Toffe metgezel voor Ijsland

Status
Niet open voor verdere reacties.

Havir

New Member
Hello,

Dit jaar heel wat verlof staan (lucky me :-) ) en die stilletjes aan wat aan het opvullen met leuke trips en reizen.

Voor één van m'n bestemmingen die ik wil doen vind ik niet direct een metgezel in kennissenkring (kan ze namelijk moeilijk warm maken voor Ijsland wegens ideëen/vooroordelen over te koud/te onbekend/ … of omdat het gewoon niet past). Vandaar even een oproep naar een metgezel (bij voorkeur tussen 25-35 jaar) die zin heeft in een trip naar Ijsland in de periode mei-juni-juli (beste periode qua weer , …). Dit jaar blijkbaar uitgeroepen door Lonely Planet-lezers tot beste reisbestemming maar het is vooral de overweldigende natuurpracht die me aanspreekt van dit land. Periode + duur (ik dacht 10 tot 14 dagen) valt onderling af te spreken

Ik gedacht om personenwagen (eventueel 4x4 afhankelijk van budget) te huren en via de kustlijn het eiland te doen met overnachtingen in hostels en eventueel ook even te kamperen. Hoe ik de reis zie: genieten van de natuurpracht (watervallen (Gullfoss, Detifoss, Svartifoss, ...), de fjorden in het noorden, kraters genre Grabrok, geisjers, vulkaanstreek, walviscentrum in Keflavik, …), relaxen (warwaterbaden, bv. Blue Lagoon), wat avontuur (excursies, bergwandeling in Vatnajokull, huren van sneeuwscooter, …) en ook wat chillen en uitgaan in de hoofdstad. Zelf ben ik een 32 jarige sportieve kerel uit de streek van Kortrijk. Tips voor IJsland zijn trouwens altijd welkom!

Greetz

Hello, Ik ben zelf op zoek naar een reisgenoot die een beetje dezelfde opvattingen als ik heb, dus je voorstel komt als geroepen. Mijn ouders zijn verwoede Ijslandfans en wijzen er me regelmatig op dat ik het land toch eens gezien moet hebben... Zelf ken ik het land totaal niet, maar ik heb er wel kennissen wonen. Als kind heb ik vele weken doorgebracht in Scandinavië dus ik heb geen schrik van het weer :) En stel dat we er niet uitraken, dan heb ik nog altijd een schat van informatie voor jou. En ter info: ik ben van het vrouwelijke geslacht, 26 jaar, en eveneens sportief.

Hey,

Ik heb geen interesse om mee te gaan, maar kan je wel wat praktische info geven als je wil, want ik ben er zelf geweest 2 jaar geleden :).
Ik kan je alvast vertellen dat je, om het betaalbaar te houden, best een auto deelt met 4 personen, want een auto huren (groot genoeg voor 4 personen dan weliswaar) kost al meer dan 100 € per dag. Wil je een 4x4, dan wordt het nog veel duurder. Als je het binnenland in wil (alle wegnummers die beginnen met K), dan ben je verplicht een 4x4 te huren (en ik kan je ook verzekeren dat je dat absoluut niet moet proberen met een gewone auto!), maar ik zou dat persoonlijk sowieso afraden als je geen ervaring hebt met het rijden door rivieren...
Als je op hostel wilt in juli: op tijd reserveren! Als je de landmannalaugar trekking wilt doen en wilt slapen in hutten, dan moet je dat asap proberen te reserveren.

Ik zou trouwens niet durven zeggen dat mei al een goede reisperiode is, zeker niet in het noorden. Eigenlijk is er maar 1 echt 'goede' maand (hoewel dat relatief is natuurlijk...) en dat is juli. Da's dan ook de reden waarom alle hostels dan volzitten...

Als je nog praktische vragen hebt, dan stel je ze maar :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan