1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Tips voor Oman

Discussie in 'Midden-Oosten' gestart door karo83, 29 jan 2016.

1. karo83

karo83 New Member

Iemand ervaring met rondreizen in Oman?
    We zullen er maar heel kort zijn, zo'n 5dagen (vanuit Muscat)
    Online info is vrij beperkt vind ik, dus wie eventuel ervaring heeft, mag die zeker delen.
    Wat zeker te doen op zo'n korte tijd? Zelf rijden doenbaar of hoe is het 'openbaar vervoer'?

2. Fred.

Fred. Administrator Medewerker Travel Advisor

3. LaViajera

LaViajera Member

Een late reactie, maar misschien heeft iemand er nog iets aan :). Zelf rijden is zeker doenbaar, rijstijl is zoals in Belgiƫ en auto's en wegen zijn heel goed. Openbaar vervoer bestaat nauwelijks. In Muscat is er wel een vrij nieuw bussysteem van een 6-tal lijnen met moderne bussen die regelmatig rijden en kan je ook gemakkelijk taxis nemen. Maar als je hotel in Muscat vrij ver van het stadscentrum ligt, ben je ook daar misschien voordeliger af met huurauto.

Op 5 dagen vanuit Muscat: hangt ervan af hoeveel je wilt rondrijden en wat je graag wil zien. Een bezoek aan een strand met reuzeschildpadden kan leuk zijn, maar is wel 's avonds laat of 's morgens vroeg (lastig dus als je vanuit Muscat wilt vertrekken). Een dhow cruise aan de Arabische fjorden is ook leuk, maar praktisch niet haalbaar als daguitstap (binnenlandse vlucht nemen naar Khasab of anders ferry (5 uur) ). Je kan wel gemakkelijk vanuit Muscat een daguitstap doen naar Nizwa en de forten van Jabreen en Bahla bezoeken. Daguitstap naar Wadi Bani Khalid is ook doenbaar volgens mij. Maar persoonlijk zou ik toch eerder aanraden om niet op 1 plaats te blijven maar rond te trekken en op verschillende plaatsen te overnachten.

Deel Deze Pagina