Verpleegkundige die grenzen wil verleggen

Discussie in 'Australië & Nieuw-Zeeland' gestart door Anton, 16 aug 2015.

1. Anton

Anton New Member

Beste globetrotters/backpackers/wereldreizigers/...

Ik ben Anton, verpleegkundige met vast werk...maar wegens enkele recente tegenslagen heb ik er nood aan eens uit mijn comfortzone te trekken. Tot nu toe heb ik enkel nog maar durven dromen van een rondreis in Australïe. Maar ik voel van mezelf dat ik het gewoon eindelijk eens wil doen...ik wil later niet hoeven zeggen: had ik maar dit of had ik maar dat gedaan. Ik heb het gevoel dat dit me zou bevrijden als persoon. Zijn er nog mensen die dit gevoel kennen?

Nu, de stap van droom naar doen is natuurlijk wel redelijk groot, heb ik de indruk... Je moet een hoop denkwerk en papierwerk verrichten vooraleer je uiteindelijk op dat vliegtuig zit.

Hebben jullie adviezen voor mij? Of zijn er mensen die denken: He, zo voelde ik me ook! En die me op het juiste pad kunnen zetten?

Oh, ik zou dit trouwens willen combineren met werken, hoeft niet per sé als verpleegkundige te zijn, maar mag zeker, want dat zou zeer goed zijn voor mijn ervaring.

Laat maar weten! Ik ben alvast dankbaar voor iedere reactie...

Anton

2. Fred.

Fred. Administrator Medewerker Travel Advisor

Hallo Anton,

Ik begrijp je volledig! Ik heb in ongeveer dezelfde situatie gezeten.
    Een Working Holiday Visa is de oplossing voor jou
    https://www.border.gov.au/Trav/Visa-1/417-

Het visa online aanvragen duurt misschien een uurtje, gewoon alle vragen netjes invullen.

Met een Working Holiday Visum kan je reizen en werken in Australië voor max. 12 maanden.
    Een voorwaarde is wel dat je niet ouder bent dan 30 jaar.

Je zal er zeker geen spijt van hebben! Australië is prachtig en geweldig om te werken.
    De sfeer is veel relaxer dan hier. :) (y)

Anton vindt dit leuk.

3. Anton

Anton New Member

Dag Fred

Bedankt voor je reactie! Heb je anders nog tips?

Ik ben er momenteel nog maar 24, dus ik heb wel nog wat tijd. Maar ik zit nog met zo veel vragen, op zoek naar mezelf zoals je wel kon afleiden uit mijn bericht.

Hoe zit dat bijvoorbeeld met belastingen? Is dit nadelig voor je pensioensparen?... ook zulke vragen komen in mij op, maar ik weet dat ze me niet mogen tegenhouden dit te doen.

De volgende stap is, op een rustige en doordachte manier ontslag te nemen op mijn werk (operatiekwartier...een heel stressy job) en toch genoeg geld te hebben om financieel sterk te staan en de reis aan te vatten.

Nu, ik ben je heel erg bedankt voor de reactie, zo voel ik me gesteund.

Anton.

4. Fred.

Fred. Administrator Medewerker Travel Advisor

Waarschijnlijk wel als je specifieke vragen hebt.

Belastingen kan je ginder ook terugvorderen, geen probleem. Je kan dat online zelf doen of je kan het door iemand anders laten doen.
    De eerste keer heb ik het door iemand laten doen, de tweede keer heb ik het zelf gedaan en nu moet ik er nog 1 doen. geen probleem dus.

Je zal hier waarschijnlijk dan wel 1 jaar langer moeten werken voor je op pensioen kan omdat je 1 jaar weggeweest bent. (Weet ik niet zeker) Maar who cares? Tegen dat jij oud bent moeten we waarschijnlijk tot 90 jaar werken. Nu moet je genieten voor het te laat is. Stel niet alles uit tot je pensioen, veel oudere mensen hebben spijt dat ze niet meer geleefd hebben!
    Pensioensparen kan je gewoon blijven doen, je kan het ook op pause zetten terwijl je weg bent.

No stress! Is echt niet nodig. Ik ben ook weer aan mijn opslag bezig om er weer op uit te trekken. :cool:

Ik kan je alvast vertellen als je ooit naar Australië zou willen verhuizen je als verpleegkundige ongelooflijk veel mogelijkheden hebt.
    In Australië hebben ze altijd verpleegkundige nodig.

Als je jezelf bij EuroCross aansluit kan je ginder ook een Medicare Card krijgen voor als je ooit naar de dokter moet of in het ziekenhuis terecht komt.
    Je moet met je EuroCross gegevens, Visa en Paspoort enkel het medicare kantoor binnen wandelen en een paar dagen later heb je je Medicare card.
    Doordat je deze kaart hebt heb je geen zorgen als je op doktersbezoek of naar het ziekenhuis moet. Alles word geregeld. Geen zooi met verzekeringen die tegenwerken enzo.

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie
  1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie