Rugzak en tentje.

• Onderwerp starter Onderwerp starter KDM
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

KDM

New Member
Hallo iedereen,

ik zou graag heel binnenkort naar het buitenland vertrekken met een rugzak en een tentje om dan rond te trekken en in de natuur te kamperen. Ik dacht aan Schotland, maar anywhere will do.
Ik kan nu zaterdag al vertrekken en moet ten laatste 15 augustus terug zijn.
Aangezien niemand van mijn vrienden meekon, had ik eerst besloten alleen te gaan tot iemand me aanraadde op deze site een kijkje te nemen. Alleen is maar de helft zo leuk als met twee...

Iemand zin om mee te gaan?

K.
27-m-Antwerpen

lol :good:, ik ben net terug van schotland, een hele mooie bestemming, ik heb het ook alleen gedaan, maar wel liftend. het voordeel is dat je wild mag kamperen (let wel op dat je niemand in de weg staat)

liften alleen is een stuk makkelijker (als je geïntresseerd zou zijn geweest)

als je nog tips nodig hebt hoor ik het wel, ik kan helaas niet mee gaan

Ik ben er zelf nog nooit geweest maar het lijkt me idd een mooie bestemming. Waar ben je geweest? En als ik dat mag weten : hoeveel heeft het gekost, alles samen? En hoe zit dat met dat wildkamperen? Mag dat echt overal? (Uiteraard niet op privédomeinen) En weet je toevallig hoe het zit met vissen? Lijkt me leuk langs een plaatselijk stroompje mijn tent op te zetten en een visje of twee te vangen als avondeten. Maar dat is stropen zeker?

wild kameren mag, als je niemand stoort, dus op privé domein enkel met toestemming van de land eigenaar (meestal dichtsbijzijnde huis) maar omdat er zo veel open natuur is in schotland hoef je het zelfs niet altijd te vragen als je er voor slechts 1 nachtje staat, basis regel dus, als je een huis ziet, ga er naartoe en vraag of het mag, zie je niets mag het voor 1 nacht.

vissen weet ik niets over maar verwacht dat als je slechts 1 à 2 vissen vangt voor zelf op te eten dat er ook niet echt een probleem van wordt gemaakt (je ziet bijna niemand die er een probleem van kan maken :wink:) maar omdat ik het niet zelf gedaan heb kan ik je er niets met zekerheid over zeggen.

wel heel belangrijk, neem stevige haringen mee om in de grond te slaan want het is soms zeer lastig om te doen, verschiet ook niet als er 's morgens een schaap, koe of wild dier voor je tent staat, dit kan gebeuren.

de kosten vielen goed mee omdat ik altijd in mijn eigen tent geslapen heb en alles zelf geregeld heb, ik heb ongeveer 10 € per dag gebruikt voor 2 brood maaltijden per dag en om de dag een keer een eenvoudige warme maaltijd in een pub / snackbar / goedkoop restaurantje en water uit flessen. wil je iets meer luxe dan moet je dus ook iets meer rekenen.

als je een keer geen zin hebt om je tentje op te zetten moet je vragen naar een mounten bothy, dit zijn eenvoudige hutjes, vrij toegankelijk voor iedereen met bassis behoeften zoals, schop voor je behoefte te begraven, bedplanken om je matras op te leggen om op te gaan slapen, stoel, ... soms zelfs met kachel, spelletjes, eten (niet bederfbaar), ...
ik heb zelf in een mounten bothy bij duror geslapen, maar ze zijn moeilijk te vinden.

waar ik zelf geweest ben kun je best op onderstaande link bekijken
http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&msa=0&msid=213292304844644976617.0004a882c9081147f777d
ik ben namelijk en beetje rond getrokken

schotland heeft echter twee grote problemen, maar zonder dat zou schotland schotland niet zijn, namelijk, er zijn veel midgets, kleine mugjes die je gewoon lek steken als je niet op past en het schotse weer waarbij nederland / belgië droog lijkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan