Sportieve trekking in Europa

Status
Niet open voor verdere reacties.

hiker

New Member
Ik ben heel erg gemotiveerd om zelf een trektocht te organiseren, en ben hiervoor nog op zoek naar reisgenoten.

Afkomst, geslacht, leeftijd zijn niet zo belangrijk voor me. Wel dat je een sportieve ingesteldheid hebt, gemotiveerd bent om trektocht te doen en weet wat je van zo'n tocht kan verwachten.

Ik heb een sportieve reis in gedachten, niets "extreems".

Qua bestemming wil ik puur natuur. En niet al te ver: Schotland, Pyreneeën,... zijn schitterende plaatsen.

Datum: bespreekbaar. Voor mij zou maart ideaal zijn.

Duurtijd: +- 1 week.

Zijn er geïnteresseerden?

Ha leuk!

Ik zit nu met een weekje Schotland in mijn hoofd. Daar ben ik nog nooit geweest, is supermooi en lekker dichtbij. Maar andere locaties zijn ook bespreekbaar hoor. Maart zou goed passen. Da's wel nog redelijk veraf, maar dan kan ik het nog goed voorbereiden want daar ga ik voor :smile:

Je mag me mailen op djert44 -AT- hotmail.com om verder af te spreken als je wil.

Groetjes
Geert

sportieve trekking

Hey Hiker,

zou je me op de hoogte willen houden van de plannen? Ik ben zeer geïnteresseerd, zeker voor Schotland. Ik ben er vorig jaar geweest, heb enkele mooie wandelingen gemaakt, maar Schotland is groot genoeg om ernaar terug te gaan.

Ook voor de andere bestemmingen ben ik kandidaat. Het gaat me vooral om het wandelen zoals je zegt in de pure natuur. Het hoeft niet altijd ver weg te zijn.

groetjes

Kristien

Dag Kristien,

Altijd fijn als er nog interesse is :good:

Er ligt nog niets concreets vast. Wel is Schotland een beetje te nat en te koud bevonden om dit in maart te doen. Dus lijkt de periode eind april - maand mei beter geschikt.
Zou die periode voor jou passen?

Welke streek ben je precies geweest vorig jaar?

Ik heb al wel eens gekeken qua vervoer. Ryanair biedt voordelige vluchten aan vanuit Charleroi naar Edinburgh. En van daaruit geraak je met de trein makkelijk verder.

Hey,

ik heb het er daarnet nog over gehad en ik was me ook aan het afvragen of het in maart inderdaad niet te koud zou zijn. Ik ben vorig jaar begin mei geweest en toen was het 's nachts soms 0°C (en ik kan je vertellen dat dat in een tent héél koud is. Ik weet niet wat je idee was ivm logement, maar toch). We hebben ook vaak in de sneeuw gewandeld en 1 keer zelfs een sneeuwstorm.)

Wij zijn met ryanair naar Glasgow gevlogen en hebben er een minibusje gehuurd (met een groep van 8) en hebben Glen Coe, Fort William (Ben Nevis) en Isle of sky bezocht en bewandeld.

Het Lake District lijkt mij ook mooi om te doen.

Ivm de periode weet ik nog niet goed of mei zou lukken, aangezien ik al met plannen in mijn hoofd zat voor dan, maar die zijn ook nog niet concreet, dus...

groetjes

Kristien

Dag Kristien,

't Is in ieder geval de bedoeling om een tent mee te nemen en te gaan kamperen, een combinatie van wildkamperen met campings. Ik dacht niet direct om ter plekke nog vervoer te aan huren, zou het liever bij wandelen houden. Ik ben er zeker van dat er wel routes zijn met veel variatie in landschap en omgeving zodat je op een week tijd toch veel gezien hebt. Ik ga zeker nog wat meer onderzoek doen om de mooiere routes te vinden.

Het is fysiek wel wat zwaarder met een tent, en daarom zou ik de wandeltochten zeker niet te zwaar maken. Enfin, uiteindelijk kan je ter plaatse nog bepalen hoe zwaar je het wil maken, en het weer speelt ook een rol. Heb je trouwens al wat ervaring met trekkings en/of kamperen?

groetjes
Geert

Hey Hiker,

weet niet hoever je staat met de voorbereidingen maar ben zeker geïnteresseerd om mee te gaan naar Schotland. Ik heb in april mei nog nix gepland en heb enige ervaring met hiken en survival.

Tot hoors

JH

hiken

hallo

ik ga in maart via denemarken zweden en finland naar estland en litouwen, ik neem men hond mee voor te wandelen das wss ni echt hiken:p

reisschema kan nog afwijken nog niets geboekt

island skye is zeker aan te bevelen voor te wandelen mooiste wandeling ooit gedaan!

groeten

Maarten

schotland

als ik het goed begrijp gaan jullie naar schotland, daar sta ik ook altijd voor open

zo me een tent hiken is ni echt iet voor mij maar eventueel kunnen jullie meerijden met auto want ik ga altijd met auto want ik neem men hond mee voor te wandelen, zet ik jullie daar af ga zelf nog wat verder en pik jullie trug op ale tis ma een voorstel he heb ik ineens gezelschap voor de lange rit:p

ben in september in schotland geweest prachtig , ik wil nog is trug naar een natuurpark waar ik ben voorbijgereden erges in de highlands:p

shetland eilanden, orkney en hibriden wil k ok nog doen:p

groeten

Maarten

Deze week eindelijk meer tijd om de organisatie te starten. Kunnen jullie allemaal mij laten weten welke mogelijkheden passen:

HEEN
donderdag 21 april of vrijdag 22 april
TERUG
vrijdag 29 april

of

HEEN
vrijdag 6 mei
TERUG
vrijdag 13 mei of maandag 16 mei

Op deze data zijn er Ryanair vluchten. Momenteel loopt er een actie: vliegtuigreizen naar Edinburgh van 6 EUR tot 26 maart ! Hopelijk verlengen ze deze actie nog :-)

Liefst per mail, dat gaat iets vlugger denk ik.

Ik ben ondertussen ook in actie geschoten voor een mooie trekkingroute te zoeken. Ik zal later enkele interessante voorstellen lanceren.

Laatst bewerkt:
Ik heb eens gekeken en de West Highland Way lijkt me wel interessant. Dit is een van de bekendste paden in Schotland en is zeer goed gedocumenteerd.
(zie www.west-highland-way.co.uk voor de officiële site)

Groot voordeel is dat zowel begin- en eindpunt (Milngavie en Fort William) aan een treinstation liggen en makkelijk bereikbaar zijn. Er zijn hier en daar campings en dorpjes onderweg.

Ik denk dat je toch 8 à 9 dagen onderweg bent om hem uit te lopen (je kan hem gedeeltelijk doen ook), dus 10 à 11 dagen reizen in totaal.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan