Na heel wat info te lezen en reisgidsen uit te pluizen heb ik besloten dat Slovenië dit jaar mijn vakantiebestemming wordt.
Het plan is om in sept (+- 3 weken) te genieten van al dat natuurschoon dat Slovenië te bieden heeft en dit gecombineerd met een aardig stukje cultuur.
Als overnachtingsplaatsen had ik berghutten, campings of iets youth hostel-achtigs in mind, kortom low budget en gaan van de ene plaats naar de andere "backpackstyle' met een nodige portie genieten.
ik heb wel eens zin in een rafting op de onstuimige Soca, en een 3daagse trekking door het triglavgebergte, om een ondergrondse grot te bekijken, en prachtige watervallen te zien stromen door een pittoresk landschap. Ook de hoofdstad Ljubljana heeft heel wat te bieden met van speciale architectuur door Plecnik tot de alternatieve hippe stadswijk metelkova.De zonnige kant van de Alpen lijken mij het absoluut waard te verkennen.
Enkele kernwoorden: ontdekken, nieuwe mensen/culturen leren kennen, genieten van de natuur met een nodige portie mental peace en even ontsnappen aan het dagelijkse leven.
Zie je dit idee ook wel zitten of heb je ervaringen/ tips, kan je altijd mailtje sturen of reageren. ikzelf ben 22m (westvl-Gent)en geinteresseerd voornamelijk in muziek,cultuur, reizen, talen, en nog veel meer
Grtz