Vakantie geboekt! Maar wil die annuleren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

T...S

New Member
Hallo,

Ik heb donderdag j.l. een vakantie geboekt via beachmasters.nl
Samen met een vriend een vakantie naar Spanje. Naderhand bedachten we om een "grap" uit te halen, omdat men op die site enkel een adres hoeft in te vullen wil men een vakantie boeken.
Daarom hebben we een vriend ingeschreven voor een reis naar Turkije voor 2 personen. Op dat moment dachten we een leuke grap uitgehaald te hebben. Wij waren namelijk van mening dat wanneer we reis hebben geboekt, hij een bevestiging van reservering zal ontvangen, die hij natuurlijk dan vervolgens niet gaat bevestigen waarmee de grap zou eindigen.
Later kwamen we erachter, nadat wij zelf een acceptgiro hadden ontvangen, dat er betaald moest worden. Hij heeft waarschijnlijk de brief van beachmasters ook al ontvangen. Is hij verplicht om te betalen? Moet hij via de annuleringsverzekering de reis annuleren? Kan hij de brief links laten liggen en er niet op reageren zodat daarmee de kous af is?

Natuurlijk weet ik en mijn vriend dat deze grap heel erg dom is. Dat we er beter over na hadden moeten denken aangezien we op dit gebied weinig kennis hebben.

Toch hopen wij op enkele reacties van mensen die hier meer kennis over hebben!

bvd,

Ten eerste vind ik dit heel dom... Maar ja dat wist je al :roll:

Maar volgens mij moet je altijd een schriftelijke bevestiging ontvangen; en deze ondertekenen om tot een overeenkomst te komen.

Als ik het goed begrijp hebben ze je ook geen mail gestuurd? deze je dan zou moeten bevestigen?

dus zou ook gewoon iemand anders jou gegevens kunnen invullen op die site?

Normaal staan er wel voorwaarden op de brief met de overeenkomst.. meestal achteraan in kleine lettertjes.
Of anders moet je het via de site ééns uitpluizen...

In het ergste geval zal de grap wat centen kosten...

Ik heb geen idee hoe de wet in Nederland in elkaar zit, maar in België is dit een verkoop op afstand en bij iedere verkoop op afstand heb je wettelijk 7 dagen om je koop ongedaan te maken.
[DLMURL="http://www.euroreizen.be/nl/tips/reservaties/verkoop_afstand.htm"]Hier [/DLMURL]kan je de volledige tekst, specifiek voor reizen geboekt op afstand, nalezen.

Ik heb even gekeken op de site van Beachmasters, maar zij zijn daar niet erg duidelijk in. Zij belichten alleen maar hun kant van het verhaal:
De reisovereenkomst is tot stand gekomen indien de voor inschrijving noodzakelijke gegevens zijn binnengekomen. Na ontvangst van deze gegevens wordt de overeenkomst schriftelijk binnen 4 werkdagen door Beachmasters bevestigd.
Voor hen is hiermee de verkoop gesloten.

PS Ook in Nederland blijkt de wet er hetzelfde uit te zien als in België, ik heb niet het hele artikel gelezen maar dat je vast zelf wel even nalezen op http://www.mijnwinkel.nl/homepage/p...kel.nl/homepage/pages/wetverkoopopafstand.htm

Succes, en ik hoop dat je hier wat van geleerd hebt en je vriend nooit meer zo'n rotstreek aan zijn broek zult lappen!

Laatst bewerkt door een moderator:
Heel erg bedankt voor jullie reacties. Iemand van beachmasters belde de andere schuldige van de grap op vanmiddag. Het wordt waarschijnlijk ongedaan gemaakt maar er moeten wel wat administratiekosten betaald worden, we komen dus met de schrik vrij. We hebben namelijk een vakantie geboekt voor 2 personen op de naam van een vriend van ons, maar ook op een fictief persoon.

T...S
Voor je die administratiekosten betaalt, eerst toch maar even de wet erop nalezen hoor. Je zou wel gek zijn iets te betalen als het eigenlijk niet hoeft! Als jullie die vakantie vorige week donderdag pas geboekt hebben, dan hebben jullie in principe tijd tot nu donderdag om te annuleren ...

De belangrijkste is dat de consument bij iedere e-commerce transactie een bedenktijd van 7 werkdagen krijgt om de transactie zonder opgave van redenen te herroepen.

En ook jullie leverancier staat volgens mij niet recht in zijn schoenen: Op de leverancier wordt bovendien een uitgebreide informatieplicht gelegd. (...) De leverancier moet, voordat de koop wordt gesloten, de volgende informatie verstrekken: de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken. (...)
Het is de leverancier verboden hiervoor kosten in rekening te brengen anders dan de verzendkosten.

Ik heb dat allemaal niet teruggevonden op de site van Beachmasters!
Gezien dit een bedrijf is dat zich voornamelijk richt tot jongeren gaan zij er misschien van uit dat jullie toch de wet niet kennen en wel zullen betalen.

Ik zou als ik jullie was, zelfs in dit bijzondere geval (de 'grap' bedoel ik), toch even willen weten wat mijn rechten zijn ivm de administratiekosten.

Succes!

Ja, ik vond het ook nogal onduidelijk wat ze bij beachmasters vertellen.

Maar als je dan die wet leest word het wel duidelijk.

Volgens mij moet je niets betalen.

PS: laat ons even weten hoe het afloopt. :)

Ik vroeg me eigenlijk af hoe dit afgelopen is.
Ik heb namelijk vanmiddag een internet boeking doorgegeven bij Sunjets en daar staat uitdrukkelijk vermeld dat je afstand doet van het recht op herroeping. Indien je dat vakje niet aanvinkt, dan kan je gewoon bij Sunjets niet (online) boeken.
Hoe was dat bij beachmasters geregeld?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan