Verpleegkundige die grenzen wil verleggen

Discussie in 'Australië & Nieuw-Zeeland' gestart door Anton, 16 aug 2015.

1. Anton

Anton New Member

Beste globetrotters/backpackers/wereldreizigers/...

Ik ben Anton, verpleegkundige met vast werk...maar wegens enkele recente tegenslagen heb ik er nood aan eens uit mijn comfortzone te trekken. Tot nu toe heb ik enkel nog maar durven dromen van een rondreis in Australïe. Maar ik voel van mezelf dat ik het gewoon eindelijk eens wil doen...ik wil later niet hoeven zeggen: had ik maar dit of had ik maar dat gedaan. Ik heb het gevoel dat dit me zou bevrijden als persoon. Zijn er nog mensen die dit gevoel kennen?

Nu, de stap van droom naar doen is natuurlijk wel redelijk groot, heb ik de indruk... Je moet een hoop denkwerk en papierwerk verrichten vooraleer je uiteindelijk op dat vliegtuig zit.

Hebben jullie adviezen voor mij? Of zijn er mensen die denken: He, zo voelde ik me ook! En die me op het juiste pad kunnen zetten?

Oh, ik zou dit trouwens willen combineren met werken, hoeft niet per sé als verpleegkundige te zijn, maar mag zeker, want dat zou zeer goed zijn voor mijn ervaring.

Laat maar weten! Ik ben alvast dankbaar voor iedere reactie...

Anton

2. Fred.

Fred. Administrator Medewerker Travel Advisor

Hallo Anton,

Ik begrijp je volledig! Ik heb in ongeveer dezelfde situatie gezeten.
    Een Working Holiday Visa is de oplossing voor jou
    https://www.border.gov.au/Trav/Visa-1/417-

Het visa online aanvragen duurt misschien een uurtje, gewoon alle vragen netjes invullen.

Met een Working Holiday Visum kan je reizen en werken in Australië voor max. 12 maanden.
    Een voorwaarde is wel dat je niet ouder bent dan 30 jaar.

Je zal er zeker geen spijt van hebben! Australië is prachtig en geweldig om te werken.
    De sfeer is veel relaxer dan hier. :) (y)

Anton vindt dit leuk.

3. Anton

Anton New Member

Dag Fred

Bedankt voor je reactie! Heb je anders nog tips?