De eerste krijtlijnen uitgetekend !
Hallo allemaal, iedereen die deze thread wat volgt.
Wij zijn met ons vieren vorige zondag samengekomen in Antwerpen en hebben enkele locaties en kosten van vervoersmiddelen én plaatselijke kosten afgewogen.
Locaties die de revue passeerden: Scandinavië (Zweden/Lapland), Sicilië, Oostenrijkse Alpen/Noord-Italië (Comomeer), Portugal en op het laatste Canarische eilanden (omdat er blijkbaar vluchten te spotten zijn die nog qua prijs meer meevallen dan pakweg de goedkoopste beschikbare vlucht naar Sicilië voor die specifieke periode).
De essentie is:
* Het maximaal te spenderen budget voor deze vakantie (vertrek op 28 december en terugkeer 4 januari 2012, deze data zijn NIET voor discussie vatbaar !) is 500 € pp. Idee is dus gemiddeld 30€ op te doen per dag aan voeding en ev. een eigen persoonlijk budget voor extraatjes.
* Maar dus ca. 150€ uitgeven aan gemeenschappelijke onkosten (avondeten), en dan 350€ aan vervoer. In algemeen ziet niemand het zitten meer dan 12-14u in auto of trein door te brengen, maar het vliegtuigticket mag bvb. ook geen 70% van het algehele budget opslokken (50-50 of 60-40 eerder aannemelijk).
* We gaan voor 'basic' accomodatie: hostel of max. een B&B met enkel ontbijt dan.
* De grootste kanshebber qua bestemming : Canarische eilanden : Lanzarote, Las Palmas (Fuerteventura werd ook genoemd, maar dat is echter meer een surfer-hotspot, de algehele 'meerwaarde' als verblijf op zich is niet gekend).
Indien iemand zich geroepen voelt een auto te huren voor 4 dagjes (let wel: totale besteding mag niemand boven het afgesproken budget extra belasten) dan kunnen we toch nog rondtoeren, maar dit is eventueel te delen met mij en afhankelijk van de voorgestelde deal ter plaatse (Nico).
De volgende week (dus max. tot zaterdagavond) ga ik al enkele reisformules checken en de meest haalbare voorstellen via mail overmaken.
Wie zich met de huidige voorwaarden kan schikken, stuur gerust een private mail naar Ruth of mij, en we zullen jullie op de hoogte houden van wat er uit de bus komt!