Tips voor vakantie azie tijdens de zomervakantie alleenstaande moeder + kind 7 jaar

Serey

New Member
Hallo iedereen!

Ik ben nieuw op het forum en ik zou graag willen weten hoe vooral andere alleenstaande moeders het doen tijdens de zomervakantie, die toch ook graag willen blijven reizen.

Mijn zoon wordt 7 in de zomervakantie en houdt erg veel van vliegtuigen en reizen dus vind ik het tijd om met hem (buiten Europa) op vakantie te gaan. Ik zit zelf te denken aan Zuid-korea en Japan. De 1ste 3 weken van de zomervakantie is mijn kind met mij (het is een absolute nee om zonder hem te gaan ik zal dan niet kunnen genieten van de vakantie door heimwee) dus ik wil tussen 7 juli en 28 juli gaan, maar als ik kijk naar de tickets kom ik uit op een bedrag van 3000 euro (terugreis is niet terug naar NL maar Istanbul vanwege een bruiloft). Ik ben ooit 10 jaar terug buiten Europa geweest dus ik heb geen flauw idee waar ik precies moet kijken. Ik heb een budget van 5000 euro voor 3 weken, ik weet ook niet of dit genoeg is, vooral als ik naar de vliegtickets kijk. Hebben jullie voor deze periode tips of wellicht landen welke ook veilig zijn en niet zo duur?

Hoi Serey, wat geweldig dat je je kind meeneemt op reis .Ik heb zelf ook veel gereisd met mijn kinderen. Eerlijk gezegd zou ik niet voor Japan kiezen gezien de strakke georganiseerde wereld daar die ook in contact doorgaat.Z.O Azie zoals Indonesië is qua natuur en rust prachtig, ook fijne stranden om te zwemmen én de mensen zijn openlijk heel vriendelijk op kinderen .Wat dacht je van Oerang Oetangs spotten op Sumatra .Ook het apen bos in Ubud op Bali is leuk en mooi al moet je er wel goed op je spullen letten omdat de apen brutaal zijn.Én met een kind van 7 zou ik niet te veel verkassen.Vriendejes ontmoeten om mee te spelen is denk ik ook heel fijn.

Terug
Bovenaan