Trans Siberie/ Mongolie express zomer 2011

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan_herwig

New Member
Hallo,

Ik ben op zoek naar reisgenoten om deze zomer met de trans Siberie express van Moskou naar Peking te sporen.

http://www.youtube.com/watch?v=M9S9CFIePms

Op drie weken tijd door drie landen en twee continenten met één trein. Ik zou zeker in Irkutsk aan het baikalmeer willen uitstappen en in Ulaanbaatar in Mongolie. Maar ik heb nog geen tickets, dus je mag me gerust op andere ideeën/ tussenstops proberen brengen.

Periode? Ergens in juli, augustus of september.

Ik schat dat de reis tussen de 1500 en 2000 euro zal kosten met vlucht, trein, logies en visa's inbegrepen. Gebaseerd op het starters pakket Trans Mongolie van Tiara tours.

Interesse? Laat het me weten.

express

hallo

ik heb in praag siberiers leren kennen ze wonen in novokuznetsk en vertelde me dat het in het altai gebied ook zeer mooi is ik heb een foto gezien prachtig landschap daar! het bajkal meer is idd ook niet te missen! hopelijk trek ik ook ooit eens naar ginder maar in de zomer ben ik niet vrij. heb je al ervaring met het aanvragen van visa? want mss ga k t ok doen aangezien ik naar de baltische landen en finland trek in maart en mss eens over de grens ga piepen zonder te overnachten mss is dit verplicht? omdat het op de website stond om naam hotel door te geven.

groeten Maarten

Hoi!

Vorige zomer heb ik de transiberiosche express van Vladivostok tot in Moskou gedaan.

Een prachtige ervaring! Wel zwaar, houd aar rekening mee. wij deden het wel met gewone, niet-toeristische treinen (in tegengestelde richting).

Wel vond ik Irkutsk, in vergelijking mt andere tussenstops die we deden, overroepen. En dan vooral het Baikalmeer. Het is er gewoon immens groot (als een zee), veel binnenlands toerisme en miljarden muggen als je ietwat naar het binnenland trekt :-).
ik zou het wel opnieuw doen als ik er de tijd voor had, maar ik zou voorrang geven aan Jekatarinburg (moderne, maar mooie stad) en Moskou. Ook Vladivostok was erg mooi, maar daar zal je dan nit komen.

Voor wat het waard is...
Succes nog!
Sven

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan