verrassend 2013 - oudjaar vieren in het buitenland

• Onderwerp starter Onderwerp starter ruth
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ruth

New Member
Ben je het klassieke feestgedruis met oudjaar ook beu?
Heb je genoeg van de obligate gourmet of fondue?
Of wil je saaie familiefeestjes en/of etentjes met vrienden en joelende kinderen ontvluchten?

Kortom, heb je zin in eens iets anders?

Neem dan contact op met twee vriendinnen (28j en 30j die beide wonen in de provincie Antwerpen). We kwamen elkaar toevallig tegen via dit forum en we hadden vorig jaar een leuke reis. Aangezien we dit een leuke manier vinden om nieuwe mensen te leren kennen, wagen we opnieuw een poging.
We hebben nog geen concreet idee waar we naartoe willen, maar we denken aan Valencia, Picardië, Wales, Schotland of Engeland. We trekken er graag op uit naar een bruisende stad waar we iets van cultuur kunnen opsnuiven en het nieuwe jaar kunnen induiken tussen de 'locals'. Grote feestvierders zijn we niet, maar we genieten van lekker eten, een goed glas wijn en 'placeren graag een danske' als er de gelegenheid voor is!
We hebben al verlof gevraagd op het werk en we kunnen ons vrij maken tussen 29/12/12 en 05/01/13.

Reageer als de bliksem als je het nieuwe jaar op een verrassende manier wil vieren! ([email protected])

Als je naar een bruisende stad wil gaan, dan moet je gaan voor Dublin. Mooi, levendig en ontzettend vriendelijke mensen. Ik denk dat het superleuk moet zijn om daar Oudejaar te kunnen vieren.

De eerste krijtlijnen uitgetekend !

Hallo allemaal, iedereen die deze thread wat volgt.

Wij zijn met ons vieren vorige zondag samengekomen in Antwerpen en hebben enkele locaties en kosten van vervoersmiddelen én plaatselijke kosten afgewogen.

Locaties die de revue passeerden: Scandinavië (Zweden/Lapland), Sicilië, Oostenrijkse Alpen/Noord-Italië (Comomeer), Portugal en op het laatste Canarische eilanden (omdat er blijkbaar vluchten te spotten zijn die nog qua prijs meer meevallen dan pakweg de goedkoopste beschikbare vlucht naar Sicilië voor die specifieke periode).

De essentie is:
* Het maximaal te spenderen budget voor deze vakantie (vertrek op 28 december en terugkeer 4 januari 2012, deze data zijn NIET voor discussie vatbaar !) is 500 € pp. Idee is dus gemiddeld 30€ op te doen per dag aan voeding en ev. een eigen persoonlijk budget voor extraatjes.

* Maar dus ca. 150€ uitgeven aan gemeenschappelijke onkosten (avondeten), en dan 350€ aan vervoer. In algemeen ziet niemand het zitten meer dan 12-14u in auto of trein door te brengen, maar het vliegtuigticket mag bvb. ook geen 70% van het algehele budget opslokken (50-50 of 60-40 eerder aannemelijk).

* We gaan voor 'basic' accomodatie: hostel of max. een B&B met enkel ontbijt dan.

* De grootste kanshebber qua bestemming : Canarische eilanden : Lanzarote, Las Palmas (Fuerteventura werd ook genoemd, maar dat is echter meer een surfer-hotspot, de algehele 'meerwaarde' als verblijf op zich is niet gekend).

Indien iemand zich geroepen voelt een auto te huren voor 4 dagjes (let wel: totale besteding mag niemand boven het afgesproken budget extra belasten) dan kunnen we toch nog rondtoeren, maar dit is eventueel te delen met mij en afhankelijk van de voorgestelde deal ter plaatse (Nico).

De volgende week (dus max. tot zaterdagavond) ga ik al enkele reisformules checken en de meest haalbare voorstellen via mail overmaken.

Wie zich met de huidige voorwaarden kan schikken, stuur gerust een private mail naar Ruth of mij, en we zullen jullie op de hoogte houden van wat er uit de bus komt!

Laatst bewerkt:
Hey,

oud en nieuw vieren in het buitenland lijkt me super. Ben ook niet echt fan van al het commerciële en de verplichte bezoekjes en dineetjes hier dus een keertje ontsnappen aan deze drukte lijkt me ook wel wat.

Het enige probleem zou wel eens mijn congé kunnen zijn maar dat kan ik eens checken. Verder ben ik een gemakkelijke, rustige mens dus daar zie ik niet echt problemen :wink: . Ben wel uit het gentse dus niet echt in de buurt van antwerpen.

De canaren zijn wel een bizarre bestemming voor oudjaar aangezien de ambiance daar niet echt te vinden is volgens mij (veel overwinteraars en engelsen). Als ik jullie een tip mag geven: zoek een hippe stad en maak er een citytrip van. Berlijn is redelijk hot voor de moment (dit is enkel een tip, ik wil mij vooral niet moeien).

Ik zal deze thread zeker verder volgen en hopelijk komt er iets leuks uit de bus.

Tom.

van oud naar nieuw

hey,

enkele jaren geleden heb ik al eens op la palma het nieuwe jaar ingezet en ik moet zeggen, dat er daar heel wat ambiance was op het marktplein en het bovendien een prachtig eiland is. Over lanzarote kan ik weinig zeggen.

Een citytripje is ook wel leuk, dublin lijkt me de meest betaalbare, maar berlijn zou ook nog moeten meevallen.

Ik heb sowieso verlof in die periode (ik zou enkel een dagje erbij moeten vragen, maar dat zal wel geen probleem vormen).

Maw, ik zie jullie ideetjes wel volledig zitten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan