Tips voor wandelreis/huttentocht Alpen

Jeroen1

New Member
Hallo allen,

Al lange tijd lijkt het me mooi om een keer een wat langere wandeltocht (dan 1 dag) te maken in de Alpen. Bijvoorbeeld een aantal dagen van hut naar hut lopen, een rondtocht of vanuit 1 uitvalbasis een aantal mooie wandelingen doen. Concrete ideeën/plannen heb ik niet, deels omdat ik met een aantal vragen zit.

- Mijn vrienden hebben hier geen interesse in, dus blijf ik alleen over. Zo'n tocht wil ik niet alleen doen, dus moet ik op zoek naar reisgezelschap. Zijn er bijvoorbeeld organisaties/websites waar je je voor groepsreizen o.i.d. aan kan melden? Hierbij moet het dus niet een al bestaande groep van bijv. 10 man zijn (die elkaar al kennen), maar liever meerdere enkelingen of tweetallen. Overigens mag/kan het natuurlijk ook dat ik via iets als dit (forum) medereizigers kan vinden.
- Ik ben zelf 22 jaar, dus zou het liefste wel een beetje met leeftijdsgenoten gaan. Zeg maar van min 18 tot max 30 jaar. Nu heb ik wel wat wandelreizen gezien op internet, maar heb ik het idee dat met name 40/50 plussers zich hiervoor aanmelden. Nu denk ik wel dat het moeilijk is om hier leeftijdsgenoten voor te vinden.
- Interesse vooral in Oostenrijk en Noord-Italië of wellicht in Zwitserland.

Verder:
- Weet ik nog niet wanneer ik wil gaan, staat nog compleet vrij, gaat me nu puur om het idee. Kan wellicht in de lente of in de zomer.
- Ben ik iemand die geen klimervaring heeft (en die wens ook nog niet heeft), dus dat hoeft voor mij niet. Moet wandelend te doen zijn.
- Ben best fit aangezien ik regelmatig sport maar meerdere dagen achter elkaar lange wandelingen is ook nieuw voor mij.
- Wel al vaak in de bergen geweest

Ik hoor het graag als iemand wat weet!

Terug
Bovenaan