Booking.com

tips gevraagd voor Costa Rica - Panama

RomanHoliday

New Member
Hey ,

Ik vertrek op 11/11 voor 2 weken naar Costa Rica en Panama.
Ik ga op mijn eentje met de rugzak (mensen zal ik wel ontmoeten in de hostels).

Als er iemand tips heeft van wat ik zeker niet mag missen... altijd welkom!!

groetjes,
Ann

LaViajera

Well-Known Member
Dat zal er vanaf hangen wat je precies wil doen, want als je beide landen wil doen op 2 weken tijd, zal je een serieuze selectie moeten maken. Ik ben een aantal jaar geleden 3 weken in Costa Rica geweest en heb daar zeker niet alles gezien. Dus hierbij een overzichtje van een aantal plaatsen en mijn mening erover.
- San José: valt niet veel te zien
- Rincon de la Vieja: mooi natuurpark, niet zo heel toeristisch. Ga er niet in te paard als je geen paardrijervaring hebt. Zeer mooie lodge boven aan het park, maar moeilijk bereikbaar (toen toch),. Je moet in Liberia bellen en vragen of ze je daar komen halen.
- La Fortuna: de waterval is mooi, maar in tijdsnood zou ik dat evt. laten vallen (hoewel wij op de terugweg wel toekans in de bomen gezien hebben). De Arenal vulkaan: geen zaklamp vergeten als je 's avonds gaat kijken. Je ziet een paar rode vonkjes uit de bergtop komen, maar ik heb van anderen gehoord dat er meer spectaculaire vulkanen zijn elders (ik kan zelf niet vergelijken).
- Cahuita: het dorp zelf betekent niks, maar het park vond ik wel de moeite. Is totaal anders dan de andere parken in CR. Je kan er posterfoto's nemen van zicht op een azuurblauwe zee tussen de palmbomen door :D.
- Tortuguero: het park betekent niks als je er al anderen gezien hebt in CR en je moet er verplicht laarzen huren als het een beetje nat is. Maar 's avonds naar de zeeschildpadden gaan kijken, vond ik wel zeker de moeite waard, ook al is het pikdonker en mag je geen foto's nemen. Je moet natuurlijk ook wel een klein beetje geluk hebben dat je er een paar ziet. Ook een boottochtje door de mangroven is de moeite.
- Monte verde: een gegidste wandeling over de hangbruggen is eigenlijk alleen maar speciaal o.w.v. de hangbruggen. Je ziet veel meer ongerepte natuur als je het reservaat ingaat i.p.v. de aangeduide stenen paadjes in het park. Maar da's dan eigenlijk wel een 2-daagse tocht die je best met een gids doet die de weg wijst. De tocht naar de hut op 6u wandelen, is redelijk zwaar.
-Manuel Antonio: heb ik helaas zelf niet gedaan, maar werd door de lokale bevolking wel erg aanbevolen.

CR is alleszins een land waar je gemakkelijk alleen kan reizen en zolang je niet erg van de toeristische paden afwijkt, hoef je zelfs niet veel Spaans te kunnen.
Veel plezier!

Timmen

New Member
Veel plezier daar, ik vertrek 19/11 naar Costa Rica, misschien lopen we elkaar wel tegen het lijf :)

World Nomads Travel Insurance
Bovenaan