Spanje rondreis

KS87

New Member
Hi allemaal,

Ik zoek een of meer mensen die het leuk en gezellig vinden om een rondreis door Spanje te maken. Ik ben zelf nog nooit in dat land geweest, dus alles is nieuw voor mij! Ik kijk vooral uit naar het aangename klimaat, de mooie natuur en het lekkere eten en drinken natuurlijk.

Ik ben zelf een vrouw van 34 (bijna 35) en ben vrij tot en met 30 oktober. Misschien wat kort om in deze periode al naar Spanje te gaan (ik wil tenminste voor twee weken gaan en bij een rondreis eventueel nog wat langer), maar we kunnen bijvoorbeeld wel meeten voor een city trip of een weekendje of paar dagen weg om elkaar beter te leren kennen. Vanaf 2 november ben ik flexibel beschikbaar en kan ik tijd vrijmaken in mijn agenda.

Mocht je al ervaring hebben qua reizen in Spanje is dat een pré, want dan kan ik daar een beetje op meeliften. Steden die mij zijn aangeraden zijn: Barcelona, Malaga, Madrid, Valencia en Bilbao. Zelf heb ik de behoefte om wel wat zee en strand te zien (beetje zwemmen en even op het strand liggen vind ik ok), maar ik ben niet echt iemand die daar de hele dag gaat vertoeven. Qua tijd weet ik niet wat de mogelijkheden precies zijn, maar ik zag dat het binnenland van Spanje ook prachtige natuur heeft. Hoewel ik een beetje rustig aan doe vanwege mijn gezondheid, houd ik ervan om de cultuur, natuur en lekker eten en drinken te verkennen (ik kijk nu al uit naar de paella, tapas en lekkere vis en zeevruchten!).

Qua comfort heeft vliegen wel mijn voorkeur, maar gezien dat last minute erg prijzig is, is voor mij bijvoorbeeld met de auto of Flixbus ook een optie. Ik weet niet wat de mogelijkheden met de trein zijn, maar dat vind ik prettiger dan met de auto of bus. Mocht jij handig/ervaren zijn met het uitvogelen van een comfortabele en betaalbare reismogelijkheid, dan ben ik daar alleen maar heel blij mee! :)

Gezien ik niet bepaald miljonair ben, verblijf ik meestal zelf in hostels (ook handig om met andere reizigers te connecten) of in goedkope hotels. Andere betaalbare verblijfopties zijn mogelijk in overleg.

Ik heb de voorkeur om met een vrouw van rond mijn leeftijd te reizen. Maar mochten er meerdere mensen mee willen reizen, vind ik het geen probleem als daar mannen bij zitten. Zolang voor iedereen duidelijk is dat ik reisgenoten zoek op vriendschappelijke basis. Gezien ik af en toe wat rustiger aan moet doen, is het voor medereizigers misschien wel prettig als we met meer dan twee zijn, zodat zij eventueel met elkaar op kunnen trekken als ik even wat rust moet nemen. Wil daar vanaf het begin open en eerlijk in zijn en dan ligt er bij niemand een bepaalde druk.

Ok, hoop dat ik zo alle belangrijke info wel heb neergezet. Mochten er nog vragen zijn, dan hoor ik dat graag!

Terug
Bovenaan