Vakantie enkel tijdens groot verlof

Status
Niet open voor verdere reacties.

donaldje

Active Member
Gegroet mensen!

Via google op deze website terecht gekomen, en uit de posts die ik hier aantref, lijkt me dit wel een deftige site.
Ik ben een 33 jarige man uit Tienen, omgeving Leuven dus (Vlaams-Brabant), single en wil liever niet alleen op reis gaan deze zomer. Als ik specifieke single-reizen afspeur bij touroperators, kost dat gigantisch veel geld. en dan moet je nog gekoppeld worden of heeft de ander misschien verwachtingen. :(
Alternatief zijn georganiseerde busreizen, maar daar voel ik me (ik kan verkeerd zijn) als 33jarige net iets te jong voor.

Ergens denk ik, gewoon met soortgelijke mensen samen op reis. Je vermijdt de eenpersoonskamertoeslag, hoeft niet alleen te eten, en wie weet vloeit er wel wat vriendschap of goede kennis uit voort.
We hoeven niet elke dag alles samen te doen uiteraard, dan kan besproken worden.

Ik ben leraar, dus ik kan geen vakantie nemen, ik kan enkel de gekregen vakantiemaanden gebruiken :)

Qua bestemming ben ik vrij flexibel. Liefst niet te overvol gevuld met activiteiten van 's morgens tot 's avonds maar zuiver strand en eten is net dat andere uiterste, dus iets daartussen?
Mijn ideale vakantie was die op Gozo intussen toch al 5j geleden. Eiland bij Malta. Vliegreis, bus en boot en dan met taxi tot aan hotel op klein eilandje. Heb daar toen met vrienden elke dag iets anders gedaan: eens gewoon dagje strand, eens wandelen doorheen eiland tot ander strand, boot gehuurd, scooters gehuurd, ander eiland bezocht, hoofdstad eens aangedaan.

Dus ik kijk nog wel eens de komende dagen tussen de andere entry's op deze site. En als er hier iemand reageert... ;)

Hé daar!
Ik heb wel interesse.
Ik ben nog op zoek naar iets voor de maand juli.
Liefst niet te ver rijden of een goedkope vlucht (binnen Europa dus ;-)).
En ik zou een 10 dagen kunnen gaan ongeveer.
Zegt dat je iets?
Groetjes,
Iris

Dag Iris

Er zijn enkelen die via een privé bericht geantwoord hebben. Zelf heb ik nog niets beslist of uitgewerkt; zoals ik iemand stuurde: ik zit op level nul van ideeën en uitwerking op dit moment. Ik ben eigenlijk heel flexibel en vind verschillende soorten vakanties wel tof en heb ik gedaan.

- vorig jaar Mallorca, dus strand en uitgaan en bootje varen en zo
- jaar ervoor Spaanse zuidkust, beetje de Sierra Nevada in op dagtrip, strand, en oudere steden bezocht, Granada ook uiteraard
- jaar daarvoor in Duitsland gewoon aan een meer groentoerist gespeeld, fiets gehuurd, kleine Duitse stadjes bezocht
- jaar daarvoor in oostenrijk tegen Italiaanse grens in de zomer in de bergen gaan wandelen en sauna's en welness in dat hotel gedaan.. minder cultuur gedaan toen
- 5j geleden Malta kun je hier boven lezen

Maar steeds in Europa en ik denk een eerste keer hier op het forum ook binnen Europa te blijven..
Misschien doe ik wel twee vakanties (heb tijd genoeg), eentje groen en eentje strand, met wat combinatie van eens stadje bezoeken om cultuur erbij te betrekken ;)

Hallo ginder!

Even melden dat het vakantieplannen nog steeds niet gelukt is. De roadtrip naar Griekenland die me wel aanstond, zal niet doorgaan (of toch niet met mij) vermits de datum dat ik moet terug zijn (28 aug) de terugtickets vanuit Athene een 250-300 euro enkel kosten!
Jammer, maar nog tijd voor wat anders, maar plannen lijkt toch aangewezen om nog goedkope tickets te bemachtigen.

Door het denkproces van een roadtrip heb ik het gevoel dat een zon-zee-strand vakantie dit jaar iets te saai zal zijn. Dus er mogen graag enkele actieve momenten in de reis zitten (hoeft niet elke dag hoor, maar toch enkele dagen) dus wie nog vanaf level nul qua datum (wel grote vakantie en ik moet 28e aug terug zijn) en bestemming (binnen Europa) op reis wil vertrekken, reageren !

Ik verneem het!

Hey Donald, Iris

ik ben ev een kandidaat voor 'n kort reisje/citytrip, vb Zuid Frankrijk, Praag, ...
heb al veel rondgereisd, Zuid Amerika, Azië, nu hou ik het wat dichter bij huis.
Ik hou van wat afwisseling op vakantie, iets cultureel, avontuurlijk, wat zon en zee of watersport
maar low budget en 's avonds van 'n lekker etentje te genieten.
met 'n groepje zou Zuid Frankrijk ideaal zijn, heb een auto.

ben van Leuven, 45 j maar erg sportief, kan enkel voor 'n weekje vb: van 26 juli tot 2 augustus
Reissmurf

Hallo daar!

Ik zal je een persoonlijk bericht sturen, want ik vrees dat de vakantiemaanden stilaan vol zitten.

Donald

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan