Simkaart voor Australie

winger46

New Member
Zodra de corona crisis weer normaal vakantieverkeer toestaat willen mijn vrouw en ik nogmaals naar Australie. De ooskust hebben we in 2018 gehad. Nu is het plan om de westkust vanuit Darwin te bezoeken om in Melbourne te eindigen.
Aan de oostkust was op vrijwel elke camping prima wifi te vinden. Of dit aan de westkust ook het geval is weet ik niet. Een plaatselijke simkaart met bel- en data tegoed kan dus van pas komen. Zijn er ervaringen op dit gebied met providers en bereik?

Ik had deze post abusievelijk in Antaerica geplaatst

Fred.

Administrator
Forumleiding
Travel Advisor
Aan de Westkust zou ik Telstra willen aanraden. Dat is de enige die in de outback soms nog ontvangst kan hebben.
geen idee of er wifi is op de campings. Verwacht geen of traag internet :p

winger46

New Member
Bedankt voor je reactie. Telstra zal de beste dekkingsgraad hebben in de stedelijke gebieden. In de outback zou je een satelliet telefoon moeten hebben, maar dat is voor ons geen optie. Rooksignalen dan maar :) . Ben wel benieuwd of ik op de luchthaven van Darwin al een simkaart kan kopen. In Christchurch (N-Z) stond al een verkooppunt in de aankomsthal.

Fred.

Administrator
Forumleiding
Travel Advisor
Geen probleem. :)
Zelfs in de outback heb je op de highway met telstra dikwijls nog ontvangst.
Als je daarvan afwijkt is de kans wel groot dat je geen ontvangst meer hebt.
Hier kan je de Network Coverage Map zien van Telstra

Ik denk niet dat je op de luchthaven al een simkaart gaat vinden, Darwin Airport is niet zo groot. Maar zou ondertussen veranderd kunnen zijn...
Ze hebben wel Wifi.
Maar in de CBD heb je het Mitchell Centre en daar is een Telstra store.

winger46

New Member
Bedankt voor je link naar Telstra. Ik las vandaag ook dat de eerste internationale vlucht naar Melbourne was geland na vele maanden. Eerst de vaccinatie op gang brengen en daarna kijken wat de mogelijkheden zijn om te reizen. Vergeleken daarbij is een simkaart peanuts.

Bovenaan