten we dus aan € 200.
Hier vind je het overzichtsorry, ik vind het nergens terug.
leg nog eens even kort uit welke reis jullie maken?
Hier vind je het overzicht
http://www.vtb-reizen.be/vtb-rondreis-Usa--best-of-the-rockies-22690-5V.htm
Juist ja die rondreis.
Amai, klinkt ook ERG vermoeiend hé
Deze rondreis is echt wel puur natuur.
En idd als jij je optelsom maakt, dan is het toch even een bittere pil.
Het was niet goedkoop, en nu moeten jullie zomaar even weer extra betalen.
Ma soit, we gaan er vanuit dat het de moeite waard zal zijn he!
vandaag over 3 weken zijn wij ribbedebie !
seg,nu ga ik mss te ver. we moeten meer betalen omdat de prijzen omhoog gaan.
En die busreis, zo kunde bezig blijven, al die kilometers die wij maken.
Sebiet gaan ze daar ook nog toeslagen vragen. Ma dan kunde bezig blijven hé.
Hey,
Heeft iemand ervaring met de laundy service in de hotels?
Ik dacht in las vegas daar gebruik van te maken:we zijn er half weg en blijven er ook 2 nachten.
Dat scheelt wat in de bagage als je wat kan laten wassen hé.
maar is dat te doen?wat kost dat en hoe komt uw kledij terug(hopelijk gewassen en gestreken),heb je deze terug smorgens als je die s'avonds ervoor binnen geeft of hoe gaat dat eigenlijk?
Hey,
Heeft iemand ervaring met de laundy service in de hotels?
Ik dacht in las vegas daar gebruik van te maken:we zijn er half weg en blijven er ook 2 nachten.
Dat scheelt wat in de bagage als je wat kan laten wassen hé.
maar is dat te doen?wat kost dat en hoe komt uw kledij terug(hopelijk gewassen en gestreken),heb je deze terug smorgens als je die s'avonds ervoor binnen geeft of hoe gaat dat eigenlijk?
Trouwens nog echt goede tips?
Ik heb alvast een speciaal stopcontact in mijn valies gesmeten.
Trouwens, is er in de meeste hotels een computer beschikbaar?
of enkel internet verbinding (dat je laptop nodig hebt )
Hi
Gewoon genoeg kleren meenemen. Mijn kleren laten wassen in Las Vegas zie ik niet echt zitten.
Iemand een idee hoe je het best belt naar het thuisfront? Met GSM kaart van Belgie of daar een kaartje kopen??
Wat zou de gemiddelde leeftijd zijn van de groepsreis? Iemand een gedacht?
Over LA.
Ik denk dat wij toch de grote LA tour gaan doen.
zou een 5,5 uur duren.
Wij gaan deze doen als die in de voormiddag is.
dan kunnen we nog de namiddag en de avond met die kennis doorbrengen eventueel.
Mij lijkt dat toch een interessante tour omdat die toch langs alle
toeristische plekjes rijdt.
Ik zou ook graag Venice Beach met mijn eigen ogen zien
Dat zie je zo vaak in films.
het is hier zo onwaarschijnlijk dat ze in het openbaar zitten te fitnessen enzo
Enfin, vannacht weer serieus gedroomd over de reis.
het mag komen hoor!
Trouwens nog echt goede tips?
Ik heb alvast een speciaal stopcontact in mijn valies gesmeten.
Trouwens, is er in de meeste hotels een computer beschikbaar?
of enkel internet verbinding (dat je laptop nodig hebt )
Fred,dan koop je toch een kaart voor in een telefooncel hé,niet voor een gsm of kan dat ook en is dat dan goedkoper bellen?
US GIRL,
Ja kleren heb ook steeds te veel mee hoor,maar je mag maar 20kg bagage meenemen plus 6kg handbagage.Ik heb net gehoord dat men zelfs de handbagage durft te wegen en dat over gewicht extra veel kosten meebrengt:frown: twijfel ik toch om wat minder mee te nemen,'k zal mijn valies toch es op de weegschaal zetten.
Ga jij die la-tour dan boeken bij Thomas Cook of online ergens,dat lijkt mij toch veel te schelen in prijs!die kost hier zo'n 50 euro en daar zo'n 50 dollar.
Als je online boekt,en vliegtuig staat in panne,hé Fred
Wij zijn er nog altijd niet uit,nog geen bericht van onze kennis gehad(is ook altijd via via natuurlijk!maar tzal wel komen nu)
Die stekker heb ik ook klaar liggen plus een dominostekker kan je 2 of naargelang 3 dingen opladen.
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?