Dit is een pagina geoptimaliseerd voor mobiel gebruik die snel laadt, klik hier voor naar de originele pagina te gaan.

Sri Lanka zonder veel voorbereiding...?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ives
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hi Ives

Nice to hear from you...dus Negombo valt mee, hoelang blijf je daar nog ?

Groetjes uit een grijs en +8° C België
Gecko

Yup, alles goed. Morgen ga ik naar Dambulla.
Beetje frustrerend: voor alles, maar werkelijk ALLES proberen ze u teveel te laten betalen...wat meestal lukt ook.

Ja, ik weet het, maar wat je wel kunt doen is vragen aan je accommodatiebaas /bazin de prijs van...het gaat ook maar ongeveer zijn...de echte prijs wordt enkel aan de 'locals' aangerekend ...en je gaat nooit op een Sri Lankaan lijken al blijf je 2 weken en 12 uren per dag zonnebaden...

Sunblock, sunblock, sunblock en dan nog...geraakte ik rood verbrand
Mr t valt mee
Probeer het local beer! Lion beer...lekker!
De websites die gecko opgeeft zijn top...echt al goed kunnen gebruiken. Vooral om treinuren te bekijken.
Vroeg slapen...morgen Negombo-Colombo-Kandy-Dambulla
Love thuis stuff!!

Hi Ives

Om verder niet meer 'geroosterd' worden : hoge zonneproduct, max. tot 11 uur in de zon, daarna vanaf 15.30 uur ( plaatselijke tijd, natuurlijk ) ; je 'geroosterde' vlees verzorgen met yoghurt of lotions op basis van aloe vera .

Gaat je morgen de hele reis kunnen afleggen ?

Groetjes
Gecko

Jaja...ben niet ZO erg verbrand.
Ik ga er zeker geraken...wanneer is een andere vraag knap gezelschap uit het hostel reist een stukje mee.
Dees zal nie zalig zijn zeker?

Later!!!

Kleine tip tussendoor: als je geld afhaalt , zoals Gecko zei, altijd bij Bank Of Ceylon mr ook...haal liever 14990 af ipv 15000 bvb om wat kleinere coupures te hebben. Grotere gewisseld krijgen is niet altijd gemakkelijk hier!

Hi Ives

Het klopt...grotere bankbiljetten dan 1 000 LKR zijn altijd een probleem geweest ; maar ik heb direct een oplossing voor gevonden : je logement ermee betalen, sigaretten kopen, op restaurant gaan eten... eventueel je treintickets ermee betalen, en.

Waar ben je ?

Groetjes
Gecko

Vertrek binnen 10 min in Dambulla richting Polonnaruwa om logement te zoeken en stad te bekijken.
Goeiemorgen!!

Goede morgen, Ives

Ben je in Sigiriya geweest of gaat je het bezoeken als dagtrip vanuit Polonnaruwa ? Heb je 'miserie' gehad ?

Groetjes en take care
Gecko

Nee joh, geen miserie. Heel leuke mensen ontmoet op hostel recht tegenover de grot-tempel in Dambulla en van daaruit ook Sigiriya gedaan. Adembenemende zonsondergang gezien van aan die grot-tempel.
Ik wordt ook beter in dat prijs onderhandelen
Voor 5000 rp ingang plus rondleiding met tuktuk kunnen regelen. Sebietjes zonsondergang gaan zien aan het meer v Polonnaruwa en erna een home-cooked meal vd vrouw des huizes hier.
Zien of hier vanavond geen ayurvedische massage te regelen valt.
Morgen met de bus nr Kandy.
Dees is zonder overdrijven de beste vakantie ooit!!
Cheers!!!

Hi Ives

Goed nieuws, zeg....Een must : een treinrit van Kandy naar Badulla is een MUST. De rit is gewoon magisch, fantastisch mooi ! Wat je gaat zien...het is een technische en natuurlijke wonder !

Doe het, als je tijd ervoor hebt, neem de 3e klas...want wat je ziet in de 1e klas, ziet je ook in de 3e klas + locals...3e klas heeft een andere sfeer...maar bon, je beslist het, natuurlijk

Right. Ik ben blij dat je vakantie meegevallen is Azië is mooi ! en een hele stuk vriendelijker dan Europa.

Groetjes
Gecko

Net wakker geworden in Kandy. Gisteren was de meest surreele morgen ooit. Verdwaald opzoek naar het Udawattekele Sanctuary-bos en dus aan iedereen de weg moeten vragen...en iedereen wil van zijn ontmoeting met een blanke ietsje meer maken dan gewoon de weg uitleggen. Dus ik heb zitten bidden bij een buddhabeeld met een geestelijke en daarna mezelf voorgesteld en verteld over België voor de klas van een leraar aan wie ik de weg vroeg.
Bos dan gevonden en enorm ontspannende wandeling gemaakt. Vandaag: elephant orphanage van Pinnawala, botanische tuin van Peradeniya en tea Factory. Treinrit voor morgen Kandy-Badulla is geboekt
Groeten!!!

Hey, fantastisch ! Vandaag gaat ook interessant zijn. Als het weer mee wilt.. Over de treinrit : neem wat snacks bij en water; wat het aan de stations en in de trein verkocht wordt, weet je het niet en het kan onmenselijk pikant zijn....wat nootjes, koekjes en water en enjoy the view ! Je gaat ogen te kort hebben

Fijne 2 dagen toegewenst !
Groetjes
Gecko

Bedankt Gecko!

Kan ik al mee verder

Ik doe nu al mijn best om op een Sri Lankaan te lijken

Hi Patrick

Je vertrek is getting closer...ik heb juist het laatste nieuws over Anuradhapura, Jaffna, Trincomalee en Galle....moet je nog iets weten, laat me weten

Groetjes
Gecko

Status
Niet open voor verdere reacties.
Cookies zijn vereist om deze site te gebruiken. Je moet ze accepteren om de site te blijven gebruiken. Leer meer...