Tazzie (okt09)- Nieuw-Zeeland (nov-dec09) & Zuid-Afrika (mei-jun10)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi,

Ik ben Toby, 30, en spendeer momenteel mijn loopbaanonderbreking in Australië. Net beslist om er een tweede jaar aan te plakken, waardoor er tijdelijk hard gewerkt moet worden om het budget rond te krijgen. Heb al Darwin - Cairns - Brisbane - Sydney achter de rug. Vanaf oktober wil ik er weer invliegen, hopelijk met een gespijsde kas. Het is echter niet alleen om die reden dat ik deze post plaats. Na bijna een jaar alleen te hebben rondgereisd, zou ik tijdens het tweede jaar graag af en toe wat gezelschap hebben. Mijn drie ‘nevenprojecten’ komen daarvoor het best in aanmerking. Staat nog niets vast, dit is enkel wat ik al gelezen heb en de tijd die ik ervoor wil/kan uittrekken. De budgetten zijn uiteraard ruwe schatting op basis van reisgidsen.

3-30 oktober ’09: Tasmanië
2tal weken rondtrekken met buspas (of huurwagen)
1 week trekking met rugzak Overland Walk
1 week trekking met rugzak Southland Walk (optioneel, hangt af van Overland)
Budget zonder vlucht: max 1200 euro

31 oktober - 20 december ’09: Nieuw-Zeeland
3tal weken Noordeiland met buspas (of huurwagen): Bay of Islands, Coromandel, Rotorua, Tongariro Crossing
3tal weken Zuideiland met buspas (of huurwagen): Milford Track, Catlins, Mount Cook
Terug in Sydney voor kerstmis
Budget zonder vlucht: max 2500 euro

begin mei - 11 juli ’10: Zuid-Afrika
4 weken Johannesburg - Kruger - Swaziland - Durban - Lesotho - Kaapstad
4 weken Kaapstad - Bloemfontein - Johannesburg en omstreken, gecombineerd met 7 wedstrijden voor het WK voetbal
Waarschijnlijk met huurwagen voor de flexibiliteit en kost ongeveer 1000 euro voor 2 maanden
Geïnteresseerden hoeven geen voetbalfreaks te zijn, ben ik trouwens ook niet
Zal toch moeilijk zijn om nu nog dezelfde tickets te bemachtigen
Heeft dan enkel invloed op het reisschema, vb Kaapstad op 11 juni, Bloemfontein op 14 en 17 juni, Johannesburg op 20 juni
Je kan altijd na 4 à 6 weken een terugvlucht nemen vanuit Kaapstad, voor het WK begint
Budget zonder voetbal en vlucht: max 2500 (huurwagen met 2 doet de prijs al onder 2000 zakken)

Voor hen die gewoon Australië zouden doen binnenkort, ik reis hier met mijn eigen wagen rond en wil oudjaar in Sydney doorbrengen en dan via Canberra naar Melbourne rijden om het Australian Open te zien. Vanaf half juli ’10 staat dan Adelaide - Alice Springs - Kimberleys - Broome - Perth op het programma.

Genoeg keuze lijkt me, ben altijd te bereiken op mijn mailadres [email protected]

Tot mails,
Toby

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan