Booking.com

Tips gevraagd: Backpacken in Zuidoost Azië

Jorick91

New Member
Hallo

Ik wil vanaf 1 mei gaan backpacken in Zuidoost Azië voor ongeveer twee en halve maand.

Nou is mijn plan om te vliegen naar Bangkok en vanuit daar wil ik een rondje maken Thailand, Laos, Vietnam, Cambodja, Thailand (dit staat niet vast). Ik ben niet echt van het plannen, vind het vaak leuk om ter plekke mijn reis te bepalen.

Ik maak me alleen een beetje zorgen over het regenseizoen. Zijn er mensen die ervaring hebben met backpacken in Zuidoost Azië in deze periode. Zijn er landen waar ik beter heen kan gaan in verband met de regen? Tips zijn welkom!

Ook andere tips over bijvoorbeeld must see bestemmingen worden gewaardeerd!

Jorick

Gecko

Well-Known Member
Hi Jorick

Ik heb alle door je genoemde landen bezocht...geen minuut spijt van gehad ! Azië is een continent apart en tegelijkertijd een aparte wereld, met geen andere werelddeel te vergelijken. Je gaat er gegarandeerd geen spijt van krijgen....GO !

Weet je wat mijn vertrek bepaald ? De kost van mijn vliegtuigticket. In de tropen regent het altijd...er bestaat geen droog seizoen ; een droog seizoen is een fabel.;)
Als je nog vragen hebt, stel ze gerust... het is mij een plezier om ze te beantwoorden...zeer graag zelfs (y):):)

Ik kom terug op de 'must-see' s..

Groetjes uit Bohinjska Bistrica ( Slovenië )
Gecko :)

Jorick91

New Member
Hoi Gecko

Bedankt voor je reactie en de tips. Heb jij ook ervaring met die gebieden in de periode dat ik ga? Ik had namelijk gehoord dat het in het ene land de regen erger is dan in het andere. Of moet ik me daar helemaal geen zorgen over maken?

Jorick

Gecko

Well-Known Member
Hi Jorick

Sorry voor mijn late reactie...ik ben op pad geweest, info verzameld voor het "Slovenië"dossier.

Eerlijk geschreven, hou ik nooit rekening met het weer waar dan ook ter aarde...in de tropen regent het altijd. Bekijk de statistieken...er is geen dag in een jaar zonder regen, dus onnodig om zorgen te maken over iets die je niet in handen hebt...:) Bv., ik ben aan de tour van de Balkan begonnen veel te vroeg ( te koud, het kan nog vriezen en sneeuwen), volgens sommige familieleden, maar eens ter plaatse, mijn standpunt bevestigde de werkelijkheid, en nog eens bevestigd door de locals.

Zie je...nog een tip : just GO ! :)(y) en geniet ! (y)

Als je nog vragen hebt, ik sta zeer graag ter je beschikking :):)

Groetjes uit Bohinjska Bistrica ( Slovenië )
Gecko :)

Lode94

New Member
Jorick, ben je nu al gaan backpacken in Thailand? Ik zoek namelijk volgend jaar ook te vertrekken rond januari / februari. Gr Lode

Dimitri25

Well-Known Member
'regenseizoen', klinkt erger dan het is, af en toe eens een ferme (maar écht een ferme regenbui), nuja, misschien had ik gewoon 'chance'? Gewoon gaan zou ik zeggen.

World Nomads Travel Insurance
Bovenaan