To do list Sri lanka

Discussie in 'Indiaas subcontinent' gestart door carootje, 20 apr 2014.

1. carootje

carootje New Member

Als ik aan Sri Lanka denk dan denk ik aan
    - Schildpaddenopvangcentra's
    - Olifantenweeshuis
    - Yala national park
    - tempels
    - walvissen en potvissen spotten
    - theeplantage's

Wat is er volgens jullie nog aan te raden daar ? Liefst zoveel mogelijk fauna en flora.

Alle tips welkom

2. Gecko

Gecko Active Member

Hi Carootje
    Ik vertrek eind oktober naar Sri Lanka. 80 dagen.
    Ik heb een kaart gekocht en "Lonely Planet"; de gids dient om te weten waar massa toeristen gaat; de kaart dient om mijn eigen traject te maken, om de "tourist traps" te vermijden. Je kunt enorm meer uithalen door dezelfde te doen maar kleinschalig, in contact met de lokale bevolking. Je leert enorm veel van de gewone mens. Vriendelijk zijn en hun gewoontes respecteren opent veel meer deuren dan je denkt.

Wanneer vertrekt je ?

Groetjes :)
    Gecko, Bacuit Bay, El Nido, Palawan Island, Filippijnen

3. carootje

carootje New Member

Ah oke, misschien moeten we ook zo'n gids kopen.
    We vertrekken in mei .
    Ga jij er ook een auto huren?

4. carootje

carootje New Member

PS zit jij in El Nido nu ?

5. Gecko

Gecko Active Member

Hi Carootje

Yep...En het is lekker warm, zelfs voor een reptiel...;) nu begrijp ik waarom de toko's, leden van mijn "familie", alleen 's avonds verschijnen :D maar ik ben van een andere soort, ik leef meer in de zon !

Nee, ik ga zoveel mogelijk met het openbare vervoer...het is "more fun", zoals ze hier zeggen...in het arme Filippijnen, alles draait om "fun". Door Filippijnen te bezoeken en met veel Filipino's te praten, bekijk ik mijn toekomstige reizen door een andere filter : "it must be fun ! " en zo denkt Sir Richard Branson ook over....:LOL:

Groetjes:)
    Gecko, Bacuit Bay, El Nido, Palawan Island, Filippijnen

6. carootje

carootje New Member

We zijn daar vorig jaar geweest El Nido is gewoon het paradijs;)! Geniet er maar van !

7. Gecko

Gecko Active Member

Hi Carootje

El Nido zelf ( het dorp, bedoel ik) is niet veel om naar huis te schrijven...het is een dorp voor toeristen ( duikers, vooral), maar de omgeving, de natuur is wel mooi.
    Overmorgen "verhuis" ik naar Caalan Beach, ik ga logeren bij "La Salangade" ( zie mijn laatste "entry" van mijn reisjournaal ), weg van hier.
    El Nido gaat vanaf overmorgen dienen enkel en alleen om mijn boodschappen te komen doen. Ik zit liever bij de vissers. Het is "more fun"! :D

Groetjes:)
    Gecko, nog steeds in Bacuit Bay, El Nido.....

8. carootje

carootje New Member

Leuk leven precies, en wat doe je dan voor de kost als ik zo nieuwschierig mag zijn?

9. Gecko

Gecko Active Member

Zaventem Airport...fantastische plaats om 2 obssesies te kunnen combineren : reizen en luchtvaart.
    Vind je niet ? :)

Groetjes
    Een reptiel

P.S. Ik moet gaan maffen...nu is hét moment...het is maar rond 30 graden...morgen "springen" we naar 40 +...een beetje té warm om te slapen, zelfs voor reptielen;)

10. Gecko

Gecko Active Member

Hi Carootje

I'm back ....7 uren geleden en ik denk dat ik iets voor je gevonden heb : http://www.toursbylocals.com
    Ben je nog in het land ?

Een reptiel ;):)

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie
  1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie